понеделник, 02 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4070 прочитания

    Какво е да работиш в бизнеса за Океански транспорт в Cargill във Варна?

    Какви възможности за кариера предлага компанията, разказва Станислав Матеев – Управляващ Директор на Каргил България за бизнес Океански транспорт
    05 май 2023, 09:19 a+ a- a

    Станислав Матеев – Управляващ Директор на Каргил България за бизнес Океански транспорт. Снимка: Каргил

    Cargill предоставя хранителни, селскостопански, финансови и промишлени продукти и услуги на целия свят. В момента в офисите на Cargill в България работят над 1300 служители.

    Първото дружество на Cargill в България – Cargill Agricultural Supply Chain EMEA, е основано през 2006 г. с централен офис в София и е в основата на бизнеса на компанията. Занимава се предимно с търговия със зърнени и маслодайни култури. През 2013 компанията отвори втори офис в гр. Варна, където екипът, занимаващ се с океански транспорт (Ocean Transportation), осъществява глобалната търговия на Cargill посредством координация на морски плавателни съдове.

    През 2014 г. беше създаден Центърът за споделени бизнес услуги в София (Cargill Business Services Sofia – CBS Sofia). В него централизирано се обслужват бизнесите на Cargill в Европа, Средния изток и Африка, като им се предоставят услуги с добавена стойност в сферата на финансите, транспорта и логистиката, стратегическото снабдяване и доставки, както и управлението на човешки ресурси.

    Какво е да работиш в бизнеса за Океански транспорт в Cargill във Варна, разказва Станислав Матеев – Управляващ Директор на Каргил България за бизнес Океански транспорт.

    Станислав, с какво се занимава Вашият отдел – кои са основните продукти, услуги?
    Cargill Ocean Transportation (звеното на Каргил, отговарящо за океанския транспорт) е световен лидер в сферата на корабоплаването и транспортирането на насипни и течни товари, включително зърнени култури, маслодайни семена, торове, желязна руда, въглища и петролни продукти. От основаването си до днес звеното на компанията заема водеща роля в индустрията, оперирайки над 700 кораба, превозвайки 220 милиона тона товари и обслужвайки 250 клиенти.

    Laytime team. Снимка: Каргил

    Кои са основните пазари и клиенти?
    Още от отварянето си през 2013 г. офисът ни във Варна заема ключова роля в работата на търговските екипи, базирани в Женева, Сингапур и Маями. Ние осигуряваме техническо и търговско опериране на чартираните кораби от нашите търговци с фокус върху безопасността, ефективността и оптимизирането на емисиите, така че да отговорим изцяло на нуждите на клиентa.

    Колко и какви специалисти работят в отдела Ви?
    В офиса на Каргил във Варна работят разнообразни екипи от професионалисти с опит не само в областта на корабоплаването, които внасят широк набор от компетенции в организацията. Всеки един от тях разполага с богати познания и умения в сферата на управлението на договори, плавателните съдове, уреждането на искове, морското счетоводство, дигитализацията и анализа на данни.

    Екипът за управление на договори има отлични комуникационни умения за водене на преговори, както и изразено внимание към детайлите и способност да интерпретира сложни казуси по тези договори. Търговските асистенти анализират пазарните трендове и развиват стратегии за оптимизация на търговските потоци, използвайки аналитичното си и стратегическо мислене. Корабните оператори във Варна имат лидерски умения и качества да разрешават разнообразни търговски казуси по време на корабния рейс с всякакви по размер плавателни съдове и във всички региони на света. Членовете на техническия екип притежават задълбочени познания в сферата на корабния дизайн и новите технологии.

    Умението да управляват сложни спорове е ключово за екипите, занимаващи се с уреждане на искове.

    Офисът предлага пространство както за екипна, така и за индивидуална работа. Снимка: Каргил

    По какви проекти работят те?
    Основната задача на всеки от нас е безопасното и ефективно осъществяване на глобалната търговия на компанията. Това включва управление движението на корабите от нашия флот и свързаните с това ежедневни дейности. Екипът във Варна осъществява и ценна техническа поддръжка, като дава компетентно мнение за качеството и безопасността на чартираните плавателни съдове, както и за тяхната поддръжка и ремонт, като същевременно работи в тясно сътрудничество с екипите за дигитализация и анализ на данни, за да стимулира иновациите и ефективността в нашите операции.

    В допълнение към основните дейности, офисът на Ocean Transportation във Варна играе важна роля в осъществяването на стратегията на компанията за дигитализация и устойчивост като част от ежедневните ни задачи, както и чрез представителство при стратегическите партньорства. Специалистите ни изпълняват редица задачи, свързани с дигитализацията, анализа на данни и устойчивостта. Имаме екип, който е ангажиран с използването на цифрови технологии за оптимизиране на операциите и подобряване на екологичните показатели за всеки един курс на кораба. Това включва разработването и прилагането на инструменти и системи, които ни помагат да следим разхода на гориво, да намаляваме емисиите и да повишаваме ефективността.

    От ключово значение за нашия бизнес е да допринасяме все повече за устойчивостта и да превърнем в реалност амбицията за корабоплаване с нулеви емисии. Екипите ни работят усилено в тази посока чрез ключови стратегически партньорства с редица организации, сред които The Global Maritime Forum, The Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, The Getting to Zero Coalition.

    Cargill е учредителен партньор на Maersk McKinney Møller Center for Zero Carbon Shipping, инициатива, чиято цел е използването на широка гама от алтернативни горива и технологии за енергийна ефективност, включително амоняк и метанол. Освен това като член на Световния морски форум (Global Maritime Forum) ние сме част от различни работни групи, които целят да подпомогнат намаляването на парниковите газове в средносрочен и дългосрочен план, включително и коалицията Getting to Zero. Тази коалиция е съюз от повече от 150 компании в морския, енергийния, инфраструктурния и финансовия сектор, подкрепени от ключови правителства и международни организации. Коалицията се ангажира да пусне до 2030 г. в експлоатация океански търговски кораби, които да бъдат задвижвани от горива с нулеви емисии. Обединението е партньорство между Световния морски форум и Световния икономически форум.

    Посредством сътрудничеството си с лидерите и иноваторите в индустрията, Cargill Ocean Transportation продължава да подпомага положителната промяна и да допринася за по-устойчивото бъдеще на корабната индустрия.

    Екип Supply Chain Services. Снимка: Каргил

    Какви хора най-често търсите – с какъв опит, познания, умения, технологии?
    В Каргил винаги сме ценили разнообразния опит и квалификация на своите кандидати. В тази връзка търсим талантливи хора, които внасят в екипа комбинация от опит, компетенции и технически познания. Ценим кандидати, които имат задълбочено разбиране за корабоплаването и логистичната индустрия, както и опит в съответните области. Важно е също така кандидатите да притежават комуникационни и лидерски умения, способности за аналитично и стратегическо мислене и способност за управление на сложни проекти и инициативи. В допълнение ние отдаваме голямо значение на техническите познания и опит, особено в области като корабни операции, цифровизация и анализ на данни, както и инженерни технологии.

    В крайна сметка след всичко казано дотук, най-важното за нас е хората да работят с удоволствие, да са отдадени на това да предоставят изключително обслужване на нашите клиенти и да са отворени към иновациите в индустрията.

    Отворени ли сте за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Cargill Ocean Transportation предоставя редица възможности за млади хора, които скоро са завършили образованието си, да придобият ценен опит и да развият своята кариера. Офисът ни във Варна предлага отворени позиции за стажанти, които предоставят на младите възможността да бъдат част от различни отдели в рамките на организацията, като получават достъп до различните функции и роли за период от 6 до 12 месеца. По този начин те успяват да се запознаят с дейността на компанията, да учат нови неща и да израстват, като същевременно развиват широк набор от умения, които биха им били от полза в бъдеще.

    Всяка година офисът на Каргил према стажанти, които се обучават в практически задачи. Снимка: Каргил

    Кои са основните технологии, които се използват при Вас?
    Бизнесът на Cargill в България е глобален, което налага и ежедневната употреба на разнообразен набор от софтуерни продукти. В офиса във Варна се използват различни софтуери в зависимост от ролята и бизнеса, за който работи всеки един от нас. По-голяма част от тях са специфични за индустрията платформи, но по-важно е, че работим върху дейта конектори, които да обединяват всички тях в една голяма база данни и очакваме всички колеги да развият компетенции, за да я използват ефективно и като инструмент за улеснение и подобряване на качеството на тяхната работа.

    Как се въвеждат новите служители в екипите Ви?
    Всеки един от нашите нови служители преминава през обучение, което да му помогне не само да се запознае с естеството на своята работа, но и да опознае по-добре компанията, нейния бизнес и в частност дейността в сферата на морския транспорт. В първоначалния изпитателен период новите ни колеги работят със старши специалисти, които им съдействат за плавно навлизане в работния процес.

    Награждаване на футболния отбор на Каргил, който стана сребърен медалист в Работническите игри за Купата на Община Варна. Снимка: Каргил

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлагате?
    За нас е от огромно значение да подкрепяме обучението и развитието на нашите служители както по време на процеса на адаптиране, така и през цялата им кариера при нас. Ние осъзнаваме, че всеки човек има уникални нужди и предпочитания и предлагаме набор от ресурси и възможности в подкрепа на всеки, включително официални програми за обучение, програми за менторство и коучинг и достъп до онлайн платформи за обучение. Нашите онлайн учебни програми и курсове са допълнени от специфични за индустрията обучения, които са предназначени да предоставят на служителите ни уменията и знанията, от които се нуждаят, за да успеят в своите роли и да напреднат в кариерата си. Също така има проекти в различни локации, които позволяват на нашите служители да придобият ценен опит и да се запознаят с различни аспекти от нашия бизнес. Като поемат отговорност за собственото си развитие и растеж и използват наличните за тях ресурси и възможности, служителите ни са в състояние да изградят успешни кариери в компанията. Ние сме ангажирани с това да насърчаваме култура на непрекъснато обучение и усъвършенстване и да предоставяме подкрепяща среда на работното място, която цени многообразието, справедливостта и приобщаването.

    Да рисуваме заедно - екипно събитие на екип Laytime and Invoice Operators. Снимка: Каргил

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Този въпрос би могъл да бъде тълкуван по различен начин от всеки от нас, защото за всеки човек думата придобивка крие различно значение. За мен тук се крие възможността както за професионално, така и за личностно развитие; възможността за работа с хора и пазари от цял свят и не на последно място, възможността да бъдеш част от една от най-големите компании в сектора с амбицията да води индустрията по пътя към нулеви емисии чрез иновация и дигитализация на услугите си за по-добър опит на нашите клиенти и винаги поставяйки хората и устойчивостта в центъра на всяко едно свое действие.

    Освен това компанията предлага допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна, различни отстъпки за определен тип обекти, мултиспорт карти и т.н.

    Какво не знаят хората за Вашия отдел и компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Вероятно много хора знаят историята и основния бизнес на Каргил, но това, което те може би не знаят, е ангажираността ни към общностите, в които живеем и работим. Във Варна например през последните 15 години подкрепяме Карин дом, организация, която предоставя образователни и терапевтични услуги на деца със специални нужди. Също така си партнираме с Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“ и подкрепяме следващото поколение морски професионалисти, като им предоставяме възможности за развитие по време на цялото им образование. Гордеем се, че екипът ни във Варна е една сплотена общност и обичаме да организираме семейни събития заедно. Разбира се, ние сме и с ярко изразен състезателен дух и участваме в местни спортни събития. Редовно се включваме във футболни състезания, благотворителни бягания и т.н., не само подкрепяйки важни каузи, но и изграждайки по-силни взаимоотношения в нашия екип и с нашите партньори, съседи и т.н. Това силно чувство за общност е отразено в нашата култура на сътрудничество и подкрепа на работното място, която насърчава работата в екип, откритата комуникация и личностното израстване.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на КАРГИЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО Е ДА РАБОТИШ В:

    Какво е да работиш в Language Bear?
    Какво е да работиш в DSS?
    Какво е да работиш в отдел Procurement, Cargill?
    Какво е да работиш в NoveoCare?
    Какво е да работиш в Entain?
    Какво е да работиш в Next IT Services?
    Какво е да работиш в Wizz Air?
    Какво е да работиш в ZaUtre?

    Какво е да работиш в Тавекс?
    Какво е да работиш в Станга1?
    Какво е да работиш в Motion Software?
    Какво е да работиш в Credissimo?
    Какво е да работиш в Блубито?
    Какво е да работиш в dm България?
    Какво е да работиш в Effortel?

    Какво е да работиш в myPOS?
    Какво е да работиш в Lab08?
    Какво е да работиш в Grafixoft?
    Какво е да работиш в Appolica?
    Какво е да работиш в Resolute Software?
    Какво е да работиш в M2M Services?
    Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
    Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?
    Какво е да работиш в CloudCart?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    преди 1 час
    BILLA и EVN изграждат 25 зарядни станции за електромобили в България
    В следващите 18 месеца ще бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в 9 града
    преди 2 часа
    преди 5 часа
    Бизнесът иска спешна оптимизация на процесите по наемане на служители от трети страни
    Недостигът на човешки ресурси в България е посочен от българските предприемачи на второ място сред проблемите, които изпитват
    преди 6 часа
    AMPECO привлече 26 млн. долара инвестиция
    Целта е растеж на продуктовите иновации и пазарното присъствие на компанията