Снимка: Spotify
Spotify съобщи, че съкращава 6% от глобалната си работна сила, тъй като компанията за стрийминг на музика се бори с трудната икономическа среда, която накара потребителите и рекламодателите да ограничат разходите си, пише CNBC. Spotify има обща работна сила от около 9800 души, което означава, че съкращенията засягат около 600 служители. Според нейния профил в LinkedIn за компанията работят 5400 души в САЩ и 1900 в Швеция.
Акциите на Spotify се покачиха с повече от 3% след новините за мерките за намаляване на разходите.
Spotify, която е базирана в Швеция, но е листвана на Нюйоркската фондова борса, изпрати вътрешна бележка до персонала в понеделник (23 януари), обявявайки съкращенията. Разговорите със засегнатите служители ще започнат през следващите няколко часа, пише Даниел Ек, главен изпълнителен директор на Spotify, в бележката, публикувана на уебсайта на компанията.
„Както много други лидери, аз се надявах да поддържам силните попътни ветрове от пандемията и вярвах, че нашият широк глобален бизнес и по-малкият риск от въздействието на забавяне на рекламите ще ни изолират“, каза Ек. „Гледайки назад, бях твърде амбициозен да инвестирам преди ръста на приходите ни. И поради тази причина днес ние намаляваме базата си от служители с около 6% в цялата компания.“
Ек казва в бележката до служителите, че поема „пълна отговорност за действията, които ни докараха тук днес“.
Съкратените служители ще получат средно 5 месеца обезщетение и продължаващо здравно осигуряване. Имиграционна подкрепа ще бъде налична и за работници, чийто имиграционен статут е свързан с тяхната работа, каза Ек.
В документите, подадени към Комисията за ценни книжа и борси, е записано, че изплащанията при съкращенията ще доведат до разходи от €35 млн. до €45 млн., свързани с обезщетения.
Доун Остроф, ръководител на съдържанието на Spotify, също напуска фирмата. Остроф, бивш президент на Conde Nast Entertainment, се присъедини към Spotify през 2018 г., за да помогне на компанията да развие своите нововъзникващи рекламни и подкастинг бизнеси.
По време на престоя си в Spotify, Остроф подписа с продуцентската компания на Барак и Мишел Обама Higher Ground Productions, за да накара бившия президент на САЩ и първата дама да работят по ексклузивни подкасти за Spotify. Тя също ръководи сделката за получаване на ексклузивни права върху шоуто на Джо Роугън и отговаряше за договарянето на ексклузивни сделки за подкастинг с Ким Кардашиян, принц Хари и Меган Маркъл.