събота, 20 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    33531 прочитания

    Добра идея ли е да оставаме след края на работното си време?

    Вижте какво сподели по темата пред екипа на Economy.bg Галин Бородинов, основател на агенция PR Point
    29 септември 2017, 15:18 a+ a- a

    Дали по принуда или водени от желание да свършат още нещо и то точно днес, за много хора оставането в службата след изтичане на работното време е честа практика. Това добра идея ли е и всъщност какъв имидж градим с подобно поведение? Ето какво сподели по темата пред екипа на Economy.bg Галин Бородинов, основател на агенция PR Point:

    „Не е добра. Но понякога се налага. Защо не е добра? Аргументите са в няколко посоки, първата е идеологическа. Да започнем с това, че живеем в Европа – общността, към която принадлежим, все повече е възприемана от всички останали като „меката сила”, привлекателна не толкова с икономическа или военна мощ, а най-вече със стила и качеството на живот. Тук важи в по-малка степен американското „Ти си това, което работиш”, почивката не е ограничена до две седмици в годината, а постоянното оставане в офиса след края на работния ден не се възприема непременно като добър тон. Напротив, като европейци се радваме в по-голяма степен на своите хобита, на близките и приятелите си, връзката ни с които е по-непосредствена. Часовете след края на работния ден са важна част от живота ни, включително за задоволяване на любопитството ни към другите и към света като цяло, което допринася за реализацията ни като хора, а в крайна сметка - и за успехите в работата ни.

    Aко член на екипа остава често след края на работното време, посланията към неговия ръководител, както и към останалите, не биха били в полза на конкретния човек. Това би означавало, че той или тя не подрежда правилно приоритетите си, зле организиран е. Възможно обяснение е, че човекът е поставен на грешната позиция, за която му липсват лични и професионални качества. Има хора, които изкуствено запълват празнотите в личния си живот с работа.

    Ако пък проблемите не са от личен характер, тогава причините следва да се търсят в погрешно управление и липсваща комуникация, които на свой ред също са пречка пред всяко кариерно развитие.

    Не е добра идея да работим до късно на бюрото си дни наред, защото вземаме от ресурсите на организма си повече, отколкото той може да възстанови за същото време. Използването на кафе и други стимуланти, съчетано с обездвижването в седнало положение на бюрото, е сигурен начин да си навлечем букет от болести за период от само няколко години, дори и без да оставаме след края на работния ден.

    Все пак понякога се налага. Защото колкото и добре да са планирани процесите в екипа, колкото и добре да е обезпечен той с необходимите човешки ресурси, често предизвикателствата идват от заобикалящата среда. Дори и това да е такова положително развитие като неочаквана възможност за нов бизнес, която изисква поемане на работа „над нормата” в първоначалния период. В други случаи сме готови доброволно да компенсираме изоставането на други във веригата, в която сме обвързани, за да осигурим общия успех, включително и нашата част от него – клиент, който не е събразил срокове и обем работа, която може да се изпълни в рамките на тези срокове; други звена в организацията, от които зависи нашата работа; партньори, които не са премерили капацитета си за поемане на поставените задачи.

    Всеки такъв случай би следвало да се възприема като извънредна ситуация с произтичащите от това стъпки. На първо място, ръководителят на екипа, който взема решението, следва да направи добра преценка на плюсовете и минусите. Ако балансът от преценката е положителен, той следва да бъде комуникиран заедно с план за работа в конкретната ситуация. Като цяло комуникацията е от изключително значение за мотивацията на екипа да поеме свръхнатоварване – защо си струва да го направим, как това допринася за целите ни, какво е разпределението на задачите и сроковете, каква ще бъде наградата ни като екип, както и индивидуално – премии, бонуси, когато е приложимо.

    Ако проблемът с необходимостта да оставаме извън работно време се корени в лоша екипна работа, недобре организирани бизнес процеси, които на свой ред водят до неравномерно разпределение на задачите, а ние участваме в такава игра месеци наред, време е да използваме жокера „Обади се на приятел!”, да споделим проблема си, да получим съвет или информация за нови възможности на други места.”

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 22 часа
    Българка става главен говорител на ЕК
    Мина Андреева ще замести Маргаритис Схинас, който беше номиниран за еврокомисар
    преди 23 часа
    преди 1 ден
    ЕК глоби Qualcomm с 242 млн. евро
    От Брюксел смятат, че компанията е злоупотребила, за да подсигури доминиращата си позиция
    преди 1 ден
    Електрически велосипеди тръгват до Витоша
    Вижте локациите, от които могат да бъдат наети