сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2885 прочитания

    Employer Branding в България: Dreamix

    Кой отговаря за работодателската комуникация в Dreamix, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказва Ева Кьовкарова - Employer Branding & Retention Manager в ИТ компанията
    15 февруари 2023, 14:35 a+ a- a

    Ева Кьовкарова - Employer Branding & Retention Manager в Dreamix. Снимка: Dreamix

     В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Ева Кьовкарова - Employer Branding & Retention Manager в Dreamix, разказва как компанията развива своята работодателска марка.

    Основана през 2004 г. в България, Dreamix е сред водещите компании в Европа за разработване на цялостни софтуерни продукти и платформи. Компанията е дългогодишен технологичен партньор на глобални лидери в авиацията, финтех индустрията и здравеопазването. Тяхното технологично развитие е нееднократно отличавано с престижни международни награди. Понастоящем екипът на Dreamix включва над 250 софтуерни инженери и специалисти по облачни услуги от страната и региона.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    За да дам малко повече контекст, Dreamix е компания, създадена през 2006 година, но едва в последните няколко години расте главоломно. Исторически, основен „посланик“ на работодателската ни марка са били основателите на компанията и нейните служители. 

    С нарастването на броя новозапочващи колеги  постепенно започва да се усеща и нуждата от повече видимост за компанията извън нея. Така едва през миналата година официално се оформя звено, което да отговаря специфично за изграждане и популяризиране на работодателската марка на Dreamix.

    В момента сме малък екип от двама, но постоянно колаборираме с колегите, които се занимават с подбора на кадри. Често работим и с маркетинг екипа, с който опитваме да намерим пресечната точка между желанията и нуждите на нашите партньори и тези на потенциалните ни бъдещи колеги.

    В контекста на работодателската марка не можем и да не споменем, че IT общността в България е относително малка и една от най-добрите „реклами“ за всяка компания са удовлетворените ѝ служители!

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Въпреки че сме относително нов екип, имаме доверието и свободата да експериментираме, за да намерим оптималните условия. Голяма част от изследването по пътя към автентичната ни работодателска марка е базирано на работа с добри практики под формата на  „проба-грешка“. Това създава предизвикателства, но такива, които носят приятна динамика и удовлетворение. 

    В последните няколко години Dreamix претърпява трансформация от сравнително малка компания към подходящо място за развитието на екип от 200+ души. Това налага бърза итерация и мащабиране на съществуващите процеси и създаване на нови от onboarding-а на нови колеги през даването и получаването на обратна връзка до това да вдигнем качеството на оперативните ни услуги на следващо ниво.

    Основният и фундаментален инструмент за изграждане на работодателска марка е EVP (Employee Value Proposition). На макрониво, за нас той е базиран на 3 стълба:

    ●Култура: фокус на Dreamix и едно от най-ценните неща, които колегите ни споделят за компанията, е нейната култура – хората, които я изграждат, и усещането за принадлежност, което тя носи на всички ни. 

    ●Развитие: възможностите за постоянно развитие и учене, предоставени на всеки, както и разнообразието от технологии, които използваме, са друг аспект на Dreamix, който идентифицираме като основен за нашето EVP. В комбинация с плоската структура на компанията това позволява и предразполага към кариерно израстване. 

    ●Социална отговорност: социално отговорната ни позиция застъпва дарителски и доброволчески кампании, както и развитие и подпомагане на образованието в България. Голяма част от колегите ни преподават или водят курсове в университети,(без) и популяризират работата в технологичния сектор. 

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Инициативата, която определяме като най-успешна и такава, която най-дълбоко кореспондира с ценностите на компанията е CSR кампанията ни. Имаме вътрешна платформа, в която всеки от колегите може да създаде неограничен брой благотворителни или дарителски каузи с определена от него/нея стойност. Ежемесечно в акаунтите си там получаваме определена сума, която се натрупва и която можем да алокираме към кауза по наш избор във всеки един момент. Щом се достигне до зададената в съответната кауза сума, компанията я изплаща, а в случай че някой иска да дари сума от личните си средства (извън платформата), Dreamix удвоява дарението. 

    Друга успешна инициатива, която благодарение на ковид се превърна в новото нормално, е гъвкавата ни политика и хибридният модел на работа – колегите ни имат възможност да избират дали да работят от офиса, или от друго предпочитано от тях място. В това отношение нямаме никакви ограничения, стига динамиката и колаборацията в съответния екип да го позволяват. 

    Въпреки това силно насърчаваме живия контакт. На ниво компания организираме ежемесечни вътрешни събития, на които да прекараме качествено време заедно. Ценим високо и проактивността – затова всеки от екипите има допълнителен собствен месечен бюджет, който може да използва за сплотяване и опознаване, както намери за добре.

    Измерваме ефективността на инициативите като следим ползваемостта или посещаемостта, желанието на колегите за прогресивно увеличение на средствата или кампаниите, както и обратната връзка, която получаваме непрекъснато.

    Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
    Нововъведенията неминуемо са съпроводени с много проба и грешка. Такъв пример е кампанията ни за организирани походи и преходи с планински водач, която се оказа прекалено амбициозна за уменията ни и посещаемостта започна драстично да намалява. 

    С нарастването на компанията установихме също, че фасилитираме срещи и участваме в процеси, които разчитат на прекалено много документи, което не кореспондира с интензитета, с който се увеличава екипът.

    Позитивната страна на нещата е, че в нашата работа рядко има непоправими грешки и всички подхождат с разбиране към промените. И в двата примера навременната обратна връзка от участниците и бързата итерация на процеса ни позволиха да прескочим предизвикателството с алтернативи, които да пасват по-добре на случващото се в компанията. 

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    От казаното дотук, предполагам, става ясно, че всъщност нашият фокус е не само към привличането на нови колеги, но и към създаването на позитивна среда за съществуващите ни такива. Количеството на вътрешните ни инициативи е доста по-голямо от това на тези, насочени към външна аудитория. И в двата аспекта непрекъснато се стараем да променяме, подобряваме и иновираме, за да отговорим на очакванията на възможно най-голяма аудитория.

    Като за финал ще се повторя – в България оперираме  в малка работодателска общност и едно от най-силните послания за работодателската марка е това, което служителите на всяка компания комуникират за нея извън работното си време!

    Вижте по какви проекти работи Dreamix

    Вижте профила и актуалните позиции за работя на ДРИЙМИКС ООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 18 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 18 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 20 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 21 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 2 дни
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант