Близо 800 реклами могат да бъдат разгледани от 13 до 15 септември в Интер Експо Център
Снимка: Държавна агенция „Архиви“
Как са се рекламирали предприемчивите българи в началото на миналия XX в.? Отговор ще даде изложбата „Рекламата е душата на търговията. Печатната реклама в България през първата половина на ХХ в.“, която може да бъде разгледана от 13 до 15 септември на изложение COPIS в Интер Експо Център.
Предоставена от Държавна агенция „Архиви“, изложбата представя близо 800 реклами, аранжирани в 27 тематични табла. Повечето са подбрани от вестници и списания, излизали в София. По стил и настроение рекламите от началото на ХХ в. сe отличават с весел характер и предизвикват усмивка. Спонсор на изложбата е AEG. Куратори на експозицията са д-р Надя Живкова, Валентин Георгиев и Петя Жекова от ДА – София.
Рекламите показват цялата българска модернизация от началото на ХХ в. до Втората световна война. Наред с най-големите компании като AEG, Krups, Siemens AG, предлагащи продукцията си на българския пазар, са представени и по-малки фирми в областта на кинкалерията, модата и др.
Много от рекламите будят изненада. Оказва се, че бабите ни са готвели в йенско стъкло, използвали са хартия за печене, гълтали са хапчета за отслабване, а през лятото са употребявали слънцезащитен крем.