събота, 07 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3810 прочитания

    Employer Branding в България: Мусала Софт

    Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    10 април 2023, 11:16 a+ a- a

    Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта в Мусала Софт. Снимка: Мусала Софт

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта в Мусала Софт, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    В Мусала Софт екипите, които се занимават пряко с комуникацията и работодателската марка, са колегите от отделите „Корпоративни комуникации“, „Грижа за хората“ и „Подбор на персонал“. Заедно се стремим да даваме и споделяме добрите примери, движим разнообразни CSR кампании, признаваме усилията на служителите си, организираме събития, участваме в кариерни форуми, подсигуряваме стажантски възможности в компанията и разпространяваме информацията за всичко това както навън, така и вътре в нея. За нас именно фокусът навътре е от особена важност и полагаме целенасочени усилия в тази посока. Чрез цялостно изграждане и поддържане на удовлетворяващ опит и преживяване на работа на колегите  създаваме условия всеки един мусаленец да бъде посланик на работодателската ни марка.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Процесът по изграждане и поддържане на работодателската марка за нас започва отвътре чрез създаване на условия и среда за работа, развитие и споделяне на знания, опит и забавни моменти за нашите служители. Продължава навън през опита на кандидатите в процеса на подбор за различните отворени позиции, позиционирането ни в социалните мрежи, сред IT общността и пазара на труда. И накрая стига една стъпка по-далеч – в собствените ни инициативи, които целят да подобряват възможностите и информираността, необходими за развитието на нашата общност – студенти, ученици, състезатели по точни науки. Така образуваме един пълен кръг на взаимодействие – служителите ни са ангажирани с дейностите, които организираме за IT общността и развитието на млади таланти, а позиционирането ни в общността води към Мусала Софт хора със сходни на корпоративната ни култура ценности.

    Консистентни сме в посланията, които споделяме, начина, по който комуникираме бранда Мусала Софт, фокусирани сме върху нашия EVP (employee value proposition). Ключова за нас е комуникацията в социалните мрежи, кариерните форуми и участието в технологични форуми. Поддържаме своите профили и споделяме актуална информация, която да представи ясно каква е атмосферата в компанията – кариерни възможности, проекти, технологична експертиза, какви инициативи и събития организираме. Най-ценно за нас е, че всички наши истории са разказани през нашите служители - това са лицата на Мусала Софт и техният споделен опит помага на онези, които в бъдеще ще работят за нас, да се припознаят в културата и възможностите в компанията. Имаме и специална Referal програма, с която те препоръчват свои близки, които да се присъединят към нас.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Мусала Софт е разпознаваема с инициативите си, свързани с образование и подкрепа на млади таланти.  Създатели сме на международния конкурс по състезателно програмиране CodeIT, стартирал през 2000 г. Той се провежда под патронажа на президента на Република България и всяка година събира стотици участници от България и света. Съоснователи сме на Европейската младежка олимпиада по информатика – eJOI (European Junior Olympiad in Informatics),  създадена през 2017 г. в София. От създаването на Мусала подкрепяме  водещите гимназии, университети и ИТ школи в страната, всички замесени в постиженията на олимпийските ни отбори по точни науки и мн. др. Инициативите обединяват отговорните за реализирането им екипи – от отдел „Корпоративни комуникации“  през отделите „Събития“, „Управление на Таланта“ и колегите от техническите ни отдели. Измерител на ефективността е разпознаваемостта на компанията – по време на интервю за отворените ни позиции  кандидатите често споделят, че познават Мусала и дейността ѝ още от училищните / университетските си години. 

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Фокусът навътре, към организацията, нейната култура и преживяването на служителите, е от стратегическо значение за нас. Фактът, че служителите вярват в бранда, застават зад него и препоръчват Мусала Софт като работодател, верифицира това, което показваме в комуникацията си навън. 

    Насочваме усилията си върху инициативи в няколко посоки. На първо място – развитие и кариерни възможности, а именно чрез технически и процесни обучения: за меки умения, лидерски и мениджмънт програми, широка база с обучителни ресурси, сертификационни и езикови курсове, възможност за преквалификация и др. Паралелно реализираме събития за обмяна на знания и опит между колегите, споделяне на разнообразието от култури и националности в екипите ни. 

    Организираме разнообразни социални събития – на екипно ниво,  на ниво компания, за отделни групи по интереси. Празнуваме индивидуални и екипни успехи, отбелязваме празници и организираме тематични събития за хората ни – над 700 колеги от над 10 националности. Организираме спортни, културни и семейни мероприятия онлайн, в офиса и сред природата. Отделяме внимание на допълнителни придобивки и събития с насоченост към емоционално здраве и баланс между работа и личен живот. Стремим се за всеки един от хората ни да има по нещо, за да може да се наслади на културата, средата и преживяванията в компанията.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на MUSALA SOFT EAD в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как United Partners развива работодателската си марка?
    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 часа
    Apple планира $1 млрд. инвестиция в Индонезия
    Ще бъде изграден завод, който да произвежда компоненти за смартфони и други продукти
    преди 20 часа
    От 11-ия опит: Избраха Наталия Киселова за председател на Парламента
    Тя е експерт по конституционно право и преподавател в Софийския университет
    преди 20 часа
    СУ и “Аурубис България” със споразумение за партньорство
    Net-Zero Lab към университета ще си партнира с най-големия германски инвеститор в страната
    преди 20 часа
    преди 21 часа
    BgGPT, разработен от INSAIT, влиза в общините
    Първата община, която ще го имлементира е Бургас
    преди 22 часа
    Макрон заяви, че няма да се оттегли
    Избраното от него правителство претърпя вот на недоверие