Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта в Мусала Софт. Снимка: Мусала Софт
В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.
Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта в Мусала Софт, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността.
Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
В Мусала Софт екипите, които се занимават пряко с комуникацията и работодателската марка, са колегите от отделите „Корпоративни комуникации“, „Грижа за хората“ и „Подбор на персонал“. Заедно се стремим да даваме и споделяме добрите примери, движим разнообразни CSR кампании, признаваме усилията на служителите си, организираме събития, участваме в кариерни форуми, подсигуряваме стажантски възможности в компанията и разпространяваме информацията за всичко това както навън, така и вътре в нея. За нас именно фокусът навътре е от особена важност и полагаме целенасочени усилия в тази посока. Чрез цялостно изграждане и поддържане на удовлетворяващ опит и преживяване на работа на колегите създаваме условия всеки един мусаленец да бъде посланик на работодателската ни марка.
Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях според Вас?
Процесът по изграждане и поддържане на работодателската марка за нас започва отвътре чрез създаване на условия и среда за работа, развитие и споделяне на знания, опит и забавни моменти за нашите служители. Продължава навън през опита на кандидатите в процеса на подбор за различните отворени позиции, позиционирането ни в социалните мрежи, сред IT общността и пазара на труда. И накрая стига една стъпка по-далеч – в собствените ни инициативи, които целят да подобряват възможностите и информираността, необходими за развитието на нашата общност – студенти, ученици, състезатели по точни науки. Така образуваме един пълен кръг на взаимодействие – служителите ни са ангажирани с дейностите, които организираме за IT общността и развитието на млади таланти, а позиционирането ни в общността води към Мусала Софт хора със сходни на корпоративната ни култура ценности.
Консистентни сме в посланията, които споделяме, начина, по който комуникираме бранда Мусала Софт, фокусирани сме върху нашия EVP (employee value proposition). Ключова за нас е комуникацията в социалните мрежи, кариерните форуми и участието в технологични форуми. Поддържаме своите профили и споделяме актуална информация, която да представи ясно каква е атмосферата в компанията – кариерни възможности, проекти, технологична експертиза, какви инициативи и събития организираме. Най-ценно за нас е, че всички наши истории са разказани през нашите служители - това са лицата на Мусала Софт и техният споделен опит помага на онези, които в бъдеще ще работят за нас, да се припознаят в културата и възможностите в компанията. Имаме и специална Referal програма, с която те препоръчват свои близки, които да се присъединят към нас.
Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
Мусала Софт е разпознаваема с инициативите си, свързани с образование и подкрепа на млади таланти. Създатели сме на международния конкурс по състезателно програмиране CodeIT, стартирал през 2000 г. Той се провежда под патронажа на президента на Република България и всяка година събира стотици участници от България и света. Съоснователи сме на Европейската младежка олимпиада по информатика – eJOI (European Junior Olympiad in Informatics), създадена през 2017 г. в София. От създаването на Мусала подкрепяме водещите гимназии, университети и ИТ школи в страната, всички замесени в постиженията на олимпийските ни отбори по точни науки и мн. др. Инициативите обединяват отговорните за реализирането им екипи – от отдел „Корпоративни комуникации“ през отделите „Събития“, „Управление на Таланта“ и колегите от техническите ни отдели. Измерител на ефективността е разпознаваемостта на компанията – по време на интервю за отворените ни позиции кандидатите често споделят, че познават Мусала и дейността ѝ още от училищните / университетските си години.
Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
Фокусът навътре, към организацията, нейната култура и преживяването на служителите, е от стратегическо значение за нас. Фактът, че служителите вярват в бранда, застават зад него и препоръчват Мусала Софт като работодател, верифицира това, което показваме в комуникацията си навън.
Насочваме усилията си върху инициативи в няколко посоки. На първо място – развитие и кариерни възможности, а именно чрез технически и процесни обучения: за меки умения, лидерски и мениджмънт програми, широка база с обучителни ресурси, сертификационни и езикови курсове, възможност за преквалификация и др. Паралелно реализираме събития за обмяна на знания и опит между колегите, споделяне на разнообразието от култури и националности в екипите ни.
Организираме разнообразни социални събития – на екипно ниво, на ниво компания, за отделни групи по интереси. Празнуваме индивидуални и екипни успехи, отбелязваме празници и организираме тематични събития за хората ни – над 700 колеги от над 10 националности. Организираме спортни, културни и семейни мероприятия онлайн, в офиса и сред природата. Отделяме внимание на допълнителни придобивки и събития с насоченост към емоционално здраве и баланс между работа и личен живот. Стремим се за всеки един от хората ни да има по нещо, за да може да се наслади на културата, средата и преживяванията в компанията.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на MUSALA SOFT EAD в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ
Как United Partners развива работодателската си марка?
Как CluneTech развива работодателската си марка?
Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
Как МенторМейт развива работодателската си марка?
Как Dreamix развива работодателската си марка?
Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
Как Paysafe развива работодателската си марка?
Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка?
Как А1 България развива работодателската си марка?