събота, 02 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3828 прочитания

    ИТ лидерите в България: Мариана Гостева, Ubisoft Sofia

    Продуцентът в компанията разказва за пътя си досега
    28 март 2023, 13:38 a+ a- a

    Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В тази рубрика целта е да разкажем за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция? С какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад?

    Запознайте се с Мариана Гостева, продуцент в Ubisoft Sofia.
    Мариана се присъединява към Ubisoft през далечната 2010. Нейното професионално развитие в българското студио на компанията минава от ролята на HR партньор до тази на продуцент. Към настоящия момент има солиден натрупан опит в създаването на общо 10 игри, по-голямата част от които са заглавия от световноизвестната поредица Assassin's Creed, като създаването на 4 от тях тя ръководи като продуцент.

    Разкажете ни за Вашето образование и какво считате за най-ценно в него.
    Завършила съм право. Още в първата си година разбрах, че не искам да се занимавам с това. Честно казано, завърших го, защото нямах идея какво искам да правя с живота си. И не съжалявам. Правото е своеобразен вид програмиране, научи ме да мисля алгоритмично, помогна ми много да мисля за по-голямото, без да пропускам детайлите.

    Ако знаете това, което знаете днес, какво образование и специалност бихте избрали?
    Аз лично не бях много ориентирана какво искам да уча – дълго време се подготвях за TOEFL и SAT, после се отказах да уча в чужбина. В 11. клас реших, че искам да стана прокурор, струваше ми се престижно и перспективно, представях си го като по филмите.
    Ако днес трябва да решавам за себе си тогава, може би първо бих поработила малко, преди да реша каква искам да стана, като порасна, и съответно какво да уча – за да мога да взема информирано решение и всъщност образованието ми да не е просто на диплома, а да носи истинска добавена стойност. И ако можех, бих учила в чужбина – за да се докосна до по-модерни и актуални похвати и методи на обучение.

    Каква беше първата Ви работа и как се чувствахте тогава?
    Първата си работа започнах още в първи курс, защото ми трябваха пари. Беше в колцентъра на един онлайн магазин, работех на смени, пропусках лекции, но пък имах свободно време, което използвах да се подготвям за изпити. Работата не беше нищо сериозно, но пък много ми хареса чувството на самостоятелност, което ми даде. Веднага след това намерих първата си сериозна постоянна работа.

    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Ключов и определящ проект за мен беше Assassin’s Creed Rogue. Беше труден и тежък, беше ми първият проект като част от дев екипа. Бях развълнувана и безкрайно неуверена. Много от нещата, които се случваха и обсъждаха, тепърва ми предстоеше да науча. Първата задача, която ми дадоха, беше пълен провал, но пък безценен урок. Хубавото беше, че имаше толкова много работа, че не ми остана време да се тревожа твърде много. Научих много неща, изградих увереност, но най-важното нещо, което разбрах, е, че ми предстои дълъг път, докато стана истински добра в работата си.

    Как започнахте в настоящата компания?
    Започнах като част от екип „Човешки ресурси“ – бях бизнес партньор на част от хората в производството. Още тогава знаех, че дългосрочно не искам да се развивам в тази сфера, но пък индустрията и процесът на правене на игри, както и хората ми бяха страшно интересни.
    Това беше чудесна възможност да науча много за хората индивидуално, за работата и предизвикателствата, с които се сблъскват, за процесите на работа. И имах късмета да имам страхотен мениджър, който един ден ми каза – „Знаеш ли, ще се справяш чудесно в производството. Има позиция, за която ще си много подходяща.“ Кандидатствах и ето ме днес тук.

    Какви са Вашите отговорности днес?
    Най-общо отговарям за това игрите, които правим, да са готови в срок, да са реализирани в определения за това бюджет и да са на съответното качество, което се очаква. В ежедневието това означава, че аз и екипът ми се грижим хората, които правят игрите с ръцете си, да имат всичко необходимо да си свършат работата по най- добрия възможен начин. И решаваме конфликти – за ресурси, приоритети, бюджети. Работата ми е свързана основно с общуване с хора. Обикновено при мен хората идват с проблеми, които имат нужда от решения. И в повечето случаи решенията идват от тях самите, а моята роля е да се погрижа тези решения да са в синхрон и да работят за постигане на основната ни цел.

    Какво Ви мотивира?
    Процесът на създаване на видео игри е много интересен, но също и много сложен, силно итеративен. Започваш да правиш игра и тя трябва да излезе след година – две – три, и когато излезе, трябва да е актуална, забавна, качествена – това означава, че преследваме бягаща цел. Няма формула как се прави добра игра, няма дори общовалидни правила, които да вземеш и да приложиш и готово. Има много променливи, с които трябва да се съобразяваме, а промени се случват ежеминутно. Кипи творчески хаос. Сблъскваме се с предизвикателства и ограничения на всяка крачка и това ни прави още по-креативни. Това е най-интересната работа по управление на проекти, която някой може да си представи. Това ме мотивира.
    Иначе в ежедневието ме мотивират хората, с които работя – имам привилегията да работя с едни от най-добрите специалисти в сферите си на световно ниво.

    С какво не бихте направили компромис?
    Със себе си. Трудно ми е да направя нещо, в което не вярвам.

    Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    За тази работа в България няма много приложим опит и образование. А и смея да твърдя, че ние работим по много специфичен начин, който не е често срещан дори в индустрията. Затова си търсим хора с правилните начин на мислене и отношение. Хора, които са отворени и обичат да учат постоянно. Хора, които са готови да започнат отначало и това не ги притеснява. Които обичат да работят с хора. Отговорни. Такива, които не се притесняват от проблеми и могат да ги разрешават – защото буквално 90% от работата ни се състои в това.

    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява успешно технологична компания?
    Визия. Кураж. Решителност. Бизнес нюх.

    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
    Помня, че в самото начало, преди вече 11 години, във всяка дискусия се смущавах да задам въпрос или да споделя мнение, защото се притеснявах, че ще се изложа, ще кажа някоя глупост. С времето осъзнах колко сложно всъщност е правенето на видео игри, колко предизвикателства носи ежедневно, как проект с проект и проблем с проблем не си приличат, колко е важно да си адаптивен и находчив. Това ме научи да си имам повече доверие, да съм по-смела.

    Ако знаете това, което знаете днес, какво бихте променили?
    Нищо. Благодарение на всички успехи, допуснати грешки, трудности по пътя и в професионален, и в личен план днес се чувствам удовлетворена от себе си и привилегирована да съм част от един от най-добрите екипи в световен мащаб.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ЮБИСОФТ ЕООД в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ЛИДЕРИТЕ В БЪЛГАРИЯ:

    Пенка Бочева, EPAM Systems България
    Недко Пенев, Cognyte Bulgaria
    Явор Попов, PhoneArena
    Ваньо Ванев, VSG Bulgaria
    Александър Джонгаров, Delta Source
    Владислав Янков, Equinix България
    Антон Ганев, Tek Experts
    Симеон Костадинов, GlobalFoundries Bulgaria
    Стоян Димитров, Yotpo SMSBump
    Деян Парушев, INDUSTRIA
    Георги Постолов, GlobalFoundries Bulgaria
    Марин Василев, Coretech Bulgaria
    Надежда Данабашева, PSInteractive
    Димитър Камбарев, Bosch Engineering Center Sofia
    Иван Гойчев, Cobuilder
    Александър Димов, „Адастра“
    Благовеста Пугьова, Childish
    Огнян Траянов, ТехноЛогика
    Ивайло Връбчев, Helecloud
    Вихрен Славчев, Мнемоника
    Стефан Стефанов, Progress
    Николай Николов, Mansion Bulgaria
    Калоян Петров, Smart IT
    Иван Дудин, Acronis
    Светослав Спасов, KPMG ITS
    Илия Николов, Devision
    Динко Манолов, Модис България
    Владимир Димитров, ITGix
    Недялко Миленков, Scalefocus
    Александър Кондов, News UK екип в Questers
    Мартин Антонов, AtScale
    Екатерина Недялкова, Experian България
    Костадин Йорданов, FITE
    Боян Шейтанов, Astea Solutions
    Милен Желев, Hewlett Packard Enterprise
    Светлин Николаев, Progress
    Мохамед Соула, SEEBURGER
    Дарин Маджаров, „Уча.се“
    Стоян Дамов, Tick42
    Елеонора Георгиева, МенторМейт
    Драгомир Николов, VMware - CPBU
    Атанас Райков, Rakuten Viber
    Иван Александров, eBag
    Иван Петров, Paysafe
    Михаил Панайотов, TechPods
    Иван Димитров, "Бианор Сървисиз"
    Михаил Петров, Schwarz IT България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 часа
    5 български компании сред най-бързоразвиващите се в Европа
    В годишната класация на Financial Times FT1000 влязоха Ampeco, euShipments.com, Pontica Solutions, Storepool и Dreamix
    преди 22 часа
    преди 22 часа
    преди 1 ден
    Кофас: Предстоят трудни времена за строителния и жилищен сектор
    Завършеното строителство в България все още е под нивото, регистрирано през 2015
    преди 1 ден
    Соня Миклай е новият главен управител на „Германо-Българската индустриално-търговска камара
    Тя поема поста от д-р Митко Василев, който бе начело на организацията в последните над 30 години
    преди 1 ден