петък, 08 декември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9608 прочитания

    NYT: „Телерик” със своя ниша на международния технологичен пазар

    Софтуерната компания планира да основе свой собствен технически университет, в който да обучава около 30 000 студенти, отбелязва изданието
    01 ноември 2012, 10:20 a+ a- a

    Десет години след основаването си българската софтуерна компания „Телерик” успя да заеме собствена ниша на международния пазар за информационни технологии и продължава да се разраства, отбелязва в свой материал американският вестник New York Times (NYT), който публикува специално издание за бизнеса в Централна Европа.

    Авторката Боряна Джамбазова разказва, че компанията вече има над 100 000 клиенти в 94 страни. Сред тях са известни марки като Nike, Nokia и Mercedes-Benz, както и международни организации като Световната банка и американската космическа агенция НАСА.

    Вместо да се ограничи само до местния пазар, компанията, основана от четирима приятели през 2002, бързо се разрасна, като потърси клиенти извън границите на България, отбелязва изданието.

    През 2006 компанията отваря в САЩ първия си задграничен офис, като започва да купува местни компании. „Телерик” продължи да се разраства и в кризата, като отвори офиси и в Германия, Великобритания, Канада, Австралия и Индия, разказва NYT.

    От 2008 служителите на компанията се увеличиха до 650 човека, като само миналата година "Телерик" прибави нови 150 души към персонала си.

    В България, където търсенето на квалифицирни ИТ специалисти надминава предлагането, „Телерик” се налага и като единствената компания в страната, която предлага безплатни обучителни курсове.

    През 2009 „Телерик” основава академия за софтуерни инженери, като само тази година участниците в програмата са около 1000 души, от които компанията смята да наеме 150.

    В дългосрочен план „Телерик” дори планира да основе свой собствен технически университет, в който да обучава около 30 000 студенти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Schneider Electric откри първата в България иновативна индустриална геотермална система
    Пловдивската фабрика става независима от природен газ и може да постигне над 70% икономия на енергията за отопление и охлаждане
    преди 10 часа
    Mitel стъпва на българския пазар
    Канадската компания придоби Unify на Atos, вследствие на което има 500 служители у нас
    преди 11 часа
    Магазин от новия формат BILLA Днес отвори вртаи в село Граф Игнатиево
    Обектът е четвърти в страната от новия формат на веригата, а в изграждането му са инвестирани близо 2 млн. лв.
    преди 11 часа
    Бизнесът подава автоматизирано уведомления за трудови договори в НАП
    Приходната агенция надгради електронната услуга, позволяваща свързаност от типа „система-система“
    преди 12 часа
    Grafton отвори врати в България
    Grafton, една от най-големите компании за подбор на персонал, част от Gi Group Холдинг, ще се фокусира върху пазара на ИТ кадри у нас