Снимка: Economy.bg
Изпълнителният директор на френския търговец на дребно Carrefour предупреди, че потребителите масово ограничават покупките на основни продукти заради високите цени и призова френските власти да отложат закона, ограничаващ размера на промоциите, които търговците на дребно могат да предложат, съобщи „Ройтерс“.
„Виждаме цунами на не харчене във Франция. Когато основните продукти вече не са достъпни, когато хората останат без стоки от първа необходимост, човек трябва да действа“, каза председателят и главен изпълнителен директор Александър Бомпар пред радио Franceinfo.
Бомпар, който подобно на други шефове в сектора на търговията на дребно трябва да се срещне с министъра на финансите Бруно льо Мер, за да обсъдят проблемите с разходите за живот, каза, че ще поиска от министъра „едногодишен мораториум върху прилагането на закона на Дескрозай“, който ограничава промоциите върху продуктите за красота, хигиена и грижа.
Законът, приет през март 2023 г. и влиза в сила през март 2024 г., ограничава размера на промоциите, които търговецът може да предложи на продукти за красота, хигиена и грижа, до 34%. В момента Carrefour може свободно да продава прах за пране с 60% отстъпка, каза Бомпар, цитиран от „Ройтерс“.
Отделно Льо Мер, който през март осигури ангажименти от 75 ключови производители на храни за намаляване на цените на стотици продукти, обеща да засили натиска върху търговците на дребно и производителите да ускорят намаляването на цените. От 75-те най-големи хранителни компании, на които правителството нареди да намалят цените, само около 40 са се съгласили да го направят.
Льо Мер каза, че ще ги помоли да разширят гамата от продукти, за които търговците на дребно и производителите могат да положат усилия за цените. Той също така иска повече производители да си сътрудничат. „Днес има 35. Мисля, че можем да имаме още производители, които да се присъединят към нас в тази борба срещу високите разходи за живот“.