петък, 14 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3514 прочитания

    Merkle отвори офис в Пловдив

    България ще е в центърa на растежа на компанията, разказва Стефан Стояновски, Growth Manager, Merkle
    03 юли 2023, 15:18 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Merkle навлезе в България в началото на миналата година, като обедини екипите на Isobar Commerce и Live Area. Сега компанията отвори своя втори офис у нас в Пловдив, като част от разширението си. Повече за развитието и плановете разказва Стефан Стефановски, Growth Manager, Merkle.

    Какви бяха последните 2 години за компанията?
    Пандемията и социалното дистанциране промениха генерално и доста устойчиво начина, по който хората пазаруват, като различни проучвания показват, че близо 70% от потребителите имат промяна в поведението си на пазара и това буквално взриви e-commerce сектора и утрои работата ни, като впоследствие дойде и сливането между Live Area и Isobar Commerce, което ни позиционира като един от най-големите играчи в сектора на Балканите и в момента разполагаме с най-добрите специалисти в изграждането на цялостни решения, свързани с CRM, commerce, data analytics и с loyalty. В същия момент, събитията в Украйна накараха много бизнеси да търсят вариант да продължат операциите си извън двете враждуващи държави, което за нас отвори допълнителни възможности да разширим бизнеса си на европейско ниво.

    Компанията отскоро е в България, но екипът има дълга история тук. Разкажете ни малко повече.
    Тази година бележим 15-тия си рожден ден в България, като компанията минава през различни етапи на развитие и ребрандиране, но в голяма степен запазва екипната си цялост и до ден днешен, което ни позволява да работим като наистина една добре смазана машина при проектиране изграждане и доставка на клиентски решения. Именно затова много от нашите клиенти са с нас от години и партньорството ни дава такъв огромен успех. Голяма част от нашия екип са хора с дългогодишен международен опит и са истински еднорози, ако мога така да кажа. Профилите им имат рядка комбинация от познаване както на бизнес изискванията на клиентите, така и техническата подготовка да създадат необходимото решение винаги в срок и в рамките на бюджета. 

    Колко офиса имате у нас и с какви специалисти разполагате?
    Към днешна дата екипът ни в България наброява 330 души, разпределени между солюшън архитекти, софтуерни разработчици, куолити тестери, съпорт специалисти както и програмни и проектови мениджъри. Тази година добавихме и нови специализации в сферата на SEO, User Experience (UX / UI) и Experience Activation (Merchandising). Компанията ни разполага с пълния набор от необходими таланти за цялостното проектиране, изграждане, доставяне и поддръжка на клиентски решения, като затваряме пълния цикъл от услуги, който можем да предложим на клиентите си. Основната ни локация е в София и смело мога да твърдя, че това е офисът с най-добрата гледка в града. Не ми вярвате? Заповядайте да изпием по кафе и ще видите, че съм прав. Наскоро отворихме и втора локация в Пловдив, тъй като градът е с традиции в сферата и винаги е давал голям принос към ИТ сектора в България. Това ни помогна да затвърдим стратегията си за разширяване на локалния пазар и даде още една опция за всичките ни съществуващи служители, които живеят в региона да имат още едно приятно място за работа извън домовете си.

    А как работите в момента – от вкъщи, в хибриден вариант, изцяло от офиса и какъв модел планирате да запазите занапред?
    В Merkle сме реалисти и знаем, че пазарът е този, който диктува правилата на играта и начина на работа. Като цяло се гордеем с гъвкавостта си и възможността ни да реагираме бързо при променящи се обстоятелства. Смятам, че това изиграва ключова роля и е част от причините, поради които толкова много години сме успели да задържим екипа си до голяма степен в такт. В момента предлагаме на всичките си служители хибриден модел, който им позволява те сами да избират начина си на работа било то в офиса или от комфорта на собствения си дом. Плановете ни са да запазим този подход и смятаме, че той ни дава допълнителна гъвкавост в битката за привличане на най-добрите кадри, която винаги е много трудна.

    Как оценявате пазара на ИТ таланти у нас?
    Както вече споменах, битката наистина е много жестока и тежка. Но за щастие, с част от компаниите, които работят в нашия сектор, гледаме в една посока, като организираме съвместни обучения и инвестираме в развитието на нови таланти. Стараем се да гледаме на себе си повече като на партньори, отколкото като на конкуренция, защото имаме общо разбиране, че недостигът на таланти е глобален. От друга страна, пандемията промени начина, по който компаниите подбират персонала си и показа, че като цяло стандартният brick and mortar* не е единственият начин за правене на бизнес и сега това дали живееш в София, Пловдив или някое отдалечено село вече няма такова значение, стига да разполагаш с условия, които да ти позволяват да работиш отдалечено. И тази нова реалност ни даде възможност да утилизираме пазара на труда по възможно най-добрия начин и голяма част от хората ни работят дистанционно от всяка точка на държавата. Отделно от това увеличеният обем от работа, както и глобализацията на пазара ни накараха да погледнем и извън рамките на България и да използваме предимствата на единния европейски пазар. И към днешна дата работим с над 60 партньора в цяла Европа.

    Какво имате предвид под партньори в случая?
    На контракторска база. Работим с различни доставчици, с фрийлансъри, софтуерни разработчици из цяла Европа.

    Трудно ли се намират нови кадри в момента?
    Абсолютно да. Това всъщност е и основната причина да погледнем извън рамките на България. Споменах и в началото, e-commerce секторът буквално избухна през последните години, така че търсенето е огромно и съответно битката е по-жестока от всякога.

    Какво да очакваме от „Мъркъл“ в следващите 5 години? Как ще изглежда бизнесът според Вас?
    Очаквам трендът на растеж в e-commerce сектора да се запази и Merkle да затвърди позициите си на лидер в областта, като разширим допълнително клиентското си портфолио с клиенти от цял свят, а българският офис всъщност да е в центъра на растежа и да продължи да бъде фактор на световната e-commerce карта.

    Разкажете ни за Вашата стажантска програма.
    Както вече споменах, под една или друга форма екипът ни функционира на пазара от 2008 г. и имаме удоволствието да работим с едни от най-добрите специалисти в България, които имат дългогодишен опит. И всъщност смятаме, че трябва да подхождаме отговорно към развитието на e-commerce сектора в България. И затова всъщност създадохме среда, в която целият този опит и ноу-хау, придобити през годините, биват предавани на следващата генерация от ИТ специалисти. Всъщност това са хората, на които бъдещето принадлежи. Миналата година стартирахме първото издание на нашия М-кампус, като към нас се присъединиха 19 стажанти, преминаха през екстензивно обучение, което им позволи да добият ценен опит и да вземат най-добрите практики, събрани от опитните ни кадри през годините. Вярваме, че с глобалната липса на таланти инвестирането в обучение и предаването на ноу-хау е ключово за всяка компания, която иска да остане конкурентоспособна на пазара и затова вратите ни са отворени за всеки, който има базови познания и интереси в областта на софтуерното програмиране и тестване. А пък останалото от нас.

    Каква е инвестицията в една стажантска програма от страна на компанията?
    Предимно инвестираме времето на нашите опитни колеги, които са в компанията от години. Основната ни цел е този ноу-хау, който те имат, да бъде предаден на следващото поколение и на хората, които ще допринесат за развитието на компанията в България.

    Понеже имате опит със стажантските програми, ще Ви попитам: изплаща ли се тази инвестиция?
    Абсолютно се изплаща! Статистиката, която водим, показва, че стажантите и хората, които обучаваме и изграждаме от самото начало, са и най-лоялни към компанията. Повечето от тях остават по над 4 – 5 години с нас.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Мъркъл ЕООД в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    преди 12 часа
    Телерик Академия ще се фокусира повече върху доквалификацията на специалисти
    За 5 години Академията утроява броя на Upskill програмите за повишаване на знанията и добавя към портфолиото си нови формати
    преди 12 часа
    Проучване: Липсата на умения за работа с AI забавя иновациите в 62% от компаниите
    2/3 от компаниите не притежават достатъчни умения за работа с AI, а 41% от организациите изпитват затруднение в намирането на служители с опит и знания в изкуствения интелект
    преди 16 часа
    София Тех Парк получи български електрически камион
    Първият български мини товарен автомобил на ток има пробег от 300 км с едно зареждане
    преди 16 часа
    НАП: Клиентите могат да задържат плащането, ако не получат касова бележка
    Агенцията санкционира 433 търговци край морето за неиздаване на фискален бон