сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1033 прочитания

    Payhawk стартира „Payhawk Green”

    2025 ще бъде първата финансова година, през която компании с повече от 250 служители и нетен оборот от 40 млн. евро ще трябва да докладват за емисиите си
    12 септември 2023, 11:30 a+ a- a

    Payhawk,платформа за управление на бизнес разходите, обяви "Payhawk Green" - новите функции, които помагат на компаниите да вземат по-устойчиви решения, свързани с фирмените разноски. Функциите са достъпни за всички клиенти без допълнително заплащане.

    Във все по-голяма степен компаниите желаят - а същевременно от тях се и изисква - да станат по-устойчиви и прозрачни по отношение на своя въглероден отпечатък и усилията им за устойчивост. Например скоро компаниите ще трябва да спазват законодателство като директивата на ЕС относно отчитането на предприятията във връзка с устойчивостта (CSRD) и британската рамка за опростено отчитане на енергията и въглерода (SECR). 2025 ще бъде първата финансова година, през която компании с повече от 250 служители и нетен оборот от €40 млн. ще трябва да изготвят отчети съгласно CSRD. Според изчисленията над 50 000 дружества ще трябва да докладват за емисиите си от обхвати 1, 2 и 3.

    Емисиите от обхват 3 са всички непреки емисии, които възникват във веригата на стойността, като например бизнес пътувания, транспорт, горива или капиталови стоки. Често те са най-големият източник на въглеродни емисии, а в същото време са и най-трудните за проследяване от страна на компаниите поради това, че са непреки и сложни за управление.

    Много предприятия вече използват решения за управление на разходите като Payhawk, за да увеличат контрола и ефективността на финансовите си процеси. С пускането на “Payhawk Green” клиентите на Payhawk могат автоматично и безплатно да определят количеството на CO2, свързано с покупките с карти Payhawk. Освен това платформата на Payhawk може да бъде персонализирана за лесно събиране и управление на данни за екологичното, социалното и корпоративното управление (ESG) на доставчиците, като по този начин се подобрява прозрачността на веригата за доставки. В съвкупност тези функции могат да се използват, за да се помогне на предприятията да спазват новите разпоредби и да подпомогнат собствените си инициативи в областта на ESG, като например компенсиране на емисиите.

    Христо Борисов, главен изпълнителен директор и съосновател на Payhawk, споделя: "Чрез разговори с нашите клиенти и собствения ни опит в провеждането на ESG инициативи осъзнахме, че нашият продукт ни поставя в уникална позиция да помагаме на компаниите, когато става въпрос за усилията за устойчивост, свързани с бизнес разходите им и по-специално по отношение на управлението на емисиите от обхват 3. Надяваме се, че днешното пускане на “Payhawk Green” ще помогне на компаниите, като им предостави един компонент от по-широката им ESG инициатива. Също така се надяваме в бъдеще да разработим още функции, които допълнително да подпомогнат нашите клиенти.“

    За калкулиране на въглеродните емисии, свързани с разходите, Payhawk се интегрира с Lune. За да се постигне максимална точност, платформата на Lune използва оценките на Протокола за парниковите газове, взема предвид категорията и стойността на продукта и прилага специфични за индустрията методологии, като например методология за полетите от Международната организация за гражданска авиация (ICAO) или за логистика от Глобалния съвет за логистични емисии (GLEC). Lune използва хиляди коефициенти за емисии, базирани на разходите, с глобален обхват и специфични за всяка държава данни от над 45 страни по света.

    Ерик Стадиг, съосновател на Lune, казва: "Темата за устойчивостта е наистина нова и всяка компания подхожда към нея по различен начин. В светлината на новите разпоредби на ЕС това е нещо, което всеки бизнес трябва да обмисли. Payhawk допринася за това сферата на управлението на разходите да бъде пионер в помощта към компаниите, като предоставя интегрирано отчитане на въглеродните емисии и не изисква допълнително заплащане за получаването на тези данни.“

    Освен че подкрепя клиентите си чрез пускането на “Payhawk Green”, Payhawk е в начален етап на прилагане на политики за ESG, освен това проследява въглеродния си отпечатък от 2021 г. насам, а в момента кандидатства за стандарт за устойчивост.

    Христо продължава: "Осъзнаваме, че можем да бъдем по-устойчив бизнес и се опитваме да балансираме тази цел с амбициите ни за растеж като млада компания. Ще продължим да работим по вътрешните си ESG инициативи, както и да подкрепяме нашите клиенти по техния път. Ще съберем обратна връзка от клиентите за тази версия на “Payhawk Green” и ако има търсене, ще добавим още безплатни функции към платформата.“

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 20 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 20 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 22 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 23 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 2 дни
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант