понеделник, 04 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    790 прочитания

    Meta изтегли новинарските линкове от Facebook и Instagram в Канада

    Действието на компанията е продиктувано от влизането в сила на ново законодателство в страната
    21 август 2023, 09:46 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Продължаващата кавга между Meta и федералното правителство на Канада относно компенсациите на големите технологични компании за издателите на новини създаде местен медиен вакуум. Той затруднява хората в Йелоунайф, които трябваше да напуснат столицата на Северозападните територии поради бързо приближаващия горски пожар, с липсата на животоспасяваща информация в разгара на извънредната ситуация, се оказапроблемна, пише Quartz.

    Законопроект C-18 или Законът за онлайн новините (Online News Act), който принуждава големите социални медийни платформи да плащат на канадските издатели на новини за споделяне на тяхното съдържание, наскоро стана закон въпреки отпора от страна на интернет компаниите. Meta, компанията-майка на Facebook и Instagram, заяви, че ще изтегли новините от дъщерните си дружества, ако изискването стане задължително – и на 1 август го направи.

    Докато Северозападните територии се борят с 236 от 1050 активни пожара в страната, споделянето на информация директно от достоверни източници на новини като националния издател CBC, местния вестник The Yellowknifer и дигиталния оператор Cabin Radio в социалните медии е изключено за засегнатите 20 000 жители на Йелоунайф със заповед за евакуация.

    Междувременно Meta се придържа към позицията си. „Хората в Канада могат да използват Facebook и Instagram, за да се свързват със своите общности и да имат достъп до надеждна информация, включително съдържание от официални правителствени агенции, служби за спешна помощ и неправителствени организации“, каза говорителят на Meta Дейвид Троя-Алварес пред CBC на 17 август.

    По данни на Дуейн Уинсек, преподавател по комуникации и медиии в Университета Карлтън до 50% от канадците използват Facebook или Google, за да разберат какво се случва в населените места в страната.

    Новият закон и сдържаността на Meta да се съобрази с него създават опасна онлайн среда. Дезинформацията вече се разпространява широко. Хората все повече отиват директно към уебсайтовете на издателите. Но след това, за да предупредят приятелите и семейството си за опустошителното развитие на природното бедствие, прибягват до заснемане и публикуване на екранни снимки от тези новинарски сайтове. Въпреки че е бързо решение в тази извънредна ситуация, в дългосрочен план не е добра стратегия.

    Ахмед Ал-Рауи, ръководител на проекта за дезинформация в университета Саймън Фрейзър, предупреди, че невъзможността за удостоверяване на новини ще доведе до скок на фалшиви новини, включително подправени екранни снимки.

    В петък (18 август) канадското правителство изиска Metaда отмени „безразсъдната“ забрана за местни новини от своите платформи, за да позволи на хората да споделят информация за горски пожари в западната част на страната.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    01 ноември 2024, 15:52
    Стоянова: С Терминал 3 летище София ще се превърне в ключов регионален хъб
    Към момента аеропортът обслужва полети до 46 държави
    01 ноември 2024, 13:14
    dormakaba стартира Център за споделени услуги в София
    Проектът, за който компанията получи сертификат за инвестиция клас А, ще създаде 248 нови работни места
    01 ноември 2024, 10:08
    ОББ: Изтича валидността на IBAN номерата, съдържащи RZBB
    Промяната не се отразява по никакъв начин на сметките на клиентите като наличности, условия и достъпност
    01 ноември 2024, 09:49
    Спад на основния лихвен процент у нас
    От 1 ноември лихвата е 3.22%
    31 октомври 2024, 14:31
    Петте най-големи индийски ИТ компании вече имат офиси в България
    Едни от най-важните сфери за сътрудничество са ИТ секторът и секторът в областта на услугите
    31 октомври 2024, 09:18
    Групата Schwarz стартира иновативна програма в партньорство с три университета във Варна
    Пет отбора ще се борят за награда от 10 хил. лева и финансиране от 30 хил. евро в първия випуск на GEN I: ИНОВАЦИЯ ГЕНЕРАЦИЯ