От „Предвидимо Ирационални“ на Дан Ариели могат да се вземат много идеи за Employer Branding активности, казва Галина
Галина Георгиева - HR Директор в Дунапак Родина. Колаж: Economy.bg
Какво четат HR лидерите в България? Кои са книгите и авторите, от които черпят вдъхновение? Какви уроци и поуки си извличат от тях? Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България. Вижте какво отговори Галина Георгиева - HR Директор в Дунапак Родина.
Препоръчвам „Предвидимо ирационални“ на Дан Ариели. Защо ми хареса? Като разпознаваме ирационалните си модели, можем да вземаме по-добри решения в живота и бизнеса, а и през призмата на работата ми в областта на ЧР смело казвам, че аналогично е поведението ни и при избора на професия и работодател.
Оттук могат да се вземат много идеи за Employer Branding активности както вътре в организацията, като започнем още от подбор и наемане, така и по отношение на Employer Branding позициониране на пазара.
Бихевиористичната икономика казва, че:
•няма абсолютни истини :) – съгласявам се веднага с това;
•човек невинаги взема правилните решения – да, обикновено ни трябва време, за да затвърдим увереността ни, че сме взели правилното решение в дадена ситуация и
•човек е последователно ирационален – примерите в книгата са толкова ясни, прости и видими в ежедневието, че на места чак боли при самоосъзнаването за личната ни ирационалност.
От друга страна, човеци сме и колкото и пъти да прочетем и дори да успеем да разберем посланията и използваните похвати в маркетинга, човешката ни природа ще продължава да ни изкушава и ще трябва осъзнато да се борим със самите себе си, ако сме решили, че не искаме да падаме в капана. :)
Любимите ми глави са:
•Цената на социалните норми – защо дори и най-приятните за нас дейности стават неприятни, щом започнат да ни плащат за тях – това е тема, която неизменно присъства в голяма част от разговорите ми със служители и клиенти. Тук мисълта може така да се разклони, че да генерираме съдържание за още три книги. Човечеството не престава да търси удовлетвореност, спокойствие, модерно е вече всички да търсим своя икигай и гордо да се хвалим, че сме там… Докато след n на брой месеци или години се уловим, че отново търсим. :)
•Отворените врати – примерът тук е приложим и в личния живот, и в професионалния и кариерния ни избор. Няма рецепта, но пък вземайки си осъзнатост оттук, можем още по-ясно и пълноценно да изпитваме удоволствие от преживяванията по пътя ни.
•Ефектът на очакванията – защо съзнанието ни винаги получава онова, което очаква, как става така, че очакванията влияят върху всеки аспект от живота ни, защо никога не трябва да подценяваме силата на презентацията и защо съзнателно или не се стремим към установяване на стереотипи.
Три цитата от книгата, които много харесвам и са 100% валидни и в ЧР:
„Хората са честни само до степента, която им харесва (включително желанието им да угодят на другите).“
„Повечето хора не знаят какво искат, освен ако не го видят в контекст.“
„Опасността да не очакваме нищо, е, че в крайна сметка това може да е всичко, което ще получим.“
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Dunapack Rodina AD в Jobs.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО ЧЕТАТ HR ЛИДЕРИТЕ В БЪЛГАРИЯ:
Ваня Колева, WePrevent Велико Търново
Даниела Назим, Endava
Рада Йосифова, AG Capital
Радослава Кроснева, Банка ДСК
Никола Киров, Американски Университет в България
Борислава Георгиева, DHL Freight ESS