Собственикът на X ще остави само водещите изображения във фийда на потребителите
Илън Мъск настоява да промени начина, по който се показват връзките към новините в неговата социална медийна платформа X, по-рано наричана Twitter, в ход, който потенциално може да подкопае способността на издателите на новини да привличат аудитория, пише „Ройтерс“.
X планира да премахне заглавието и текста, като запази само водещото изображение от връзки към новинарски статии, споделени на платформата, каза Мъск в своя публикация.
Този ход вероятно е опит на Мъск да накара потребителите да прекарват повече време в X и да да изберат абонаментната услуга за повече подробности. Не е ясно как този ход ще се отрази на рекламодателите на платформата, за която Мъск твърди през юли, че има 540 милиона потребители месечно.
Понастоящем връзките към новините се появяват във времевата линия на потребителите като „карти“ заедно с изображение, адрес на източника и съкратено заглавие. Такива формати помагат за привличане на кликвания и помагат на издателите да спечелят читатели.
Но със съкратените връзки потребителите може да напишат някакъв текст заедно с публикациите си и евентуално да обмислят за премиум услугата на X, която позволява една публикация с до 25 000 знака.
С промените Мъск представя X като по-подходяща платформа за създателите на съдържание. Премиум абонатите вече могат да публикуват по-дълги видеоклипове, техните публикации се показват по-високо и получават намаление за продажбите на реклами.