събота, 07 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    655 прочитания

    dm България: Инвестирахме над 14 млн. лв. в нови магазини

    Веригата планира каси на самообслужване в избрани магазини
    25 октомври 2024, 07:42 a+ a- a

    В края на 15-ата година от навлизането си в България dm отчита оборот от 397,7 млн. лева, с което затвърждава позицията си на водеща верига за търговия на дрогерийни стоки у нас. През изминалата финансова година (01.10.2023–30.09.2024 г.) компанията е инвестирала над 14 млн. лева в модернизирането и дизайна на своите магазини, в логистиката, в надграждането на дигиталните платформи и услуги и в развитието на екипа.

    „Ще продължим и в следващите години да работим за още по-близка и устойчива връзка с клиентите – както на рационално, така и на емоционално ниво. Нашата цел е и в бъдеще да хармонизираме противоположностите в света на съвременната търговия, като преодоляваме успешно „или/или“ - дилемите, като например „ниски цени или качество и устойчивост“. Ще го постигнем, като предлагаме едновременно ценова стабилност, добре подбран асортимент и приятна атмосфера за пазаруване с привлекателни магазини и отзивчиви служители. Дигитализацията и устойчивото развитие също остават в центъра на нашата стратегия за развитие“, каза при представянето на финансовите резултати председателят на Борда на управителите на dm България Андрей Петров.

    През финансовата 2023/2024 г. dm продължава успешното си пазарно представяне, като отчита ръст в оборота от над 28% спрямо предходната година. Компанията вече има 114 магазина в 44 града в страната, в които месечно пазаруват почти 1,6 млн. клиенти.

    В рамките на отчетния период dm регистрира ръст от близо 53% в онлайн продажбите и увеличение от около 55% на поръчките през онлайн магазина и приложението Моят dm. Сред двигателите на тези ръстове е Моят dm-App, в който през май 2024 г. компанията въведе функционалност за редовни клиенти.

    В отговор на стабилния ръст на продажбите и увеличаване на клиентската база в последните години компанията инвестира и в разширяване на своя Разпределителен център. През изминалата финансова година неговата площ беше увеличена до над 19 000m², което значително повиши капацитета и оперативната му ефективност.

    Важна част от дейностите на dm България в периода 01.10.2023–30.09.2024 г. е свързана и с нейните цели да инвестира в развитието на своите служители и да допринася за подобряването на пазара на труда. В края на своята 15-а година в България компанията има 1475 служители, което е с 15,5% повече спрямо 2022/2023 година. Наред с възможностите за обучение и развитие на своя екип през 2024 г. компанията разшири и обхвата на своите проекти за дуално обучение и за подготовката на специалисти по професията „Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия“, въведена в България от dm.

    През 2024 г. своята 15-а годишнина у нас dm отбеляза като основен партньор на инициативата „Реките на града“ с поредица от почистващи акции на градски реки в цялата страна. Празнуването на рожден ден в подкрепа на добра кауза е изцяло в контекста на корпоративната философия на dm с действията си да бъде пример за сектора, в който работи. През изминалата година компанията продължи да отстоява своя обществен ангажимент и чрез други проекти, които подкрепя дългосрочно - дейността на Звено “Майка и бебе” на SOS Детски селища и мисията на фондация „Живот със Синдром на Даун”.

    Оборот от 397,7 млн. лв. и почти 1,6 млн. клиенти месечно
    През изминалата финансова година dm затвърди успешното си пазарно представяне, като регистрира ръст в оборота от над 28% спрямо предходната година до 397,7 млн. лева. Инвестициите за периода също нарастват и надхвърлят 14 млн. лeва., което представлява ръст от близо 24%. Значителна част от тях са за развитието на магазинната мрежа, която беше разширена до 114 обекта включително в нови за компанията населени места като Равда, Елин Пелин, Асеновград и Карлово. През следващата година наред с отварянето на нови магазини dm ще продължи и с модернизацията на съществуващите, които поетапно се обновяват и разширяват там, където е възможно. Компанията инвестира в нов изглед на фасадите, иновативни акценти в дизайна и цялостно подобряване на атмосферата на пазаруване в магазините, в които месечно пазаруват почти 1,6 млн. души. Планира се и разполагане на каси на самообслужване в избрани магазини за още по-голямо удобство на клиентите.

    dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm-drogerie markt. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, без Германия и Полша, която обхваща общо 12 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота за финансовата 2023/2024 г. от 16,5% до 5,25 млрд. евро. Този оборот е реализиран в 1947 магазина от над 28 300 служители.

    Моят dm-App – свързващото звено между стационарно и онлайн пазаруване
    През миналата година dm продължи да инвестира и в надграждането на своите дигитални платформи и услуги. Компанията регистрира ръст от близо 53% в онлайн продажбите и увеличение от около 55% на поръчките през онлайн магазина и приложението Моят dm. По думите на Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор „Маркетинг и снабдяване“, основен двигател на тези ръстове е Моят dm-App. През финансовата 2023/2024 г. изтеглянията на приложението са се увеличили с 66% спрямо предходната финансова година, като през него са минали 64% от всички онлайн поръчки. От май 2024 г. в приложението има и функционалност за редовни клиенти. С нея всяка покупка от регистрирани потребители в Моят dm-App се отчита и сумите от покупките се натрупват, независимо дали се пазарува онлайн или при сканиране на приложението в магазина. Така при достигане на определено ниво се получава талон за отстъпка при следващо пазаруване. През изминала година в приложението беше въведен и форматът за пазаруване на живо dmLIVE, който се излъчва ексклузивно в Моят dm-App.

    „Нашето приложение е не само платформа за пазаруване, но и източник на информация и вдъхновение. То добре илюстрира интеграцията на различните възможности за пазаруване при нас, към която се стремим с цел да осигурим пълнота на клиентското преживяване“, коментира Цонка Иванова-Терзиева.

    Тя съобщи, че продължава да расте броят на клиентите, които избират продуктите си онлайн и след това ги вземат на място с услугата за експресно получаване в избран от тях магазин след само 90 минути. През последната година всеки трети клиент, поръчал онлайн, е предпочел този начин на пазаруване. За да стане той още по-удобен, в бъдеще се планира в избрани магазини на dm да бъдат разположени станции за получаване на поръчките.

    Защо клиентите избират dm и какво пазаруват?
    По данни от проучване на австрийската маркетинг агенция Spectra, проведено онлайн през септември 2024 г. сред 1498 потребители, силните страни на марката dm са разнообразният асортимент, доброто съотношение цена-качество, дружелюбните и отзивчиви служители, високото качество и добрата подредба на магазините, в които е лесно да се ориентираш. Тези фактори отличават компанията на пазара и допринасят за избора на клиентите.

    С още данни от компанията експертите на dm допълват образа на днешния потребител на дрогерийни продукти: това са предимно жени на възраст между 16 и 65 години, които пазаруват както на място в магазините, така и онлайн, а любимите им продукти все повече са микс от всички категории.

    Двойно по-голям капацитет на Разпределителния център
    През финансовата 2023/2024 г. dm инвестира и в разширяване на своя Разпределителен център. В резултат складовата площ е увеличена до над 19000m², рампите на съоръжението са удвоени, площта за приемане на стока – утроена, а капацитетът за складиране е за над 5000 двуметрови палетоместа повече. Като част от проекта беше увеличена и зоната за обслужване на онлайн поръчките, която функционира на територията на Разпределителния център от старта на онлайн магазина на компанията.

    Сред нововъведенията на територията на съоръжението е гравитационен стелаж за бързооборотни и обемни артикули: блок-склад с гравитационни ролкови пътища с палетни места в резерв и тунел за комисиониране (дейност по събиране на поръчките) на най-долното ниво. Благодарение на иновацията пространството във височина не само се използва по-добре в сравнение със стандартните стелажи, но и се поддържа комисионирането на най-оборотните стоки без прекъсване.

    „По-голямата площ, заедно с внедряването на ефективни процеси и модерни технически решения, съответстват на ръстовете ни и са предпоставка за ефективната обработка на количествата стока, които се доставят до магазините ни и онлайн“, каза Георги Търнев, управител „ИТ и логистика“ на dm България.

    В периода 01.10.2023–30.09.2024 г. екипът на dm нараства с 15,5% спрямо предходната година и вече наброява 1475 служители. Под мотото „Живей работата си различно“ и през изминалия финансов период компанията продължи да инвестира в различни програми и инициативи за личностното и професионалното развитие на екипа: продуктови обучения за служителите в магазинната мрежа; обучения за бюти консултантите, които съветват клиентите в магазините за подходящи за тях продукти и демонстрират новости в асортимента; програми за развиване на различни професионални компетенции и умения; психологически уебинари и вдъхновяващи срещи с гост-лектори, стажантска програма и други.

    Наред с възможностите за обучение и развитие на своя екип през 2024 г. компанията разшири и обхвата на своите проекти за дуално обучение и за подготовката на специалисти по професията „Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия“, въведена в България от dm. Към момента за нея у нас в дневна и дуална форма на обучение се обучават 235 ученици в професионални гимназии във Варна, Плевен, Димитровград, София и Силистра. Пет години наред с общообразователни предмети те изучават дисциплини като химия, биология, фармакогнозия, ботаника и много други.

    dm България провежда вътрешно обучение за свои служители по същата професия. Над 120 служители, основно от магазинната мрежа са получили тази квалификация.

    „Възможността да се изучава тази професия носи ползи в няколко посоки – повишава квалификацията на нашите служители, тяхната мотивация, подобрява обслужването на клиентите ни и не на последно място допринася за добрата връзка между образованието и бизнеса. А това е ключово за развитието на младите хора у нас и допринася за бизнес средата като цяло“, коментира Евелина Великова, управител на dm България с ресори „Човешки ресурси” и „Регион Продажби”.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Apple планира $1 млрд. инвестиция в Индонезия
    Ще бъде изграден завод, който да произвежда компоненти за смартфони и други продукти
    преди 12 часа
    От 11-ия опит: Избраха Наталия Киселова за председател на Парламента
    Тя е експерт по конституционно право и преподавател в Софийския университет
    преди 12 часа
    СУ и “Аурубис България” със споразумение за партньорство
    Net-Zero Lab към университета ще си партнира с най-големия германски инвеститор в страната
    преди 12 часа
    преди 13 часа
    BgGPT, разработен от INSAIT, влиза в общините
    Първата община, която ще го имлементира е Бургас
    преди 14 часа
    Макрон заяви, че няма да се оттегли
    Избраното от него правителство претърпя вот на недоверие