Финансирането е от Eleven Ventures и от Европейския съвет за иновации
Производителят на ядливи чаши за кафе Cupffee набра 1,8 милиона евро от Eleven Ventures и от Европейския съвет за иновации (EIC).
Ивайло Симов, управляващ партньор в Eleven: „Cupffee пасва много добре на нашата Future of Food инвестиционна стратегия, която напоследък еволюира към устойчиви хранителни решения. В допълнение, Cupffee е един от онези редки стартъпи, които са успели да надхвърлят лабораторните експерименти и занаятчийска работилница и да развият истински индустриален процес и производство. Ние също намираме силни синергии с две от другите ни компании от портфолиото - Almacena и Bibecoffee, които също са в бизнесът с кафе."
Мирослав Запрянов, основател и изпълнителен директор на Cupffee: „Всичко започна с една мечта. В училищните ми години ми правиха силно впечатление пластмасовите отпадъци около мен, генерирани ежедневно от всички кафенета в родния ми град. Това провокира въпроса - какво ще стане, ако мога да заменя чашите за кафе за еднократна употреба с устойчива, годна за консумация алтернатива? Така се роди идеята за Cupffee. След години на усъвършенстване на рецептата, печене на чаши в собствената ми фурна у дома и сглобяване на прототипи на машини от нулата най-накрая създадохме биоразградима чаша за кафе, която не протича, остава хрупкава и може да се консумира като лека закуска. Днес, с автоматизирания производствен процес, глобални клиенти и стабилната подкрепа на Eleven Ventures, ние сме готови за предефинираме средата на пиене на кафе. Нашата мисия? Да трансформираме културата на еднократното кафе и да стимулираме устойчива промяна в хранително-вкусовата промишленост.”
В момента Cupffee обслужва глобални клиенти, обхващащи ЕС, Близкия изток, САЩ и Австралия, както и сътрудничество с водещи марки кафе като Lavazza.
Cupffee има производствен капацитет от 2,5 милиона чаши месечно, като производството се базира на изцяло зелени практики, без да генерира замърсяване или промишлени отпадъци. Излишните материали се влагат допълнително в производството на бъркалки.
Набирането на средства ще позволи на Cupffee да следва стратегията си за растеж, която се фокусира върху няколко ключови области. Първо, компанията има за цел да разшири обхвата на настоящите си пазари. Второ, Cupffee планира да подсили своя екип по продажби и маркетинг.