петък, 14 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    17325 прочитания

    Имате проблем със стила на работа на колега? Имате и повече от едно решение!

    Вижте какво сподели за Economy.bg по темата Александър Дурчев, изпълнителен директор на All Channels Communication Group
    04 октомври 2017, 11:12 a+ a- a

    Професионализмът изисква да можем да се сработим с всички, да се фокусираме върху крайната цел и да намираме правилния подход към човека насреща. На теория звучи добре, но в реалния живот лесно можем да включим като фактор своето его и в даден момент да се окаже, че имаме сериозен проблем със стила на работа на свой колега или партньор. Как да постъпим в такава ситуация? Ето какво сподели по темата пред екипа на Economy.bg Александър Дурчев, изпълнителен директор на All Channels Communication Group и председател на Българската асоциация на PR агенциите за 2011 – 2013:

    „В All Channels вярваме, че за да бъдем разбрани, трябва да сме конкретни. Затова нека си представим следната ситуация: експерт от екипа отказва да работи със своя проектен мениджър по дългосрочна кампания. Консултантът е изключително фрустриран и държи да излезе от проекта, въпреки че е човекът, който познава клиента и бранда в най-голяма дълбочина. Причината? Не получава навременна информация, губи стратегически поглед върху проекта, налага се да работи с кратки срокове по задачите и често върши двойна работа. С това той губи консултанстката си функция и не може да дава работещи решения за бранда.

    Причините

    Проблемите могат да се коренят в различни неща: неясно разпределени функции и роли в екипа, неясни бизнес процеси. Причината може да бъде организационна промяна, която не е разбрана и приета от хората, липса на информация и на обратна връзка или междуличностен конфликт.

    Какво можем да направим?

    Ясното дефиниране на функциите е една от първите стъпки, които трябва да предприемем. Още преди да стартираме процеса по организационна промяна в нашата организация, която нарекохме Evolution, очаквахме потенциални конфликти и затова се опитахме да се подготвим за тях. С цел превенция въвлякохме всички членове на екипите и получихме максимален брой гледни точки. Когато отговорностите на служителите и начинът на взаимодействие между екипите са конкретно и ясно разписани, подобни конфликти възникват по-рядко.

    Другият важен фактор е ангажираността. Всяка организационна промяна е свързана с комуникиране на нейната цел, на ползите, които ще доведе със себе си. Необходима е подкрепата за всички въвлечени страни. За да сме сигурни, че промяната е разбрана и интериоризирана от нашите колеги, подробно онагледихме бизнес процесите заедно с разширена работна група, обучихме всички в компанията, като използвахме екип от вътрешни обучители – посланици на промяната. Предприехме и по-дългосрочни мерки като менторство и последващи инициативи – дискусии на казуси.

    Когато решението на проблема е извън обективните принципи на работа в компанията, изключително важна е ролята на преките ръководители, които да фасилитират срещи за разрешаване на проблема. При по-задълбочени казуси полезни могат да бъдат независими страни като вътрешен специалист по човешки ресурси или външен медиатор, например консултант по организационно развитие. Най-важното е да осъзнаем ролята си като модел за подражание. Ако искаме да поддържаме определен стил на работа или комуникация, всички ние трябва да следваме принципите на този стил.

    Решението

    В нашия конкретен казус, след като се посъветва със своя пряк ръководител, експертът взе решение да инициира среща с проектния си мениджър, на която да обсъдят проблема и да потърси и другата гледна точка. На срещата консултантът даде конкретна обратна връзка какво му пречи да върши работата си качествено, какво иска да се промени оттук нататък и предложи възможни решения, които да предприемат, за да работят успешно в екип. Двамата колеги успяха самостоятелно да разрешат конфликта и да осъществят заедно една от най-успешните кампании през годината. В края на краищата – всичко е въпрос на комуникация.”

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    преди 12 часа
    Телерик Академия ще се фокусира повече върху доквалификацията на специалисти
    За 5 години Академията утроява броя на Upskill програмите за повишаване на знанията и добавя към портфолиото си нови формати
    преди 13 часа
    Проучване: Липсата на умения за работа с AI забавя иновациите в 62% от компаниите
    2/3 от компаниите не притежават достатъчни умения за работа с AI, а 41% от организациите изпитват затруднение в намирането на служители с опит и знания в изкуствения интелект
    преди 16 часа
    София Тех Парк получи български електрически камион
    Първият български мини товарен автомобил на ток има пробег от 300 км с едно зареждане
    преди 16 часа
    НАП: Клиентите могат да задържат плащането, ако не получат касова бележка
    Агенцията санкционира 433 търговци край морето за неиздаване на фискален бон