вторник, 10 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6810 прочитания

    Employer Branding в България: A1

    Кой отговаря за работодателската комуникация в А1, какъв е наборът от инструменти, които използват, и как измерват ефективността, разказва Миглена Узунова-Цекова - старши директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България
    19 януари 2023, 15:33 a+ a- a

    Снимка: Миглена Узунова-Цекова - Старши Директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    В първия материал от поредицата Миглена Узунова-Цекова - Старши Директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България, разказва как компанията развива своята работодателска марка.

    Миглена Узунова-Цекова има 20 години опит в управлението на човешките ресурси. Започва кариерата си в банковия сектор с работа по международен проект с ABN AMRO Bank, а по-късно – в екипа на „Човешки ресурси“. През 2002 година се присъединява към HR екипа на А1, като началник отдел „Подбор и наемане на персонал”. От 2007 година е директор „Човешки ресурси”, а от юни 2016 година е старши директор и член на Лидерския екип на А1.

    Миглена Узунова-Цекова е била Председател на Управителния съвет на Българската асоциация за управление на хора от 2019 до 2022 година, когато е избрана за председател на Етичната комисия на БАУХ. Член е на УС на Съвета на жените в бизнеса в България.

    Тя има магистратура по английска филология и специализация „Масови комуникации“ от Софийския университет „Св. Климент Охридски”. Притежава MBA диплома от Erasmus University, Нидерландия. Сертифицирана е от Cornell University, САЩ, със специалност „Стратегическо управление на човешките ресурси“. Преминала е и Коучинг програма за лидери на Columbia Business School, САЩ.

    Г-жо Узунова-Цекова, кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка в А1?
    Вярвам, че всеки от нашите над 3600 служители е посланик на компанията като работодател. Сред отговорностите на моя екип е провеждането както на програмите за обучение, развитие, признание и цялостно благополучие на служителите, така и за идентифицирането и привличането на нови таланти. По отношение на вътрешните комуникации и т.нар. recruitment marketing работим в сътрудничество с колегите от „Корпоративни комуникации“.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях, според Вас?
    Репутацията на една компания като работодател е израз на всичко, което тя прави, и ценностите, които изповядва. Трудно, дори невъзможно е всичко това да се дефинира от един процес. Вярвам, че постигането на положителен образ на работодател не бива да се прави с отделни инструменти, а усилията в тази посока трябва да бъдат интегрирани във всички дейности и процеси на компанията.

    По тази причина бих казала, че старанието ни е да предоставяме разнообразни възможности за професионално развитие, кариерно израстване, програми за признание и цялостно благополучие, които допринасят за привлекателността на А1 като работодател. Изключително ценно е според мен, че предоставяме индивидуални решения за колегите ни, като вземаме предвид и техните лични предпочитания за развитие на нови умения и кариера в нови области. Споделената отговорност в тази част от работата ни носи много споделени ползи – за служителите и работодателя.

    Корпоративната култура в А1 поставя силен фокус върху откритата комуникация, като използваме различни комуникационни канали и платформи, за да улесним този процес. Това включва и вътрешната корпоративна социална мрежа Workplace, която ни помага за обмена на идеи и информация по лесен и интуитивен за хората начин. Личната ангажираност на мениджърите в този диалог, включително Лидерския екип, тук е ключова.

    Използваме също анкети и допитвания до хората по различни теми, за да сме сигурни, че инициативите, които организираме, са полезни за хората и се стремим да ги надграждаме и усъвършенстваме. Екипният дух не може и не бива да се заключава единствено и само в работния процес, а в споделените ценности на организацията и членовете на екипа. Затова отделяме много внимание на вътрешни инициативи за доброволчество, заедно подкрепяме редица социалнозначими каузи. И разбира се, заедно се забавляваме.

    Вярвам, че всичко изброено ни помага да бъдем един от най-добрите работодатели в страната. В представянето ни пред потенциални кандидати за работа при нас залагаме именно на информация за всичко това. И го правим с помощта на хората в компанията, като представяме техния опит и преживяване в А1. Те са нашите истински посланици на бранда А1 като работодател.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    След като през 2018 година се ребрандирахме в А1, през 2019 г. предприехме и мащабна кампания за утвърждаване на позицията ни като работодател, която отразяваше промяната в ценностите и начина на мислене и работа. Част от тази стратегическа промяна беше и разширяването на дейността в посока ICT и IoT решения. Това доведе до необходимост да популяризираме компанията специфично като ИТ работодател. В резултат на кампанията към екипа ни се присъединиха близо 100 нови ИТ колеги. Вярвам, че както всеки проект, така и кампаниите за популяризиране на работодателската марка трябва да се оценяват според заложените цели, които са в подкрепа на нуждите на бизнеса.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“: според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Служителите са най-добрите посланици на работодателската марка и затова Employer branding, насочен към настоящите членове на екипа, е неделима част от нашата работа. Това, което отличава А1, е, че ние имаме дългогодишни традиции в областта, като залагаме на много проста формула – осигуряваме това, което е необходимо на екипа и бизнеса, като го представяме по интересен и достъпен начин и го комуникираме навреме. Работим непрекъснато, за да осигурим видимост за стратегията, амбициозните цели, разнообразните проекти, уникалните хора в екипа, възможностите за професионално развитие и кариерно израстване, придобивките и инициативите, както и всичко останало, което ни прави успешен екип.

    Специален фокус в следващите седмици ще бъдат признанието на колегите за свършеното през изминалата година, кариерното консултиране и насоки за новата година, както и планирането на предстоящите инициативи в подкрепа на стратегическите ни приоритети. В началото на годината стартирахме още един канал за комуникация с колегите – HR чатбот, чрез който предлагаме на колегите възможност да получат HR консултация по всяко време. В предстоящите месеци ще го развиваме активно, за да бъде достоен HR колега в екипа. Предстоят ни още много други дейности за ангажиране на служителите в учене и развитие на нови компетенции и по-важното – разнообразни възможности за развитие чрез прилагане на придобитите знания и умения в нови бизнес области.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на А1 България ЕАД в Jobs.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Проучване: Големите компании очакват над 24 млн. евро ръст на приходите от въвеждане на нови финансови технологии до 3 години
    Едва 1/3 от финансовите лидери вярват, че наборът им от софтуер и технологии е в крак с нуждите им и ще може да поддържа бъдещ растеж. отчита доклад на Payhawk
    преди 2 часа
    Лабораторният комплекс на София Тех Парк ще предоставя услуги за бизнеса
    Достъп до високотехнологично оборудване и консултантски услуги ще могат да получат микро-, малки и средни компании
    преди 2 часа
    МФ внася бюджет 2025 с 3% дефицит и ръст на максималния осигурителен доход
    По-висок акциз за алкохол и цигари, данък 15% при недекларирани доходи: вижте още какво предвижда държавния бюджет за догодина
    преди 21 часа
    tbi bank и УНСС представиха първата „Академия за таланти - dataXperience”
    В образователната инициатива се включиха над 50 студенти
    преди 24 часа
    Наемането в САЩ се възстановява през ноември
    Данните за септември и октомври бяха ревизирани в положителна посока