В момента 60% от дивите видове кафе са застрашени, а 50% от земята, използвана за отглеждане на кафе, може да стане нежизненоспособна до 2050, сочи ново проучване
В момента 60% от дивите видове кафе са застрашени и 50% от земята, използвана за отглеждане на кафе днес, може да стане нежизненоспособна до 2050. Висококачествената арабика е особено уязвима на атмосферни промени и повишаването на температурите, се отбелязва в проучване, цитирано от Nespressо.
По повод Международния ден на кафето компанията подчерта риска, на който е подложено глобалното производство на кафе вследствие на климатичните промени, и насочва вниманието си към усилия за неговата защита. Новата кампания, The Empty Cup, е представена от първия и дългогодишен посланик на бранда Джордж Клуни, който държи празна чаша с лого Nespresso вместо любимото си кафе. Празната чаша е символ на риска пред много производители по света, от които над 140 000 работят директно с швейцарската компания.
Подсигуряване и закрила на висококачественото кафе в бъдеще е в основата на стратегията на Nespresso през последните 20 години. Лансирана през 2003 в сътрудничество с Rainforest Alliance, програмата Nespresso AAA Sustainable Quality™ помага за подобряване на добива и качеството на реколтата, като същевременно защитава околната среда и поминъка на фермерите и техните общности.
Подпомагането на земеделските общности да защитават земята си от метеорологичните сътресения, катo се борят с причините за промените в климата, е от решаващо значение за устойчивото производство на висококачествено кафе. Nespresso прави това посредством регенеративно земеделие: подход с потенциал да намали глобалните емисии от производствата на културите, но и да подобри устойчивостта на селските райони срещу климатичните промени.
Джордж Клуни отбеляза: „Заплахата от изменението на климата е реална и производителите на кафе са на първа линия. Жизненоважно е да дадем възможност на тези общности да изградят финансова и екологична устойчивост, така че не само да оцелеят, но и да процъфтяват и просперират. Тази концепция е в основата на подхода на Nespresso. Но това е нещо повече от кафе. Изменението на климата не е нещо, което една компания или дори цяла индустрия може да коригира. Това изисква спешни, смели действия в глобален мащаб. Залозите са високи.”
Гийом Льо Кунф, главен изпълнителен директор на Nespresso: “Изтънченият вкус, високото качество и специалните смеси от кафе, които са важни за любителите на кафето, са изложени на риск. Трябва да действаме, за да защитим кафето и кафе общностите от изменението на климата. Това е в основата на подхода на Nespresso от 20 години насам, а сега отиваме още по-далеч. Регенеративното земеделие има потенциала да превърне земеделието в част от решението на проблемите с климата. Това е подход, който не просто взема от земята, но всъщност лекува природата и възстановява баланса. Горд съм, че Nespresso е новатор в този преход, но трябва да направим повече. Призоваваме международната общност – както частни, така и публични организации – да предприемат действия, които ще доведат до осезаема промяна. “
Сантяго Гоуланд, главен изпълнителен директор на Rainforest Alliance: “Почти една четвърт от емисиите идват от земеделие, горско стопанство и други видове обработка на земя. Спешно се нуждаем от действия, които по-бързо да ни помогнат да се справим с климатичните промени, а голяма част от тях трябва да е промяна в начина по който отглеждаме храната си. Добрата новина е, че преминаването към регенеративно земеделие може да намали въздействието на земеделието и да поддържа нашата глобална хранителна система за бъдещите поколения.”
Въздействието на изменението на климата се усети много силно в Пуерто Рико, където преди 5 години урагани опустошиха производството на кафе, унищожавайки 80% от реколтата на острова. Благодарение на усилията на програма с множество заинтересовани страни, включително Nespresso, за първи път тази година се очаква реколтата да достигне нивата си от преди природното бедствие.