сряда, 22 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1184 прочитания

    BILLA открива 13 нови магазина у нас през 2025, инвестира над 60 млн. лв.

    Веригата търси работници от Непал и Узбекистан заради недостига на персонал у нас
    13 ноември 2024, 16:01 a+ a- a

    BILLA България планира инвестиции в размер на над 60 милиона лева в България през 2025, когато веригата ще отбележи 25-та годишнина от откриването на първия магазин в страната. 44 млн. лв. са заложени за експанзия, а 14,1 млн. лв. за реконструкция на филиали. 4,7 млн. лв. ще бъдат вложени в логистичната база в с. Загоре, която се очаква да бъде открита през март или април догодина. Това обяви по време на среща с журналисти изпълнителният директор на BILLA България Вигинтас Шапокас.

    През 2025 се планира да бъдат открити 13 нови магазина и навлизане в градове като Видин, Горна Оряховица, Трявна, Тутракан и др.

    Ще бъдат реконструирани 11 магазина в София, Варна, Бургас, Габрово и други градове.

    Веригата се утвърди като ритейлърът с най-голям брой магазини в България – 161 в 50 града и с постоянно нарастващ брой на клиентите, като за периода януари-октомври ръстът е от 4,5%. До края на годината предстои да бъдат открити 4 магазина. Един от тях ще бъде в нов град за веригата – Тетевен, 2 ще са в Плевен, а един – в Бургас. Компанията има близо 5 300 служители и ръст на оборота от 6,6% за първите 10 месеца на 2024 спрямо същия период на 2023.

    Компанията продължава да осигурява стабилни ценови равнища за своите клиенти и дори отчита дефлация при продажните цени. Спадът през октомври 2024 спрямо октомври 2024 е от 0.72% и изразява устойчива тенденция за намаляване на цените. От основните хранителни категории най-съществено намаление се отчита в категория „Основни храни“ - -5,8%. На второ място е спадът при консервираните храни - -4,46%, а на трето „Месо и деликатеси“ със спад от -3,44%. При нехранителните категории значителен спад от -6,73% се отчита при „Почистващи препрати и детергенти“. При козметиката намалението е с -4,8%.

    През 2024 инвестициите на BILLA в откриване на нови и реконструкция на съществуващи магазини бяха за близо 60 млн. лева. Допълнителни близо 45 млн. лв. бяха инвестирани в изграждането на новата логистична база в с. Загоре, до гр. Стара Загора.

    Сред основните предизвикателства пред компанията Шапокас отбеляза пазара на труда, който е неравномерно развит. По думите му има редица административни пречки пред вноса на кадри от други държави. Веригата също обмисля привличане на персонал от Узбекистан и Непал за складови операции. Шапокас подчерта, че въпросът не е в заплатите, а в дефицита на кадри в България. Първият въпрос при отварянето на нов магазин е дали ще има хора, които да работят в него, посочи той. От компанията изчисляват, че всеки ден изпитват дефицит от над 200 служители.

    Шапокас се оплака и от ниското ниво на сътрудничество с властите, които не гледат на бизнеса като на партньор. "По-скоро ние сме за тях субект, който често трябва да бъде наказван и санкциониран", подчерта той.

    Друг проблем е по-ниската покупателна способност у нас, като според Шапокас инвестицията да се отвори магазин в България или в друга страна от ЕС е приблизително една и съща, но оборотите са много различни.

    Риск има и от икономическо забавяне не само в България, но и в ЕС. Очаква се Германия да изпадне в рецесия, което ще повлияе на икономиките в целия ЕС. "Ако Германия е болна, цяла Европа ще боледува", отбеляза Шапокас.

    Проблем е и забавянето на важни политически решения – влизането в Еврозоната и в Шенген по суша.

    Въпреки тази предизвикателна среда според Шапокас BILLA България показва стабилни резултати през настоящата година. Над 50% от оборота на веригата се формира от промоционални предложения. Над 2.2 млн. българи притежават BILLA Card, а близо 1.5 млн. я използват активно.

    Около 40% от плодовете и зеленчуците в магазините на веригата са от техния бранд BILLA Градини, в който участват близо 60 български производители с над 180 зеленчукови и плодови градини, оранжерии и лозя. Тази година брандът отбелязва 10 години от създаването си.

    Повече за плановете на веригата у нас - очаквайте в интервюто на Economy.bg с изпълнителния директор на BILLA България Вигинтас Шапокас!

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Австрийският бизнес у нас: Заплатите вече не са сред предимствата на България
    Австрия е вторият най-голям инвеститор в България, но нови инвеститори няма, продължават да инвестират присъстващите вече компании
    преди 14 часа
    преди 15 часа
    myPOS придобива френската компания за касов софруер Toporder
    Финтех платформата разширява екипа си със 130 нови служители в България
    преди 19 часа
    Над 18 000 гръцки компании работят в България
    Гръцките инвестиции у нас надхвърлят 3,5 млрд. евро
    преди 1 ден
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа