Повече за пакета от придобивки и различните инициативи, научете от Теодора Димова - Старши Мениджър, People team в технологичната компания
Теодора Димова - Старши Мениджър, People team в Progress. Снимка: Progress
В новата рубрика на Economy.bg „Придобивките в България“ компаниите разказват за пакета от придобивки, който предлагат, както и за различните инициативи, насочени към подобряване на благосъстоянието и качеството на живот на служителите.
Какви придобивки предлага Progress, научете от Теодора Димова - Старши Мениджър, People team в технологичната компания.
Какви социални придобивки включва пакетът, който предлага компанията?
Предлагаме богат пакет от социални придобивки, който непрекъснато обновяваме спрямо обратната връзка на колегите с цел да отразим по-добре техните нужди към дадения момент. Пакетът включва допълнително медицинско и пенсионно осигуряване, 50% покритие на карти за спорт за служителите, безплатни профилактични прегледи и противогрипна ваксинация, както и застраховка „Живот“. Колегите могат да се възползват и от отстъпки в партньорската мрежа от магазини и ресторанти.
Имаме и още няколко особено ценени от колегите придобивки като детска градина за децата на колегите на партерния етаж в офиса ни, както и екипа ни от персонални асистенти, който съдейства с лични задачи в работно време. След първите си 6 месеца в компанията всички служители имат възможността да закупят акции на компанията с отстъпка, както и да получават дивиденти от тях.
Колко дни отпуск имат служителите във Вашата компания?
Всеки служител разполага с 30 дни платен годишен отпуск. Компанията предоставя също допълнителен почивен ден за рожден ден и два дена отпуск за участие в доброволчески инициативи по избор. Служителите, които учат, докато работят, имат възможност да се възползват и от студентски отпуск. В знак на признателност за усилията и отдадеността на колегите, които празнуват ключови годишнини в компанията (5, 10 или 15 г.), Progress предоставя допълнителни 5 дни отпуск.
Имате ли политика за гъвкаво работно време?
Винаги сме имали политика за гъвкаво работно време, тъй като вярваме, че то е в основата на постигането на баланс между професионалните и личните задължения. От края на пандемията сме в хибриден режим на работа, който позволява на всеки служител и екип да избере дали да работи от вкъщи, или от офиса, който е отворен ежедневно.
Как се подпомага балансът работа – личен живот?
Освен гъвкавостта на работното време, колегите могат да се възползват от услугите на нашия екип от персонални асистенти. Вече 14 години те помагат на колегите с лични задачи като обслужване на кола, подаване и вземане на документи и др. в работно време. Така колегите се чувстват спокойни и могат да се фокусират върху работното си ежедневие.
Най-обичаната ни придобивка си остава детският център. През 2023 г. той отпразнува своя 10-и рожден ден и стана лицензирана детска градина, предлагайки възможност за безплатно целодневно занимание и обучение за децата на служителите, сертификат за завършено предучилищно образование, както и достъп до медицинско лице на място. През годините в градината са се обучавали над 500 деца.
Бих искала да спомена и нашата well-being програма, чрез която осигуряваме на колегите възможност за консултации с психолог при необходимост, както и богат набор от ресурси за емоционално, физическо и финансово здраве – теми, избрани от самите тях.
Имате ли практика да давате бонуси?
Да, нашият пакет от възнаграждение включва 13-а заплата и допълнителен бонус на база постигнати резултати.
Какви са възможностите за обучение и професионално развитие, които предоставяте на Вашите служители?
В Progress това е любима тема както в неформални разговори, така и когато говорим за различни корпоративни инициативи. Неслучайно още на първия си ден в компанията всеки научава, че възможностите за развитие са много и в различни направления. Посредством вътрешната ни програма за управление на представянето всички служители имат открита и постоянна комуникация с мениджъра си, в която споделят за интересите и целите си за развитие, както и получават обратна връзка. Всеки служител също така разполага с персонален план за развитие спрямо своите интереси, умения и кариерни стремежи. Имаме и политика за вътрешна мобилност, която насърчава служителите да търсят следващото си професионално предизвикателство вътре в компанията.
Говорейки за конкретни обучения, едни от най-любимите инициативи на колегите са сертификационна програма за развитие на мениджъри LEAD и 6-месечната ни глобална менторска програма. За хората, които предпочитат сами да избират кога и къде да учат, създадохме онлайн портал с над 300 курса на теми като продуктивност, презентационни умения, управление на стреса, водене на преговори и работа с различни системи и ИТ инструменти, част от които са разработени вътрешно с цел да бъдат максимално релевантни за колегите. Всеки екип има и отделен бюджет за външни обучения и посещения на конференции.
Организирате ли тиймбилдинги за Вашите служители?
Тиймбилдингът е едно от най-чаканите вътрешни събития всяка година. Последният такъв се състоя в началото на миналото лято, когато целият ни офис акостира на Българското Черноморие за един слънчев уикенд, изпълнен с отборни игри с кауза, щури партита и много позитивна енергия. След няколко години, прекарани предимно в режим „отдалечена работа“, това събиране беше перфектният момент колегите да прекарат време заедно в неформална обстановка и да се запознаят с новите хора в компанията.
Участвате ли в различни обществени и корпоративни социални инициативи?
Корпоративните социални инициативи са ключова част от нашия събитиен календар. Всяка година организираме кръводарителска кампания, Коледен благотворителен базар, акции за почистване, посещения на приюти за кучета и др. Миналата година също така стартирахме партньорство със CSR платформата Benevity, която дава възможност на служителите лесно и бързо да се включват в дарителски кампании и доброволчески акции, а също така и да организират свои за каузи, които са близки до сърцата им.
Освен с доброволчески труд допринасяме и с корпоративни дарения за дейността на организации като SOS Детски селища България, Телерик Академия, Фондация „Надежда за малките“, Фондация „За нашите деца“ и др., в чиито каузи се припознаваме. Преди пет години създадохме и стипендиантската програма „Жените в технологиите“, целяща да насърчи повече млади жени да изберат да се развиват в ИТ сферата.
Какви други допълнителни придобивки и социални инициативи предлага Вашата компания, за да подобри качеството на живот на служителите?
Интересно е да споменем вътрешната ни програма за т.нар. peer-to-peer recognition, Praise. Тя дава възможност на служителите както публично, така и лично да благодарят на свои колеги, без значение от ролята и йерархията, за техния принос или помощ в даден момент или проект. Благодарността се изразява в точки, които могат да се използват за покупка на различни стоки или ваучери за магазини. Чрез тази програма създаваме позитивна среда, ценяща съвместната работа и взаимната подкрепа.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Прогрес Софтуер ЕАД в JOBS.bg
Вижте още от рубриката ПРИДОБИВКИТЕ В БЪЛГАРИЯ: