вторник, 12 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5051 прочитания

    HR Лидерите на България: Калин Стоянов, Бългериан пропертис

    Ако наистина вложиш всичко от себе си, може и да се изненадаш, че няма невъзможни неща, казва Калин
    05 януари 2023, 11:53 a+ a- a

    Калин Стоянов - HR Мениджър на Бългериан пропертис. Снимка: Личен архив

    Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В рубриката „HR Лидерите на България“ HR професионалисти разказват какво са учили, каква е била първата им работа, как са стигнали до настоящата си позиция, с какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад.

    Представяме ви Калин Стоянов - HR Мениджър на една от водещите български компании в сферата на сделките с имоти „Бългериан пропертис“.

    Калин е опитен практик с над 20 годишна кариера в областта на човешките ресурси, основно в мениджърски роли. Работил е като Мениджър „Човешки ресурси“ в компании като „Борика“ АД, „К енд К Електроникс“ ЕАД (Техномаркет), „Кимимпекс ТЛ“ (Магазини 2be, сега Vivacom). Притежава консултантски опит при анализ на организационни структури и процеси, както и водене на обучения за развитие на различни умения. 

    Разкажете ни за Вашето образование и първата Ви работа.
    Може би за голяма изненада на фона на професионалната ми реализация в областта на човешките ресурси висшето ми образование е в сферата на маркетинга и рекламата. Вероятно по тази причина първата ми работа беше свързана с продажби на аудио-видео и HiFi потребителска електроника. По-късно продължих с подобна роля, но вече в света на телекомуникационните продукти и услуги, където постепенно с разрастването на тогавашната ми компания, ролята ми някак си много непринудено се трансформира към такава с фокус към хората и тяхното обучение и развитие. Защото аз лично не познавам успешна компания без добър екип професионалисти зад този успех. 

    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Моментите на израстване в кариерата винаги са ми били важни. Поемането на по-големи отговорности, работата с по-големи екипи в по-динамична среда с изисквания за резултати в много кратки срокове. Всичко, което те мобилизира, кара те да изтръгнеш повече от себе си, да се надскочиш и в крайна сметка да израснеш в професията. Ако трябва да опиша един такъв момент например, това е подготовката и реализацията на най-големия към онзи момент (2009-2010 г.) проект по ОП „Развитие на човешките ресурси“ с ангажирани в него над 1000 служители и най-високия бюджет, отпускан по програмата до момента. Това беше нещо встрани от зоната ми на комфорт и като опит, и като инвестирано време, но се получи, както трябва и аз надградих за пореден път знанията си. 

    Как започнахте в Bulgarian Properties?
    В настоящата ми компания започнах в началото, работейки по отделни задачи, свързани с човешките ресурси на проектен принцип, а по-късно ръководството ме привлече към ангажимент с постоянна заетост. 

    Какви са Вашите отговорности днес?
    Отговорностите ми днес покриват всички процеси по комуникацията, наемането, обучението и развитието на хората в компанията, като дори покриват и част от администрирането на документите, свързани с това. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
    В кариерата ми е имало доста предизвикателства през годините и все от различно естество. 

    В една от компаниите имаше свръхамбициозен темп на развитие и разрастване на пазарния дял, респективно и на хората, заети в това. Там се оказахме затиснати от мащаба и трябваше да правим в движение непрекъснати промени в процесите и моделите на наемане и обучение на хората, за да се справим според високите стандарти и очаквания, които сами си бяхме поставили.

    В друга се наложи да преминем буквално ad hoc от неистово търсене на хора за попълване на екипите към сериозни съкращения на персонал вследствие на икономическата криза отпреди 12 – 13 години. Да съобщиш на над 400 души директно в очите, че повече няма да разчиташ на тях, е брутална школа и каляване на психиката. С огън, но калява. 

    Сигурни сме, че Вашият екип е от съществено значение. Как го формирате? Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    Когато съм подбирал хора за екипа си, винаги съм държал да притежават  емпатия, да имат развито чувство за справедливост и солиден морален компас. Освен това винаги съм държал хората, с които ще работя, да имат отлична обща култура, да комуникират с лекота на различни теми, и да, да имат чувство за хумор. Естествено е, че искам също да могат да се фокусират върху задачите в нужните срокове и резултати, както и да показват качество в работата си.

    С какво не бихте направили компромис?
    Не бих направил компромис с доверието на хората, с истината и справедливостта, защото те създават солидната основа, върху която да градиш у хората мотивация, самочувствие, увереност и да изискваш резултати и израстване от тях.

    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява днес служителите в голяма компания?
    Определено добрият мениджър трябва да познава добре хората непосредствено до него, за да може да им делегира спокойно задачи и да осъществява основно  контрол, като им дава свобода на действие в някаква рамка.

    Трябва да умее да ръководи с личен пример, защото това увлича и убеждава хората. Или ако го опиша с военна терминология – да води не с „Напред!“, а със „След мен!“

    Трябва да е непредвидим с бизнес ходовете си, но последователен в отношенията със служителите си. 

    За успешния лидер е важен балансът работа – почивка. Вие как релаксирате и какво Ви зарежда?
    Както и при много други хора, използвам свободното си време за семейството, за домашните любимци, за откъсване от професионалната среда – било сами в природата или някъде с приятели. Отделям и време за моите хобита фотография, музика и четене на книги.

    Кои са Вашите източници на вдъхновение?
    Ако оставим семейството като основна опора, то много се вдъхновявам от уникални истории на успеха – в житейски или професионален план. Изумително е да видиш как от нещо на пръв поглед невъзможно или непостижимо, се получава истински шедьовър, и то само защото човешката воля, въображение или отдаденост нямат лимити. Тогава се заразявам с ентусиазма, че ако наистина вложиш всичко от себе си, може и да се изненадаш, че няма невъзможни неща.  

    От позиция на днешния си опит, бихте ли променили нещо по пътя на Вашата кариера?
    Не мисля, че бих променил нещо. Може би сегашният „аз“ щеше да се справи много по-добре с някои предизвикателства в миналото ми, но как иначе щях да създам този сегашен „аз“, ако не го бях развил и с грешките, и с успехите. 

    Как си представяте развитието на HR функцията през следващите години?
    Това, което си представям, за съжаление, е доста различно от това, което виждам да се случва в момента. Сега тенденцията на окрупняване на бизнеси, на заличаване на граници и разстояния предполага едно автоматизиране на процесите при работа с хора, наложено от нуждата да можеш поне някак да опиташ да управляваш тези процеси. Бизнесът очаква резултати и рядко хората са фокуса за постигане на тази цел. Повече са третирани като инструмент. А истината, че инструментите са заменим консуматив. За мен това е изначално погрешно, защото по този модел трудно можеш да получиш дори и половината от потенциала в един човек, камо ли да го „заразиш“ с вяра в успеха. А от опит знам, че един такъв човек понякога може да спаси цяла компания с находчива идея или решение. А не просто да се предложи като инструмент другаде. Затова ми се иска някъде в бъдещето бизнеса да стане по-човечен. Вярвам, че едно такова развитие би изненадало много хора с резултатите, които ще се получат.  

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на БЪЛГЕРИАН ПРОПЕРТИС ООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ЛИДЕРИТЕ НА БЪЛГАРИЯ:

    Марияна Броняр, VSG Bulgaria
    Таня Иванова - Lead Recruiter в Coretech Bulgaria

    Цветослав Йотов, мениджър „Човешки ресурси“, „Арома“ АД
    Виолета Караначева- Цветанова, University Relations, Diversity and Learning Country Lead, IBM
    Севастияна Христова, HR Recruiter, „Вюрт България
    Ива Николова, „Анакатек“
    Атанаска Николова, „Бошнаков“
    Даниела Йорданова, VIVACOM
    Магдалена Петракиева, „Силвър Стар Моторс“
    Яна Папардова, Schwarz IT Bulgaria
    Надя Михова, EY Bulgaria
    Радослава Кроснева, ДСК

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    преди 5 часа
    Български AI компании ще могат да се възползват от 1,4 млрд. евро рисков капитал през 2025
    Темпът на създаване на висококачествени стартъпи все още изостава спрямо наличния рисков капитал, сочи нов доклад
    преди 8 часа
    Заради AI: 13% от хората по света са изгубили работата си
    Само ¼ от работниците са обучени как да ползват AI на работното си място, сочи ново проучване на Adecco
    преди 9 часа
    ЕИБ: 2/3 от българите ще трябва да променят живота си заради климатичните промени
    Европа е континентът с най-бързо повишаващи се температури, очаква се крайните метеорологични явления да зачестят
    преди 9 часа
    Ето кои са топ 5 на най-предпочитаните дестинации от летище София
    Аеропортът е обслужил 5823 полета до 99 дестинации в 39 държави през октомври