Разберете защо някои хора раздават покъщнината си, кой е Don Natale и защо никой не му отказва
Според проучване на психолозите Park, Peterson и Seligman от 2004 любопитството е толкова ключово за нашето чувство на удовлетвореност от живота, че се нарежда редом до фактори като любов, амбиция, надежда и благодарност. То е и сред най-често срещаните черти на характера. Така че не е учудващо, че голяма част от фейсбук кампаниите дължат успеха си на това, че успяват да погъделичкат нашето любопитство. Екипът на Economy.bg ви представя 5 от най-добрите по този показател кампании.
Парти с балони
Untitled from Edgard Guimaraes on Vimeo.
Всеки уважаващ себе си бранд публикува съобщение в своята „Фейсбук” страница, когато нейните фенове достигнат 1 милион. Често обаче това е просто една снимка, на която пише „Благодаря!”. Това не е истинско празненство, нито ангажираност към феновете, смятат от рекламната агенция Eddy&Kako.
За своя клиент Heineken те подготвят нещо много по-забавно. В рамките на един ден за всеки получен „лайк” на бразилската страница на бранда компанията обещава да надуе по един балон в офиса си в Сао Паолу. Възниква въпросът общо колко балона ще бъдат надути?
Кампанията стартира на 11 януари и продължава само един ден, въпреки това чрез нея са привлечени хиляди нови фенове.
Котка-робот
Именно на любопитството залагат и специалисти при разработването на кампания за музея Pinacoteca в Сао Пауло, като създават котка-робот, който да бъде управляван дистанционно.
За целите на нова постоянна експозиция се налага затварянето и ремонтирането на цял етаж от сградата на музея за период от почти години. Това би могло да доведе до понижен интерес от страна на посетителите в дългосрочен план и съответно е проблем.
Решението е предложено от експертите от F/Nazca Saatchi & Saatchi съвместно с Plankton Digital. Те разработват фейсбук приложение, което позволява на феновете на страницата на Pinacoteca да управляват дистанционно котка-робот в продължение на 3 минути.
През „очите” на изобретението хората могат да видят как протичат ремонтните дейности на затворения за посетители етаж. Кампанията стартира през март 2012 и включва също разпространяването на брошури, постери и поставянето на транспарант на фасадата на музея.
През шпионката
Какво би направил средностатистическият мъж, ако има възможност да надзърне в женската тоалетна?
AXE решават да разберат със своята кампания „the AXE Peephole Experiment”. Те монтират виртуални „шпионки” в най-популярните барове и дискотеки в Пуерто Рико. Чрез своите смартфони господата имат възможност да сканират QR код и да видят какво се случва от другата страна на стената. Докато гледат, действието внезапно спира и ги подканва да посетят фен страницата на марката, където могат да видят по-провокативни клипове, както и да споделят преживяването със свои приятели. Като резултат от кампанията интеракциите със страницата на бранда са се увеличили с 33%.
Човекът, който раздаде покъщнината си
The Man Who Gave Everything Away from Young & Rubicam Colombia on Vimeo.
Знаете колко бързо старият хладилник или вече непотребната врата (най-малкото нейната брава) изчезват, след като са оставени отстрани до кофите, а дори и на площадката на етажа. Сега си представете човек, който на всеослушание обявява, че ще раздаде своята покъщнина.
Именно тази идея заляга в кампанията на Young & Rubicam Colombia за техния клиент Homecenter. Хуан Мигел Куре създава профил във „Фейсбук”. След това съобщава, че ще раздаде различни вещи, на които систематично качва снимки. Само за седмица неговата страница става хит, а той самият се появява по главните страници на вестниците.
Всички се питат „Защо го прави?”. В крайна сметка 12 хил. човека стават почитатели на неговата фен страница във „Фейсбук”. Това прави по 1 човек на всеки 3 минути. По-важното обаче е, че продажбите на Homecenter се увеличават с 54%.
CLIO Awards награждава идеята със сребърно отличие в категория „Връзки с обществеността”.
Дядо Коледа, на когото не можете да откажете
Трудно могат да се намерят по-популярни образи от тези на Дядо Коледа и Кръстника. Сега си ги представете съчетани в едно. Типично по италиански, нали? Клиентът е Sky Italia (верига киносалони), а криейтив агенцията - M&C SAATCHI.
Рекламистите създават приложение, чрез което потребителите на „Фейсбук” могат да изпратят коледни пожелания на своите приятели. В ролята на вестоносеца влиза „Don Natale” –италианският Дядо Коледа, който освен всичко друго се държи и говори като Кръстника от едноименния филм. До последно потребителите се чудят какво има Дядо Коледа да им каже.
Само за две седмици разработеното приложение получава над половин милион уникални посещения, а феновете на фейсбук страницата на Sky Italia достигат 100 хил.