вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2004 прочитания

    Employer Branding в България: eMAG

    Мирослава Станева - Brand Marketing Manager в eMAG, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    02 май 2023, 09:20 a+ a- a

    Мирослава Станева - Brand Marketing Manager в eMAG. Снимка: eMAG

    В рубриката на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Мирослава Станева - Brand Marketing Manager в eMAG, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността 

    Мирослава е специалист по маркетинг и комуникации, запалена по социална отговорност с над 14 години опит в корпоративния свят. Притежава магистърска степен по рекламен мениджмънт и визуален брандинг, надгражда бакалавърска степен по специалностите „Връзки с обществеността“ и бакалавър „Реклама“ от Нов български университет. Завършва програма по Strategy Execution към Harvard Business School Online. Преди да приеме позицията Бранд маркетинг мениджър в eMAG, Мирослава е била част от маркетинг и комуникационните отдели на Lidl, сладкарници „Неделя“ и The Coca-Cola Company.

    Описва себе си като лъчезарен, но упорит професионалист, който вярва, че комуникациите и марките трябва да дават добавена стойност. Притежава умения в стратегическото планиране с фокус върху резултатите и новите маркетинг похвати. 

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    Дори и да звучи леко клиширано, в eMAG ценим екипната работа, която носи високи резултати, и един от тези примери е работата ни по работодателската марка на компанията. Employer branding, както и вътрешните комуникации са част от дейностите в Brand marketing отдела, като мога да кажа, че на стратегическо ниво е споделена функция между Brand marketing и HR, тъй като по този начин вярваме, че постигаме най-добър баланс и съответно отличен резултат за проектите. Това ни позволява да използваме експертизата по изграждането на марка от маркетингова гледна точка, като я допълваме с разбирането и спецификите за привличане, ангажиране и задържане на служители.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    В зависимост от целите използваме различни похвати и методи, така че да постигнем очаквания резултат. Може би това е едно от най-ключовите неща при нас – винаги имаме ясна и измерима цел, не правим самоцелни проекти, които просто „звучат интересно“ или „са актуални“. Основното разделение при нас е дали дадена инициатива е насочена към настоящите служители, или към потенциални и бъдещи такива. Подходът ни е различен спрямо целите и аудиторията, но и в двата случая запазваме консистентни нашите ценности, тъй като те са постоянни и е важно както да бъдат „живи“ в ежедневието на екипа ни, така и потенциалните ни нови колеги да знаят какво е важно за нас като компания и екип, за да се припознаят в тях. По отношение на процеса се водим от актуалните нужди в контекста на дългосрочните ни цели – набелязваме приоритетите и след това идва ред на екипа за работа по идеите и реализацията на проектите. При съвместната работа винаги имаме ясен отговорник и ръководител на проекта.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    В ДНК-то на нашата компания е да вземаме решения, обосновани на данни и резултати. След всеки един проект ние анализираме резултатите, така че следващия път да го надградим и доразвием. За да анализираме резултатите, още в самото начало залагаме ясни измерители за успех, както и разчитаме на обратната връзка. Сред успешните ни проекти от последната година са:

    •работа с университети – както гост-лектори от страна на компанията, които споделят своята експертиза, така и включване в студентски инициативи, предоставяне на възможност за работа по реални казуси под формата на игровизация.

    •подкрепа на различни неправителствени организации и проекти, сред които са Mentor the young, където успешно партнираме 2 сезона, предоставяйки възможност на над общо 1000 участници да работят по реални бизнес казуси, да научат повече за нас като компания и да получат знания от ръководители от нашия екип.

    •вътрешни инициативи като All hands meetings и видео интервюта, където всички служители в компанията могат да научат повече за стратегията на компанията в дългосрочен и средносрочен план, както и да зададат своите въпроси. 

    •обяд с управителя на eMAG, който е в неформална обстановка и е изцяло непринуден, така че всеки от екипа може да се включи – желаещите подготвят кратка мотивация, а обедите се случват на регулярно ниво. 

    •видео от и за нашите служители – изключително успешен проект, в който се включиха 10 наши служители, които имаха лични фризьори, гримьори и възможността да станат лице на компанията. Видеото бе замислено като вдъхновяващо, не толкова документално, така че да показва емоциите на настоящите служители, както и да илюстрира нашите ценности. Всички се включиха с голям ентусиазъм и имаше широк отзвук в компанията, както и „открехна“ завесата какво е да си част от eMAG.

    •10 годишнината ни – освен с празненство, отбелязахме юбилея си на българския пазар, като разказвахме историите на най-дългогодишните си служители, за да отдадем своето признание към тях, както и да вдъхновим новите служители в екипа ни. 

    Разбира се, част от нашата работодателска марка са и вече наложените подходи като пакети за нови служители, препоръка от служител, ежемесечен вътрешен бюлетин, забавни игри за билети за културни събития и фестивали, чийто партньор сме; различни вътрешни игри с награди с цел ангажиране, обратна връзка или просто забавление; благотворителност и не на последно място – пакетът ни от придобивки за служителите. Знаем, че основа за здрава работодателска марка са доволните, мотивирани и щастливи настоящи служители.

    Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
    За един от успешните ни проекти споменах заснемането на вътрешно видео с екипа, но това бе случай, в който имахме и редица предизвикателства. Не бива да забравяме, че колегите често могат да бъдат брилянтни в работата си, но изключително притеснени от камера и не всеки е готов да излезе от зоната си на комфорт. За подобни проекти винаги отделяме повече време в етап на подготовка. Друго предизвикателство за нас, както и вярвам за редица компании, е въвеждането на нови служители при хибридния модел на работа, който имаме. Това е изключително ценна придобивка, но понякога води до по-дълъг процес за припознаване на ценностите на компанията и екипа, както и за недотам лесна неформална комуникация извън прекия екип, тъй като сме над 280 души. Но вярвам, че с планираните предстоящи инициативи ще успеем да сплотим още повече различните екипи, тъй като за нас са важни средата и екипният дух.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Вътрешната работодателска марка не само е изключително важна, но е и първата стъпка според мен. За да бъде успешен екипът, той следва да работи за компания в която вярва, с която се гордее дори. Както и при продуктите, преди да опитаме нова марка, разпитваме приятели, четем ревюта на клиенти. Така и при работодателската марка – всеки би потърсил мнение от някого от компанията, което все повече хора правят. Било то ако имат познат, било то като намерят някой настоящ служител на компанията в социалните мрежи, за да разберат повече за атмосферата. Важни са екипът, споделените ценности, изграждането на общност, което е предизвикателно, но с консистентните усилия и послания дават безценен дългосрочен резултат за настоящите и бъдещите служители.

     
    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Bica развива работодателската си марка?
    Как Мусала Софт развива работодателската си марка?
    Как United Partners развива работодателската си марка?

    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 17 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти
    преди 17 часа
    преди 18 часа
    Tesla намали допълнително цените в САЩ и Китай
    В Азия цената е намалена с около $2000
    преди 18 часа
    НС отложи на първо четене пълната либерализация на пазара на ток
    Либерализацията на пазара на ток за бита се отлага с година
    преди 21 часа
    Ocado Technology създава ново звено в България
    Дивизия за мониторинг и техническа поддръжка на автоматизираните и роботизирани складове на компанията се създава в софйския й офис