Повече за пакета от придобивки и различните инициативи, научете от Светлана Петрова - Мениджър „Управление на представянето и придобивки“
Светлана Петрова - Мениджър „Управление на представянето и придобивки“ в А1 България. Снимка: A1
В новата рубрика на Economy.bg „Придобивките в България“ компаниите разказват за пакета от придобивки, който предлагат, както и за различните инициативи, насочени към подобряване на благосъстоянието и качеството на живот на служителите.
Какви придобивки предлага А1 България, научете от Светлана Петрова - Мениджър „Управление на представянето и придобивки“ в компанията.
Какви социални придобивки включва пакетът, който предлага компанията?
В А1 България се стремим непрекъснато да разширяваме и обогатяваме предоставяните придобивки и екипът ни разполага с много и разнообразни възможности. Крайната ни цел е всеки от нашите колеги да се чувства добре и да идва на работа с желание.
Още при постъпването си всеки служител получава SIM карта за служебно и лично ползване с включени безплатни услуги (включително в роуминг), както и допълнителна SIM карта с неограничен мобилен интернет за второ устройство. Предоставяме регулярно и отстъпка за закупуване на устройство по избор, както и преференциални условия за останалите мобилни и фиксирани услуги на компанията, включително SIM карти или фиксирани услуги, които могат да предоставят на свои близки и роднини.
Сред най-важните за всеки човек е грижата за здравето. Затова част от придобивките за хората в екипа е допълнителното здравно осигуряване. То включва болнична и извънболнична помощ, възстановяване на разходи за лечение, лекарства и диоптрични очила. От две години вече предлагаме и покритие за стоматологични услуги като част от пакета. Това, с което много се гордеем, е, че всеки колега може да се възползва и от възможността за допълнително здравно застраховане на членовете на своето семейство на преференциална цена.
Изключително предимство в големия град е фактът, че осигуряваме безплатно паркомясто за всеки служител в централния офис в София. За колегите, които не са шофьори, са на разположение и четирите линии на служебния маршрутен транспорт.
Много се гордеем и с това, че разполагаме и с уютна детска градина за децата на служители. Тя е с просторни помещения за игри, учене и хранене и обхваща над 1000 кв. м в района на кампуса в София. Развиваме я от 2009 година насам и много се радваме, че по този начин осигуряваме спокойствие на родителите, че децата им са в добри ръце, докато те са на работа. След последното разширение нейният капацитет е за 80 малчугани, за които всекидневно 15 учители и възпитатели полагат грижи да се учат и развиват под формата на забавление и игра. А родителите, които работят в други офиси в страната, могат да се възползват от преференциални цени за частни детски градини. Компанията споделя радостта на родителите и в един от най-прекрасните моменти чрез специална изненада за новородено бебе.
Колко дни отпуск имат служителите във Вашата компания?
Стандартно всеки служител започва работа в компанията с 20 дни платен отпуск, а членовете на екипите, които са на ненормирано работно време разполагат с 25 дни отпуск. Като част от стартовия пакет предоставяме и един допълнителен почивен ден годишно, за да може всеки колега да отпразнува своя рожден ден. Допълнителни дни платен отпуск са включени в пакета от придобивки на различните ни мотивационни и програми за признание. Примери за това са програмите, отличаващи най-добрите търговци, най-добрите служители в техническите структури и служителите, постигнали най-високи резултати през годината. Колегите, които стават част от програмата ни за лоялност след 10 и след 20 години стаж в компанията, също получават допълнителни дни отпуск.
Имате ли политика за гъвкаво работно време?
Разбира се, и то преди пандемията, която направи тази придобивка „задължителна“ за добрите работодатели. Това е част от стремежа ни да осигуряваме възможно най-добрите условия за работа, така че всеки от екипа да се чувства добре и да съчетава професионалния с личния живот. Сред сочените за най-ценни и най-желани сред служителите са възможностите за работа от вкъщи, гъвкаво начало и край на работния ден, съобразно личните ангажименти и предпочитания.
Все по-предпочитаният хибриден модел на работа също е популярна възможност в А1. Нашите служители имат свободата да изберат дали да работят от офиса, или да работят от дистанция, могат да го направят съобразно индивидуалните и екипните ангажименти.
Също така, офисът ни е изключително модерен, с различни пространства за работни срещи, уъркшопи, обучения. На разположение на колегите имаме изграден спортен център с фитнес зала и сауна, масажно студио, кафетерии и ресторант, лекарски кабинет и психолог, йога занимания, джага, тенис на маса и дори аркадни игри. През лятото хората от екипа могат да се възползват и от изнесения офис на компанията с възможност да се работи на открито – лятна градина, която при хубаво време е чудесно място за прекарване на работния ден. А онези, които искат?.
Как се подпомага балансът работа – личен живот?
В края на миналата година получихме много значимо признание – сертификата Great Place to Work от едноименната независима организация.
Гордеем се с постигнатите резултати по всички показатели, които ни правят един най-добрите работодатели в Европа. Отличието е в резултат от споделеното мнение и впечатления на близо 2 300 колеги, 83% от които подкрепят изцяло твърдението, че А1 е страхотно място за работа.
Календарът на нашата Wellbeing програма предлага много възможности, насочени не само към физическото здраве, но и към цялостното благосъстояние на хората в компанията. Организираме седмица на здравето, срещи и семинари с психолози, финансисти и специалисти в различни области, свързани с емоционалното благополучие, здравословното хранене и физическа активност. Включили сме също и разнообразни събития специално за родителите на теми като авторитет на родителя, училище за бъдещи и настоящи родители, емоционална подкрепа и емоционална интелигентност в семейството и др.
Организираме и разнообразни събития специално за децата на колегите, включително и разговор с Дядо Коледа по телефона за всички любопитни малчугани.
Наскоро стартирахме и новата ни програма за подпомагане на служителите на A1 Group като една от инициативите, разработени в подкрепа на стратегията ни, която поставя хората в центъра на дейността ни (Human@Center). Тя е най-новото допълнение към социалните придобивки в компаниите от A1 Group. Чрез нея предоставяме денонощна възможност на служителите и техните семейства за безплатни консултации със сертифицирани консултанти по телефона и онлайн ресурси по въпроси, свързани с работа, живот, здраве, семейство или правни и финансови въпроси.
Имате ли практика да давате бонуси?
Доброто представяне и високите резултати трябва да бъдат награждавани. В зависимост от функцията, спецификата на работа и нейната динамика оценяваме индивидуалните и екипни постижения на месечна, тримесечна или годишна база. През последните години успяваме да зарадваме хората от екипа и с бонус за Коледа. Високите постижения и изключителното представяне са на фокус през цялата година и ги награждаваме с индивидуални парични или предметни награди. Имаме действащи програми за отличаване на ключови служители и за задържане на служителите със специфична експертиза и критични за бизнеса знания и умения.
Какви са възможностите за обучение и професионално развитие, които предоставяте на Вашите служители?
Посрещаме всеки новопостъпващ колега с въвеждащо обучение, а през целия си служебен път след това хората могат да избират между множество присъствени обучения за развитие на професионални умения и специализирани електронни обучения във вътрешната ни платформа. Гордеем се и с нашия А1 Клуб на знанието и ICT Академията с лекции от колеги, които споделят своята експертиза в различни области.
На разположение на служителите е фирмената библиотека и достъпът до електронни книги. Според областта, в която работят, колегите могат да получат и професионална сертификация в различни области като Microsoft, Cisco, Nokia, SAP, VMWare и др.
Изключително ценна възможност за кариерно развитие е и участието в международни групови проекти и споделянето на знания, опит и добри практики с целия екип на A1 Group чрез вътрешните комуникационни платформи.
В компанията имаме и екип от обучени кариерните коучове, които са готови да помогнат на всеки да изгради кариерния път, който заслужава, като го провокират да си зададе важните въпроси, за да получи по-голяма яснота за своите личностни качества, предпочитания и силни страни. Така му помагат да придобие смелостта и увереността да се впусне в ново предизвикателство и да направи осъзнат и информиран избор за своя професионален път.
Организирате ли тиймбилдинги за Вашите служители?
Наред с упоритата работа знаем и как да се забавляваме. Едно от най-приятните преживявания всяко лято е годишното градинско прати на компанията. Традиционно това е бляскаво събитие с известни гости и изпълнители сред зеленината на разкошна градина, по време на което можем да се срещнем с колегите от цялата страна и да се веселим заедно.
Допълнително всеки екип разполага с бюджет за двудневен тиймбилдинг, за който екипите са свободни да изберат предпочитано място за провеждане, както и с кои колеги от други отдели да споделят преживяването.
Освен това като част от Wellbeing календара организираме спортни състезания и планински преходи, кънки на лед за родители и деца, участия в маратони и други организирани спортни активности и събития. Като пример мога да посоча предизвикателството Legion Run, в което нашият отбор от над 100 състезатели не остава незабелязан и преодолява препятствията от лед, кал, катерене и още много други със силен дух и без капка страх. Помислили сме и за любителите на зимата, за които осигуряваме карти за големите ни ски курорти.
Участвате ли в различни обществени и корпоративни социални инициативи?
В компанията от години сме част от позитивната промяна на средата около нас, като се включваме с доброволен труд в редица доброволчески акции. Бързо, лесно, удобно и изцяло съобразено с нашия работен ритъм и свободно време, всеки може да избере каузата, която го вълнува най-силно. На специалната ни страница на програмата за корпоративно доброволчество в А1 са описани в отделни календари и са групирани по райони всички активни към дадения момент акции. Те обичайно са с продължителност между 4 и 8 часа и всички можем да покажем съпричастността си, като се включим лично в тях в делнични дни или в събота и неделя. Стимулираме колегите, които отделят време за участие в доброволчески активности, като предоставяме допълнителен платен отпуск.
Съществена възможност за колегите е програмата за дарителство на работното място, която развиваме от 2003 г. насам. Много се гордеем, че общата дарена сума до момента е над 800 000 лева. Програмата е леснодостъпна и прозрачна, като служителите могат да даряват сума по избор от месечната си заплата в полза на една или повече социални каузи и само за 2023 година екипът на А1 е събрал рекордна сума, с която ще подкрепим 11 социални каузи и организации в сфери като детското здраве, по-доброто образование, уязвимите възрастни хора, екологията и защитата за животните.
Какви други допълнителни придобивки и социални инициативи предлага Вашата компания, за да подобри качеството на живот на служителите?
Благодарение на партньорства с компании в различни области непрекъснато разширяваме портфолиото си от възможности служителите да използват преференциални условия за продукти и услуги при над 130 партньори. Продължаваме да обмисляме идеята как и при какви условия е възможно да направим пакета от придобивки още по-привлекателен, за да се чувстват колегите ни още по-удовлетворени.
Вижте по какви проекти работи А1 България
Вижте профила и актуалните позиции за работа на А1 България ЕАД в JOBS.bg
Вижте още от рубриката ПРИДОБИВКИТЕ В БЪЛГАРИЯ: