Избягвайте уклончиви изрази, уговорки, резерви, пълнеж, паразитни думи или двусмислен език, съветва инструкторът по комуникация Кармайн Гало
Това, което подхранва въображението на вашите клиенти, партньори или подчинени и ги насърчава да подкрепят вашата визия и ценности, е силата на вашите думи. Ако можете да изразите завладяваща, неустоима концепция за света, която да е конкретна, последователна и запомняща се, не само ще грабнете вниманието им, но ще плените сърцата им. Освен че използват думи, богати на образи, вдъхновяващите презентатори избягват слабия език, който изцежда живота и енергията от тези образи. От тях няма да чуете уклончиви изрази, уговорки, резерви, пълнеж, паразитни думи или двусмислен език, пише в „Запали ги“ (Ciela) инструкторът по комуникация Кармайн Гало. Някои от думите и фразите, които би трябвало рядко да се появяват във вашето общуване и никога да не намират място във вашата концепция или фирмено послание, са:
Може би
Аз мисля
Ами, нали знаете
До известна степен
Някак си
Съжалявам; това, което се опитвам да кажа, е...
Ъх, хм, ах, нали и други подобни паразитни думи
Високопарни думи от всякакъв род (например: критично за мисията, оптимизиране, монетизиране, синергия, съвършена простота и др.)
Не е нужно да изкорените всички тези думи или фрази изобщо от речта си. Но ако си дадете зелена светлина да използвате паразитни думи, може да паднете зад борда, отбелязва Гало.