понеделник, 15 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    656 прочитания

    ЕС разшири забраната за поведенческа реклама на Meta

    Инициативата е на Норвегия
    01 ноември 2023, 15:09 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Европейският регулатор на данни се съгласи да разшири забраната, наложена от Норвегия, която не е членка на ЕС, върху „поведенческа реклама“ във Facebook и Instagram, за да обхване всичките 30 страни в Европейския съюз (ЕС) и Европейското икономическо пространство (ЕИП), съобщи „Ройтерс“.

    Забраната за реклама, която е насочена към потребителите чрез събиране на техните данни, е пречка за американския технологичен гигант Meta Platforms, собственик на двете социални медийни услуги, която се противопоставя на усилията за ограничаване на практиката.

    Решението на Европейския съвет за защита на данните (EDPB) е инструкция към регулатора на данни на Ирландия, където се намира европейската централа на Meta, да наложи постоянна забрана върху използването на поведенческа реклама от компанията в рамките на две седмици, се казва в изявление на EDPB до „Ройтерс“.

    „На 27 октомври EDPB прие спешно обвързващо решение... за налагане на забрана върху обработването на лични данни за поведенческа реклама на правни основания на договор и легитимен интерес в цялото Европейско икономическо пространство“, се казва в съобщението.

    В сряда (1 ноември) Meta каза, че вече е казала, че ще даде възможност на потребителите в ЕС и ЕИП да дадат съгласие и ще предложи през ноември абонаментен модел, за да отговаря на регулаторните изисквания. „Членовете на EDPB са запознати с този план от седмици и ние вече бяхме напълно ангажирани с тях, за да постигнем задоволителен резултат за всички страни“, каза говорител на компанията. „Това развитие неоправдано игнорира този внимателен и стабилен регулаторен процес.“

    Meta вече подлежи на ежедневни глоби в Норвегия от 1 милион крони ($90 000) за нарушаване на поверителността на потребителите чрез използване на техните данни, като местоположения или поведение при сърфиране, за реклама, бизнес модел, общ за големите технологични компании (Big Tech).

    През септември норвежкият регулатор на данни Datatilsynet заяви, че е отнесъл текущата глоба до европейския регулатор, тъй като глобата е валидна само в Норвегия и трябва да изтече на 3 ноември. Сега тя ще стане постоянна.

    Норвегия не е член на ЕС, но е част от единния европейски пазар. Решението засяга около 250 милиона потребители на Facebook и Instagram в Европа, каза Datatilsynet.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 25 минути
    JPMorgan с печалби над очакваното
    Изпълнителният директор на банката остава предпазлив в прогнозите си за икономиката
    преди 1 час
    Вносът и износът на Китай се свиват през март
    През първото тримесечие както износът, така и вносът са нараснали с 1,5% на годишна база
    преди 3 часа
    Ръстът на британската икономика сочи към изход от рецесията
    Великобритания изпадна в рецесия през втората половина на миналата година
    преди 3 часа
    За втори мандат: Кристалина Георгиева оства начело на МВФ
    Тя беше единственият номиниран кандидат
    преди 5 часа
    Държавата няма да придобива вземания на „Булгаргаз“ и БЕХ от „Топлофикация София“
    Министерският съвет отмени постановление и решения на предходния кабинет поради риск мярката да бъде обявена за недопустима държавна помощ
    12 април 2024, 16:13
    Италия ще инвестира €1 млрд. в изкуствен интелект
    Средствата ще бъдат инвестирани в рамките на 5 години