събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3449 прочитания

    Employer Branding в България: Commerzbank

    Кой отговаря за работодателската комуникация в Commerzbank DTC София, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказва Светла Добрева - Employer Branding Експерт в компанията
    03 февруари 2023, 14:50 a+ a- a

    Светла Добрева - Employer Branding Експерт в Commerzbank Digital Technology Center София. Снимка: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Светла Добрева - Employer Branding Експерт в Commerzbank DTC София, разказва как компанията развива своята работодателска марка.

    Светла, кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    Отговорност на Еmployer Branding екипа ни е изграждането на стратегията за вътрешна и външна комуникация и промотирането на нашия работодателски бранд. Наша е задачата да популяризираме марката на българския пазар и постоянно да търсим начини да подобряваме преживяването на служителите (Employee Experience) . Много се спори къде точно е мястото на Employer branding - дали в HR или в Маркетинг екипа. В Commerzbank e част от HR екипа. Смея да твърдя, че въпреки че бях скептична в началото, тъй като в предишния ми опит винаги функцията е била част от маркетинг екипа, добавената стойност от това Employer Branding да е част от HR, е неоспорима. Постоянният обмен с колегите ни позволява да сме много по-близо до „полевите действия” и да получаваме своевременна обратна връзка относно различните ни вътрешни и външни инициативи.  

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Използваме богат набор от инструменти и канали, за да постигнем целите си. Като подходът ни е холистичен отвътре навън. Какво означава това? В центъра на нашата стратегия стои Employee Experience. В ера, в която заплащането далеч не е основен мотиватор, Employee Experience е най-конкурентното предимство, което може да се използва от компаниите. Точно това правим ние в Commerzbank DTC София. Искаме да сме сигурни, че преживяването на нашите служители от момента, в който попаднат на наша обява, е безупречно и индивидуално. Наш приоритет е те да се чувстват обгрижени и да знаят, че всеки един от тях е значим за компанията. Това е и тайната на нашия успех. Само за две години успяхме да изградим работещ екип от над 400 души. Несъмнено съществува пряка връзка между удовлетвореността на служителите и техните резултати. Нашите IT експерти доказват ежедневно своята експертиза и съответно все повече проекти идват в България и центърът продължава да се развива и расте. 

    Как го постигаме? Търсим обратната връзка на колегите, на кандидатите за работа, както и участваме във външни проучвания, които да измерят начина, по който се възприема работодателската ни марка от пазара.  Анализираме данните и винаги си задаваме въпроса какво можем да подобрим.

    Не на последно място, фирмената култура играе съществена роля в Employee Experience. В нейното определяне влизат много фактори като стилът на управление, отношението с мениджмънта, работата с колегите, ценностите, които комуникира и изповядва организацията, както и тези, които въплъщават хората в нея. Накратко обаче, фирмената култура е „вайбът“, който усещаш, когато идваш на работа. А именно той ни отличава. Въпреки че сме част от стабилна 152-годишна компания, в София „вайбът“ ни е на стратъп. Хората, които срещаш по коридорите в офиса, са усмихнати и ентусиазирани. Нашият екип се грижи чрез разнообразни събития в офиса да предоставя възможности на хората да се сближават, да споделят и да бъдат заедно, а това много допринася и за ефективната колаборация впоследствие.  

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Социалните медии играят огромна роля в изграждането на имиджа на работодателя както вътрешно, така и външно.  Поради тази причина заложихме на няколко кампании, които се фокусират върху представянето на нашите служители. Искахме да покажем техните лица и да разкрием хората отвъд професионалистите с интересите и хобитата им. Освен чрез метриките, които предоставят самите платформи, можахме да измерим успеха на кампаниите и посредством обратната връзка както на служителите, така и на кандидатите за работа. Много от тях са споделяли на нашите специалисти по подбор по време на интервюто си, че са били повлияни от съдържанието по различните ни канали в социалните медии, за да кандидатстват при нас.    

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    За успехa на бизнеса като цяло обръщането на внимание на работодателската марка навътре е от съществено значение. Терминът Employee Experience (EX) се зароди именно в резултат на тази нужда. Това, което преди наричахме Employee Engagement, се превърна в Employee Experience, защото фокусът се насочи към цялостното преживяване на хората като служители на дадена компания. Вече не е достатъчно те да се чувстват ангажирани, необходим е много по-комплексен подход, в центъра на който са именно личността и индивидуалността на всеки един. Грижата за хората е от първостепенно значение за нас и имаме ред инициативи в тази посока. Като немска компания обръщаме специално внимание на екологията и устойчивостта. В този ред на мисли сме организация, която силно подкрепя и поощрява здравословния начин на живот, включително баланса между професионален и личен живот, спортните активности, здравословния начин на хранене чрез редица инициативи. Нашите служители са преди всичко личности и се грижим както за тяхното професионално развитие, така и за това да могат да споделят и хобитата си с колегите в офиса. Имаме богат набор от общности, които обединяват хората с общи интереси. 

    Вижте по какви проекти работи Дигиталният Технологичен център на Commerzbank 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 18 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 23 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 23 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 ден
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект