петък, 24 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1723 прочитания

    Първите дни в Progress

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в технологичната компания от Верина Лефтерова - Recruitment Marketing Lead
    30 януари 2024, 10:20 a+ a- a

    Верина Лефтерова - Recruitment Marketing Lead  в Progress. Снимка: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Progress от Верина Лефтерова - Recruitment Marketing Lead в технологичната компания.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията?
    В Progress виждаме първия работен ден на новите ни колеги като естествено продължение на процеса по кандидатстване за работа. Създадохме специален онбординг, базиран на добри практики в индустрията, който адаптираме в зависимост от това дали човекът ще работи от офиса, или предимно от вкъщи.  

    Първият ден традиционно започва със сесия, в която нашият People екип представя накратко компанията, местните политики и процеси, наличните програми за служители, пакета от социални придобивки и пр. Обикновено групата се състои от трима до петима души, което ни позволява да направим срещата по-интерактивна и да отговорим своевременно на всички въпроси. След това новите колеги минават през обучение за запознаване с нашите ИТ системи и правила за сигурност. Следобедът е посветен на срещи с мениджъра и екипа. 

    Всеки нов служител има и свой ментор, с когото също се запознава на първия си ден. Неговата роля е да съдейства за по-лесното навлизане в работния процес и за опознаването на културата на компанията. Мениджърът и менторът са хората, които са на разположение да отговарят на всякакви въпроси във всеки един момент.

    В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Въвеждащата сесия за новите колеги се провежда в хибриден вариант и винаги започва в 10 ч. Ако решат да се включат присъствено в първия ден на онбординга си, каним новите хора в офиса в 9:30 ч. Традиционно мениджърът или друг член на екипа, ако мениджърът е в чужбина, посреща новия колега. Използваме това време за опознаване на ключовите места в офиса, като например къде се намира бюрото на новия човек, машината за кафе, местата за отдих и други. По време на тази обиколка новият служител се запознава и с други колеги от своя и съседни екипи.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията? 
    Като глобална технологична компания имаме множество процеси, а обменът и обемът на информация е значителен, което може да предизвика притеснение у хората, които за първи път се сблъскват с тях. За да осигурим плавен и спокоен старт на новите колеги, всеки преминава през структуриран онбординг процес, персонализиран спрямо съответната роля, с продължителност между 3 и 6 месеца. В него са включени ясно разписани задачи, ежеседмични срещи за даване и получаване на обратна връзка (както мениджър към служител, така и обратно), както и препоръки за активности и ресурси за запознаване с културата на Progress. Много мениджъри също така предварително организират срещи с колеги, с които новият човек ще работи съвместно. Всеки нов колега бива радушно приет от останалите служители, а те, от своя страна, са на разположение да му помогнат с каквото има нужда, така че да навлезе по-лесно в работата.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители? Обученията са в две основни направления – такива, които са задължителни за всички като обучението за здраве и безопасност например, и такива, които се избират от мениджъра спрямо ролята на новия човек. Те могат да бъдат свързани с конкретни продукти, процеси, технологии и др. Всички обучения са поместени в нашия онлайн портал Progress Learning Hub и са достъпни по всяко време на деня.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Освен нашия People екип в онбординга се включват множество колеги от различни направления, така че новите служители да имат добро преживяване както по време на процеса на кандидатстване, така и на първия си ден. Наша цел е стартът в компанията за новите служители да се случи плавно, приятно, а и бързо – към момента целият процес от приемане на оферта до започване на работа може да се случи в рамките на 5 работни дни.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Имаме глобална страница, в която всички важни процеси и инициативи са обяснени по достъпен начин – от процеса на наемане, програмата за препоръчване на познати в компанията и възможности за кариерно развитие до платформата ни за обучения, well-being програмата, CSR активностите и др. Създадохме и наръчник за служителите в България, в който детайлно са разписани местните правила, процеси и програми, които се отнасят до работното ежедневие в Progress и благосъстоянието на служителите. Разбира се, нашият екип винаги е на разположение да съдейства с каквото е нужно. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Процесът продължава между 3 и 6 месеца и е специфичен за всеки човек спрямо неговата роля. Мениджърите също така в хода на времето могат при нужда да адаптират онбординга, така че темпото да е комфортно за новия служител. Ежеседмичните срещи за обмяна на обратна връзка спомагат за по-доброто управление на очакванията и справянето със задачите. Друг важен елемент е срещата с представител на People екипа на половината от шестмесечния изпитателен срок. За нас това е още една възможност да проверим лично какви са впечатленията на новия служител от позицията, екипа и процеса на адаптиране. People екипът влиза в ролята на медиатор, ако трябва да се модифицира процесът по някакъв начин. Тази среща ни дава възможност да валидираме и сравним мнението на мениджъра и впечатленията на служителя и така да се уверим, че и от двете страни процесът върви гладко.

    Щастливи сме да споделим, че на третия месец на своя онбординг 99% от новите колеги споделят, че са направили правилен избор да се присъединят към Progress, а в неговия край 100% от тях казват, че са доволни от служителското си преживяване.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Не бих казала, че срещаме значителни предизвикателства, тъй като обратната връзка на новите служители е изключително положителна. По-скоро се опитваме непрестанно да подобряваме онбординг процеса спрямо коментарите на колегите.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    В онбординг плана спрямо всеки един екип и ниво залагаме конкретни стъпки, задачи и очаквания към новопостъпилия служител. Онбордингът е изключително практически – минимално време се отделя за запознаване с дадена информация, а по-скоро се залага на конкретни задачи, за да се включи човекът в същинската екипна работа. С времето те стават повече и по-сложни, но са съобразени с предварително разписани компетенции за всяка позиция и ниво. Очакванията към новия служител стъпват, от една страна, на информацията, която имаме за него от интервю процеса, неговите знания, умения и потенциал за развитие, но също така и на обективни измерители за успех на всяка роля. 

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Най-добрата подготовка е положителната нагласа към новото начало и откриването на съзнанието за нови познанства и знания, които неминуемо ще последват. Съветът, който давам на новите колеги, е да не бързат – да си вземат необходимото време и да надграждат постепенно, да не се страхуват да задават въпроси, да бъдат любознателни и да не спират да развиват своите умения.

    Вижте какви продукти разработва Progress в България 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Прогрес Софтуер ЕАД в JOBS.bg

     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    Eldrive започва да изгражда собствени зарядни паркове за електромобили
    Освен зарядните станции в парковете ще има кафенета и магазини
    преди 1 ден
    „Смарт Органик“ вече се търгува на основния базар на БФБ
    Тя е първата компания, преминала от малкия пазар beam на основния Standard на Борсата
    преди 1 ден
    JYSK открива още 2 нови магазина у нас
    От началото на 2024 до сега бяха открити обекти в Елин Пелин, Равда и Асеновград
    преди 1 ден
    Инфлацията във Великобритания с по-малък от очакваното спад
    През април показателят е с почти 1% по-нисък спрямо март
    22 май 2024, 13:06
    Пазарът на индустриални площи в София навлиза в нова фаза
    Пазарът на производствени и складови площи в София забавя темпото си в началото на годината, а наемните нива се стабилизират за първи път от края на 2021, сочи нов доклад на Cushman&Wakefield Forton