неделя, 23 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1042 прочитания

    МОН ще проследи реализацията на 70 000 висшисти

    Намаляване на интереса към профилираните паралелки с чужди езици за сметка на професионалните, отчете министърът на образованието
    31 януари 2023, 16:22 a+ a- a

    снимка: МОН

    Министерството на образованието и науката ще проследи реализацията на повече от 70 000 български висшисти чрез проекта GRADE, финансиран по програма „Еразъм+“. В него участват около 2/3 от държавите-членки на ЕС и с оглед свободното движение на хора е напълно нормално да има центрове за информация за реализацията на завършилите висше образование, каза министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов при представянето на проекта в Техническия университет в София. На него присъстваха още зам.-министърът на образованието и науката проф. Албена Чавдарова, представители на академичната общност и експерти от МОН.

    „Цялата ни образователна система е насочена към придобиване на компетентности, свързани с реализацията на учащите се на пазара на труда, но досега трудно събирахме данни за нея“, посочи министър Пенов. Всяко такова начинание е насочено не толкова към университетите, колкото към възможността да привличаме нови и нови студенти, гарантирайки им качествена реализация“, каза още той. Проф.

    Пенов отчете и тенденция към намаляване на интереса към профилираните паралелки с чужди езици за сметка на професионалните. Родителите предпочитат децата да имат умения в икономика, счетоводство, предприемачество и успоредно с това да изучават чужди езици. По думите му повечето бъдещи студенти ще са с професионална подготовка от средното училище и ще искат да надградят в университета.

    Целта на проекта GRADE е да изследва реализацията на завършилите студенти в България през две конкретни академични години - 2020/2021 г. и 2016/2017 г. Ще се направи и сравнение със завършилите студенти в 16 други държави. Изследването обхваща значителен обем от въпроси, свързани с удовлетворението на младите хора от тяхното обучение, допълнителните курсове и квалификации, които са минали и др. Чрез проекта ще могат да се сравнят различни системи на висше образование в Европа, както и ще се идентифицират начините, по които те могат да станат по-добри в подготовката на младите хора на пазара на труда. Освен това информацията ще подпомогне и отговорните институции, които формират политиките в сферата на висшето образование. Резултатите от изследването ще бъдат публикувани в анонимен формат, а данните ще бъдат интегрирани в международна база.

    "Освен че ще получим ясна картина къде сме ние, ще могат да се предприемат стъпки, за да се стимулира кандидатстването в едно или друго направление съобразно реализацията", каза зам.-министърът на образованието и науката проф. Албена Чавдарова.

    Пенов разгледа изграждащия се в момента Център за върхови постижения към Техническия университет. Той ще представлява "умален техно парк", където бизнесът ще има възможност да се включи в учебния процес и научните разработки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    преди 2 дни
    България пое ротационното председателство на Съвета на гуверньорите на ЕИБ
    Вицепремиерът и министър на финансите Людмила Петкова, в качеството си на гуверньор за България на ЕИБ, е новият ротационен председател на Съвета на гуверньорите на финансовата институция
    преди 2 дни
    преди 2 дни
    Предстои четвъртото издание на фестивала „Ало, Космос! Говори България!“
    Тази година освен научни работилници, интераĸтивни изложения и разговори с учени от различни области на науката програмата ще предложи и среща с астронавта Майкъл Лопес-Алегрия
    преди 2 дни
    Българският INSAIT изпреварва Kеймбридж, Корнел и Технион на знаков форум за AI
    Сред авторите се записва името на един от най-младите участници в историята на CVPR – единадесетокласничката Рени Паскалева