сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    827 прочитания

    ЕК обвини Google в нелегален монопол в рекламата

    Комисията предлага разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    15 юни 2023, 10:40 a+ a- a

    Изображения: ЕК

    Европейската комисия (ЕК) обвини Google в нарушаване на антитръстовото законодателство заради начина, по който оперира с пакета си от цифрови рекламни технологии (adtech/адтех).

    Google контролира както купуващата, така и продаващата страна на пазара на дигитална реклама, написа в Twitter европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер. Тя каза, че комисията вярва, че Google е използвал своя пазарен контрол, за да облагодетелства собствените си платформи и да отстрани конкуренцията.

    „Google е активен и от двете страни на пазара със своя рекламен сървър за издатели и със своите инструменти за закупуване на реклами и държи доминираща позиция и в двата края“, пише Комисията в прессъобщение. „Освен това управлява най-големия обмен на реклами. Това води до ситуация на присъщи конфликти на интереси за Google. Поради това предварителната гледна точка на Комисията е, че само задължителното освобождаване от страна на Google на част от нейните услуги ще отговори на опасенията ѝ за конкуренцията.“

    В изявление за Quartz вицепрезидентът на Google по глобалната реклама Дан Тейлър пише, че рекламните инструменти на компанията помагат на уебсайтовете и приложенията да финансират своето съдържание и помагат на бизнеса да достигне до нови клиенти. „Google продължава да се ангажира да създава стойност за нашите партньори издатели и рекламодатели в този силно конкурентен сектор“, пише Тейлър. „Разследването на Комисията се фокусира върху тесен аспект на нашия рекламен бизнес и не е ново. Не сме съгласни с гледната точка на ЕК и ще отговорим по съответния начин.“

    Обвинението на ЕК следва подобно дело, което Министерството на правосъдието на САЩ заведе срещу Google през януари. В жалбата си федералните прокурори пишат, че Google незаконно е купил конкуренция и е манипулирал онлайн търгове, за да предпочита собствените си услуги. В своето искане за облекчение правителството на САЩ поиска, наред с други неща, така нареченото „структурно облекчение“ – разделяне на рекламния бизнес на Google, включително неговия рекламен сървър DFP и неговия обмен на реклами AdX.

    Европейският изпълнителен орган споделя виждането и също предлага разделяне на бизнеса на технологичния гигант. Ето какво се казва в съобщението на ЕК: „Предварително Комисията установява, че в този конкретен случай поведенческото средство за защита вероятно ще бъде неефективно за предотвратяване на риска Google да продължи с подобни самопредпочитания или да се ангажира с нови. Google е активен и от двете страни на пазара със своя рекламен сървър за издатели и със своите инструменти за закупуване на реклами и държи доминираща позиция и в двата края. Освен това той управлява най-големия обмен на реклами. Това води до ситуация на присъщи конфликти на интереси за Google. Поради това предварителната гледна точка на Комисията е, че само задължителното освобождаване от страна на Google на част от нейните услуги би отговорило на опасенията относно конкуренцията.“

    Ако Комисията заключи, след като компанията е упражнила правото си на защита, че има достатъчно доказателства за нарушение, тя може да приеме решение за забрана на поведението и налагане на глоба в размер до 10% от годишния световен оборот на компанията.

    Когато Комисията установи, че е налице нарушение на член 101 или на член 102 от ДФЕС, тя може с решение да изиска от съответното дружество да прекрати това нарушение. За тази цел ЕК може да им наложи каквито и да е поведенчески или структурни средства за защита, които са пропорционални на извършеното нарушение и са необходими за ефективното прекратяване на нарушението. Структурни средства за защита могат да бъдат наложени само когато няма еднакво ефективна поведенческа мярка за защита или когато всяка еднакво ефективна поведенческа мярка за защита би била по-обременителна за съответната компания от структурната мярка.

    Няма законов срок за приключване на антитръстовото разследване. Продължителността на антитръстовото разследване зависи от редица фактори, включително сложността на случая, степента, в която засегнатите предприятия сътрудничат на Комисията и упражняването на правото на защита.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 14 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 14 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 16 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 18 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант