четвъртък, 06 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2324 прочитания

    Пост-COVID офисът: Как работят хората във VMware

    Future of Work програмата ни пoзвoлява нa всеки cлyжитeл дa избepе дa paбoти диcтaнциoннo или хибридно, казва Диана Стефанова - Вицепрезидент „Регионални стратегии за развитие” във VMware
    13 юни 2022, 16:02 a+ a- a

    Диана Стефанова - Вицепрезидент „Регионални стратегии за развитие” във VMware

    Какви политики за работа прилагат в момента компаниите в България и какво се промени след края на извънредната епидемична обстановка? В новата рубриката „Пост-COVID офисът“ HR лидери и мениджъри във водещи компании от различни сектори в България разказват как е организирана работата в офисите и как се чувстват служителите в новата обстановка.

    Как работят хората в VMware в момента, пред Economy.bg разказва Диана Стефанова - Вицепрезидент „Регионални стратегии за развитие” във VMware.

    Как е организирана работата в офисите Ви в момента?
    Като световен лидер в сферата на мултиоблачните услуги и решения, ние разполагаме с необходимата софтуерна инфраструктура, която ни позволи бързо и плавно преминаване към изцяло дистрибутиран начин на работа в началото на пандемията. В момента служителите ни могат да избират между изцяло дистанционен и хибриден начин на работа.   

    За да гарантираме непрекъснат работен процес, използваме най-модерните решения и софтуерни инструменти за отдалечена работа. Почти всички технологични нужди на служителите ни се адресират дистанционно и те могат да се фокусират върху създаването на иновации, което води до по-добри резултати и лично удовлетворение. Най-голямата промяна вследствие на пандемията е именно по отношение на начина ни на работа. Bъв VMware вeчe paбoти Futurе оf Wоrk пpoгpaмa, ĸoятo имa зa цeл дa oтгoвopи нa нyждитe нa cлyжитeлитe и дa зaпaзи виcoĸи нивaтa нa aнгaжиpaнocт и пpoдyĸтивнocт. 

    Кои от мерките, които прилагахте по време на ковид, останаха трайна част от политиката за работа на компанията?
    Инвестирахме в създаване на добри практики за ефективна комуникация и управление на екипи от разстояние. Реализирахме редица обучителни курсове и програми за нашите мениджъри като „Ефективно водене на екипи с емпатия“, „Управление на екипи в дистрибутирана среда“ и други. Също така процесите по подбор и онбординг на нови колеги станаха изцяло виртуални, което наложи адаптиране на формáта и нагласите на хората, включени в тези процеси. Компанията имплементира и новa методология за провеждането на интервюта и оценка на кандидатитe, наречена Go Hiring (Guided by Outcomes). Практиките, които създавахме по време на пандемията се запазват и до днес, като се надграждат за работа в хибридна среда.

    В рамките на пандемията наехме около 40% от броя служители на компанията в България. В момента имаме колеги в цялата страна, някои избраха да се завърнат от чужбина и да работят от родните си места, други предпочетоха живота в по-малките градове пред София. Вече имаме големи общности от колеги в регионите на Пловдив и Варна. Пандемията ни даде възможност да достигнем до таланти от цялата страна, като и днес целият процес по подбор, интервюиране и присъединяване остават виртуални. 

    По отношение на политики, които се запазват и в бъдеще, въведохме допълнителни възможности за осигуряване на добър баланс между работа и личен живот на колегите, тяхното физическо и психическо здраве и цялостно благополучие, като тези инвестиции бяха както финансови, така и под формата на допълнително време за почивка. 

    Кои ковид политики отпаднаха, защото считате, че не са подходящи в новата среда?
    Иновативните практики и придобивки, които са част от Future of work програмата ни, се запазват както за колегите, избрали да са изцяло хоум офис, така и за тези, предпочели хибриден модел на работа. 

    По време на пандемията наложихме ограничения за посещение и работа от офиса, но след отпадането на мерките, той вече е отворен за всички желаещи. В последните месеци възстановихме и реализирането на вътрешнофирмени събития на живо, каквито не се бяха случвали през последните две години.

    Как се чувстват служителите в новата обстановка и как предпочитат да работят? Каква обратна връзка получавате?
    Благополучието на служителите е от огромно значение за нас, особено във време на глобални предизвикателства. За нас винаги е било приоритет те да имат здравословен баланс между работа и личен живот. VMware въведе редица допълнителни мерки, насочени към максимално лека адаптация на служителите към новата работна среда. 

    Колегите ценят възможността да изберат модела си на работа (дистанционен или хибриден) и по този начин гъвкаво да управляват своето ежедневие. Това е обратната връзка, която получаваме от тях.  

    Имаме колеги, които са доволни, че могат да се върнат към стария начин на общуване и работа и се възползват от тази възможност след отпадането на ковид мерките.Welcome back серията ни от фирмени събития например е много силно посещавана. В същото време имаме и немалък брой колеги, които предпочитат да работят изцяло от вкъщи и да са ефективни по начина, който е най-подходящ за тях. 

    Любопитни са резултатите от проучването ни за въглеродния отпечатък по време на пандемията, които показват, че общото въздействие на въглеродните емисии от всички служители на VMware, работещи от вкъщи, е било 2,5 пъти по-малко в сравнение с него преди това. Гъвкавите работни модели и зелените политики, които реализирахме преди пандемията, като инвестиции в енергийна ефективност на сградите ни и служебен парк от електромобили и колелета се запазват, което ще запази този отпечатък нисък.

    Наложи ли се да редуцирате, или да увеличите офис площите си, да промените нещо в дизайна и обзавеждането?
    Със сделката за най-голямо офис пространство в историята на пазара на недвижими имоти в България през 2017 година VMware потвърди амбицията си за дългосрочно развитие в страната. Исторически ние продължаваме да се разрастваме с около 20 процента на година, като в момента при нас работят около 1700 души. Поради тази причина не планираме промяна в офис площите. 

    Преди две години пaндeмиятa създаде cилнa нeoбxoдимocт oт цялocтнo пpeocмиcлянe нa paбoтнoтo пpocтpaнcтвo и пpeднaзнaчeниeтo нa oфиca ĸaтo мяcтo зa coциaлизиpaнe, oбмeнянe нa идeи и взaимoдeйcтвиe. Tъй ĸaтo ocнoвeн пpиopитeт нa VМwаrе e ocигypявaнeтo нa oтлични и бeзoпacни ycлoвия нa тpyд, ĸoмпaниятa oтгoвopи нa пpoмeнитe в cвeтoвeн плaн. Нacoчихме cвoя фoĸyc ĸъм cъздaвaнe нa гъвĸaвa cpeдa зa нашите колеги и инoвaтивнa ĸoнцeпция зa „офис за бъдещето“. През последните 2 години част от офиса премина през трансформация, като бяха обособени различни зони за колаборация и продуктивност.

    Освен в гъвкавост и комфорт още при изграждането на офиса инвестирахме в това той да бъде максимално зелен, устойчив и ефективен откъм използване на природни ресурси. Сградите, в които се намират офисите на VMware, са изградени в съответствие с общоприети световни стандарти за „здравословно“ строителство BREEAM.

    Как виждате функцията на офиса във Вашата компания в бъдеще?
    Както споменах, слeд ĸpaя нa пaндeмиятa Future of Work програмата ни пoзвoлява нa всеки cлyжитeл cвoбoднo дa избepе дa paбoти диcтaнциoннo или хибридно. Taзи пpoмянa e cвъpзaнa и с трансформацията във функцията на oфиca. В рамките на последните две години експериментирахме със създаване на тaĸa нapeчeнитe аgіlе зoни. Teзи пoмeщeния пpeдocтaвят възмoжнocт зa изĸлючитeлнo гъвĸaвa paбoтнa cpeдa в зaвиcимocт oт нeoбxoдимocттa нa cлyжитeля или eĸипa – cпeциaлнo paзpaбoтeни ĸaбини зa paзгoвop, пo-гoлeми пpocтpaнcтвa зa oбcъждaнe или пъĸ индивидуални зони за работа. Всички пространства са оборудвани с най-новите технологии. 

    Промени ли се пакетът Ви от придобивки?
    Да, можем да кажем, че пакетът ни от придобивки се разшири. Работим в няколко насоки, за да отговорим на нуждите на колегите. Стремим се да дадем на талантите на VMware възможността да прекарат повече време с близките си и да управляват по-ефективно своето ежедневие, затова в компанията следваме гъвкаво работно време, което се цени високо от всички. Днес освен 25 дни платен годишен отпуск всички колеги получават и пакет от допълнителни почивни дни. По време на EPIC2 Holidays (допълнителни четири дни през годината) и EPIC2 Shutdown (последната седмица на декември в периода между Коледа и Нова година) цялата компания почива. Освен това всеки от нас разполага и с четири индивидуални дни, които ние наричаме Take a Break. С това целим да осигурим на всеки наш служител достатъчно възможност да отпочине, да се погрижи за себе си и близките си.

    Всички колеги имат и достъп до допълнително здравно осигуряване за себе си и семействата си, възможности за безплатни консултации с различни специалисти – от психолог до финансов консултант, както и бюджет за покриване на разходи за спорт и отдих. Тази година предприехме още една смела и отговорна стъпка, като увеличихме бащинството от 4 на 18 седмици.

    Всеки наш служител получава и стипендия за обзавеждане на свой домашен офис, за да си осигури максимален комфорт съгласно нуждите и изискванията за ергономичност. 

    Непроменени в пакета ни остават придобивки като индивидуален бюджет за обучение и развитие. Фирмените събития и инициативи, за които това е възможно, се стремим да бъдат хибридни, за да осигурим равни възможности за включване от всички колеги.

    Пред какви предизвикателства сте изправени в момента?
    В голяма степен предизвикателствата, които виждаме ние, са валидни за повечето компании по света. Стартирайки от пандемията и бързите промените, които трябваше да направим, през актуализиране на бизнес страгегията ни, касаеща транформацията на продуктите и услугите ни към мултиклауд и SaaS. Премахването на физическите граници пред пазара на труда откри нови хоризонти за привличане на експерти от различни точки на света, но и наложи промени в работните процеси и начините на управление на дистрибутирани екипи. 

    Всичко това са предизвикателства, но и огромни възможности за нас. С опита, който имаме натрупан във времето, едно от нещата, на които се научихме с моите колеги, е гъвкавостта, с която гледаме на промените, и готовността да се адаптираме бързо.  

    Предвиждате ли някакви нови програми/ политики/ инициативи след края на пандемията?
    Новите програми, които планираме, не са само вследствие на пандемията, но и резултат от естествената еволюция на нуждите на колегите и на пазара, спрямо който се стремим да сме винаги актуални. 

    Така например нашата HR организация работи върху нови програми за индивидуален и групов коучинг за мениджърите. Мениджърите са ключови за привличането и задържането на таланти в компанията. Някои от темите, които стартирахме по време на пандемията, като воденето на екипи с емпатия, умения за управление на промените и лидерство на дистрибутирани екипи, намират своето приложение и днес. 

    Вижте какви продукти разработва VMware

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на VMware Bulgaria в JOBS.bg


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ПОСТ-COVID ОФИСЪТ: 

    Как работят хората в MentorMate?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Удължават противоепидемичните мерки
    Вижте какво предвижда новата заповед на министъра на здравеопазването
    преди 7 часа
    Японската централна банка с умерен оптимизъм за икономиката
    Има възможност за повишаване на заплатите, смята финансовата институция
    преди 7 часа
    ЕС одобри осми пакет от санкции срещу Русия
    Налага се таван на цените на руския петрол, забранява се вноса на редица руски продукти, износа на ИТ услуги и на всички портфейли с крипто активи
    преди 8 часа
    Президентът обяви кога свиква Народното събрание
    Радев обеща да остави достатъчно време на партиите, за да сформират управленско мнозинство
    преди 9 часа
    Швейцарската Howag разширява производството си в Търговище
    Компанията получи сертификат клас „В“ за инвестиция от 1,5 млн. лв., с нея ще се разкрият 15 нови работни места
    преди 9 часа