вторник, 10 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    15085 прочитания

    Pwrteams: След придобиването на Questers продължаваме да разширяваме българския екип

    Разглеждаме българския офис като ключов център за развитието на компанията в близко бъдеще – Карел Саурвалт, CEO на Pwrteams, пред Economy.bg
    10 юни 2024, 09:53 a+ a- a

    През май ИТ компанията Questers обяви оттеглянето на марката си от българския пазар в полза на Pwrteams. Промяната дойде след придобиването на Questers от мултинационалния гигант Nortal през 2023 и анонсираното сливане на българската компания с Pwrteams, която е дъщерно дружество на Nortal.

    Защо Pwrteams реши да придобие Questers, какво ще се промени за българския екип, какви са плановете на компанията за офиса в София, каква е ролята на българското подразделение за глобалната стратегия на дружеството, как компанията интегрира изкуствения интелект в работата си, как AI трансформира световния пазар на труда, как да намерим баланса между възможностите и рисковете от технологията – тези и други въпроси коментирахме с Карел Саурвалт, CEO на Pwrteams.

    Г-н Саурвалт, Questers наскоро стана част от Pwrteams. Защо решихте да придобиете компанията?
    През последните години Pwrteams се радва на значителен ръст, а с амбициите на компанията за допълнително разрастване разработихме стратегии, за да предоставим на нашите клиенти още по-убедителни причини да си партнират с нас. Именно с тази стратегическа цел установихме присъствие в България. Страната разполага с впечатляващ пазар на труда и стабилна ИТ инфраструктура, които я позиционират като идеално място за разширяване в региона на ЕС. Тази стъпка има за цел да превърне България в ключов стратегически център за нашите клиенти.

    Как ще се отрази сделката на екипа в София?
    С това придобиване се поставя сериозен акцент върху по-нататъшното разширяване на българския екип. Смятаме, че дори на фона на настоящата динамика на пазара съществуват значителни възможности за развитие на офиса тук. Българският екип ще има ключова роля в нашата стратегия за развитие и сме истински развълнувани от предстоящите възможности.

    Колко служители имате в София?
    Имаме над 300 невероятни колеги, които работят в офиса ни в София.

    Планирате ли да разширите екипа?
    Да, със сигурност. Нашият бизнес модел приоритизира скоростта и мащаба, което предполага и развитие на стратегическите ни центрове (като този в София). Офисът ни в София е с идеално местоположение, осигуряващо достъп до талантливи професионалисти от най-високо ниво в рамките на Европейския съюз, а освен това българското дружество има и дългогодишен успешен опит на пазара.

    Какви таланти искате да наемете?
    Както винаги, основният ни фокус ще остане ИТ инженерството. Въпреки това наблюдаваме и значително нарастване на търсенето на така наречените soft IT длъжности като маркетинг специалисти и строителни инженери например. Вярваме, че благодарение на динамично развиващия се пазар на труда в България можем да разширим обхвата на възможностите си, което ще ни позволи да обслужваме по-ефективно нашата глобална клиентска база.

    Каква е ролята на офиса в София за глобалната стратегия на компанията?
    Ролята на софийския ни офис се определя в голяма степен от казаното дотук. България може да се похвали с едно от най-високите нива на сертифицирани ИТ служители, което говори за наличието на висококвалифицирани кадри. Имайки предвид това, виждаме българския офис като ключов център за развитието на компанията в близкото бъдеще. Това важи не само за колегите ни, работещи с клиенти, но и за вътрешния ни оперативен екип в страната, множество колеги от който бяха издигнати до ръководни позиции.

    Кои са основните Ви клиенти?
    Клиентското ни портфолио включва наистина разнообразни компании – от малки до глобално опериращи предприятия. Част от тях са TUI, News UK, Funding Circle и Cargill. Повечето ни клиенти са добре познати имена, което ни прави изключително горди, тъй като оказваме значително влияние върху техните потребители.

    Какви според Вас са възможностите и предизвикателствата пред ИТ сектора в България?
    Смятам, че най-сериозното предизвикателство, пред което сме изправени, е бързият ръст на заплатите в сектора. По време на COVID станахме свидетели на значително увеличение на средните заплати поради недостиг на таланти, което в съчетание с настоящите геоикономически тенденции може да доведе до „прегаряне“ на пазара на труда. Това означава, че може да станем свидетели на скокове в нивата на заплащане, но може би по-важното е, че е необходим нов подход при работата ни с клиенти. Премествайки фокуса от рентабилността като основна причина за разширяване на проектите им в България, ние като сектор трябва да се фокусираме върху предимствата на талантливата работна сила и допълнителната добавената стойност, които предоставяме. Тази промяна е необходима, за да отговорим на очакванията както на нашите клиенти, така и на нашите служители.

    Как интегрирате изкуствения интелект в работата си?
    Няма съмнение, че изкуственият интелект ще окаже значително влияние върху бъдещето на работата, особено в сферата на разработката на софтуер. Свидетели сме на възхода на т.нар. копилоти с ИИ, които ще повишат цялостната производителност на софтуерните разработчици. Освен че самите ние интегрираме тези технологии, също така подпомагаме внедряването на тези процеси при нашите клиенти. Интегрирайки ИИ в техните вътрешни системи, заемаме ключова роля в трансформацията на работата им. Очаква се търсенето на подобни интеграции да нарасне значително в близко бъдеще.

    Как изкуственият интелект трансформира световния пазар на труда?
    ИИ е нож с две остриета – има потенциал да повиши производителността (напр. разработчиците ще могат да работят с копилоти), но също така може да се превърне и в ключов елемент за постигане на вътрешно оперативно съвършенство. Много организации вече са инвестирали в автоматизация, роботизирана автоматизация на процеси (RPA) и подобни оптимизации на вътрешните процеси. С бързия напредък в областта на ИИ обаче сме на прага на втора фаза на усъвършенстване на вътрешните процеси. Тази еволюция се очертава да бъде значителен скок напред в подобряването на ангажираността както сред служителите, така и сред клиентите и потребителите. ИИ вече промени доста неща, а тепърва предстоят нови трансформации.

    Как бихме могли да намерим баланс между възможностите и рисковете на ИИ?
    Изглежда, че има широко разпространена погрешна представа за настоящото ниво на развитие на ИИ. Често се използва терминът „генеративен ИИ“, но наличните за обществено ползване инструменти функционират предимно като прогнозен или статистически софтуер. Те могат да предсказват следващата дума в изречение или да оформят текст въз основа на статистически данни, което е просто форма на ограничен генеративен ИИ. С бързото развитие на технологиите за ИИ, обаче, това вероятно скоро ще се промени и влиянието на ИИ ще стане по-голямо. Следователно компаниите ще трябва да разработят политики за това как да използват ИИ на работното място. Това е сериозно предизвикателство, което повдига въпроси, свързани със собствеността на данните, защитата на данните, очакванията на служителите и дали е необходимо да се изменят ролите на служителите. Понастоящем тези въпроси са управляеми на база съществуващите инструменти за ИИ, но с бързия технологичен напредък те могат да станат критични за оцеляването на дадена организация. Ето защо е от съществено значение всяка компания да започне да създава политики и да обмисли кои дейности вече биха могли да се възползват от интеграцията на ИИ. Това може да се разглежда като навлизане в „режим на оцеляване“ или по-позитивно погледнато, като възможност за компаниите да бъдат сред първите възползвали се от предимствата на ИИ.

    Вижте по какви проекти работи News UK екипът на Questers

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 минути
    Проучване: Големите компании очакват над 24 млн. евро ръст на приходите от въвеждане на нови финансови технологии до 3 години
    Едва 1/3 от финансовите лидери вярват, че наборът им от софтуер и технологии е в крак с нуждите им и ще може да поддържа бъдещ растеж. отчита доклад на Payhawk
    преди 30 минути
    Лабораторният комплекс на София Тех Парк ще предоставя услуги за бизнеса
    Достъп до високотехнологично оборудване и консултантски услуги ще могат да получат микро-, малки и средни компании
    преди 39 минути
    МФ внася бюджет 2025 с 3% дефицит и ръст на максималния осигурителен доход
    По-висок акциз за алкохол и цигари, данък 15% при недекларирани доходи: вижте още какво предвижда държавния бюджет за догодина
    преди 20 часа
    tbi bank и УНСС представиха първата „Академия за таланти - dataXperience”
    В образователната инициатива се включиха над 50 студенти
    преди 22 часа
    Наемането в САЩ се възстановява през ноември
    Данните за септември и октомври бяха ревизирани в положителна посока