вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    933 прочитания

    Защо е важна оптимизацията на потребителското изживяване?

    Крейг Кембъл, SEO Trainer & Consultant в Craig Campbell Company,  споделя вижданията си за ролята на AI, основните тенденции и бъдещето на SEO
    17 октомври 2023, 09:37 a+ a- a

    Крейг Кембъл, SEO Trainer & Consultant в Craig Campbell Company, бе сред лекторите на Serp Conf 2023. Economy.bg говори с него за ролята на AI в работата му, кои са важните тенденции в момента, как ще изглежда секторът в бъдеще и ролята на оптимизацията на потребителското изживяване.


    Използвате ли AI в работата си?
    100%. Мисля, че с AI от гледна точка на SEO, аз все още се колебая. Мисля обаче, че да се използва AI за социални медии, за популяризиране или за каквото и да е друго, прави нещата много по-бързи.

    Пречи или помага за добре свършена работа?
    Като цяло помага. Знаете ли, мисля, че трябва да се проверява. Все още не можете да разчитате прекалено много на него. Има нужда от още малко време за развитие, [да стане] малко по-добро. Но мисля, че 90% е OK. Просто трябва да се уверите, че сте проверили отново, защото очевидно понякога го гледате и си казвате: „О, знаете ли, те просто произволно са хвърлили нещо там“. Така че все още трябва да имате и този човешки елемент.

    Кои са основните тенденции в SEO в момента?
    AI. Много хора смятат, че SEO се е променило много през годините. Разви се и знаете, че съдържанието винаги е било изключително важно нещо на страницата. И мисля, че през годините Google стана по-умен. Така че това как го правите, е най-важното нещо. Имате семантично свързани ключови думи, тематични карти и това не са нови неща, но Google става по-усъвършенстван с времето. Така че трябва да повишите качеството на работата, която вършите. Така че за мен това е надграждане върху вече направеното. Просто [Google] е еволюирал леко. Ако искате да излезете на върха, тогава ще трябва да спрете да бъдете мързеливи, защото всеки иска да направи минимума. И разбира се, тъй като SEO вървеше през последните 20 години, хората правеха нужния минимум и направиха много пари. Но сега истинската конкуренция е тук. И трябва просто да надграждате малко повече. Така че усещам, че натам вървят нещата.

    Къде е мястото на оптимизацията на потребителското изживяване?
    Мисля, че е много, много важно. За мен потребителското изживяване е суперважно. Знаете ли, тези глупави малки промени могат да направят огромна разлика в реализациите. Така че мисля, че е масово подценено от много хора. Просто мисля, че трябва да направите потребителското изживяване възможно най-лесно за хората, защото това, за което не мислим – ние сме егоисти, всички знаем какви са уебсайтовете и можем да пипаме тук-там. Но помислете за потребителите, които са на вашия уебсайт, като може би за по-старо поколение. Ако го затруднявате, тогава няма да конвертирате толкова много. Така че мисля, че е масово подценено.

    Какъв е съветът Ви към SEO хората?
    Не разчитайте само на SEO, ще бъде моят съвет сега. Мисля, че това е нестабилен пазар и знам, че изглежда странно от SEO човек. Въпреки това, ако Google се изключи утре, все още ще имам трафик, идващ от социални медии, списъци с имейли, платени реклами и всякакви подобни неща. И мисля, че е важно да не разчитаме само на SEO. Знаете ли, тъй като се развих през годините, се опитвам да се уверя, че трафикът ми не зависи прекалено много от SEO, колкото бих искал да бъде. Твърде нестабилен е. Така че опитайте да се съсредоточите върху други аспекти на бизнеса, като разширяване на списъка ви с имейли. Знаете ли, мисля че има огромни пари в това да имате голям имейл маркетинг списък, така че опитайте да включите и това в микса.

    Какво е бъдещето на SEO?
    Задават ни този въпрос от 2010 г. насам. Хората казват: „SEO е мъртво“, „Изграждането на връзки е мъртво“, „Това е мъртво“, „AI ще поеме“. Всъщност не е така. Очевидно нещата напредват много. Получаваме AI, за да ни помогне да вършим работата си по-бързо. Но пак казвам, че нещата ще се развият. Очевидно Google изтласква органичното [представяне] все по-надолу. Очаквам това да продължи да е така. И за себе си се опитах да разширя социалните си медии, YouTube и всичко останало. Отново, за да не разчитате прекалено на органичното търсене. И мисля, че бъдещето е, няма да кажа лошо, но много несигурно по отношение на това колко още можем да издържим с органичния трафик. И въпреки че точно сега органичният трафик все още работи много добре, можем ясно да видим, трябва да се разхождате със затворени очи, ако не мислите, че ни тласкат все по-надолу. И очевидно основният източник на приходи на Google са рекламите. Така че е логично, но трябва да имате реалистичен подход към него. Изтиквани сме все по-надолу и по-надолу в списъка. Мисля, че това ще продължи. Това се случи през последните 10 години. Google Maps бяха въведени около 2011, 2012 г. и органичното търсене беше избутано малко надолу. След това очевидно рекламите бяха изместени от дясната страна и сега сте изпаднали от първите три на дъното, така че можем да видим какво се случва. Така че мисля, че просто трябва да го имаме предвид и да опитаме, както казах, да разпръснем своя риск, така да се каже.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 16 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти
    преди 17 часа
    преди 17 часа
    Tesla намали допълнително цените в САЩ и Китай
    В Азия цената е намалена с около $2000
    преди 18 часа
    НС отложи на първо четене пълната либерализация на пазара на ток
    Либерализацията на пазара на ток за бита се отлага с година
    преди 20 часа
    Ocado Technology създава ново звено в България
    Дивизия за мониторинг и техническа поддръжка на автоматизираните и роботизирани складове на компанията се създава в софйския й офис