петък, 23 октомври 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12628 прочитания

    В България има много добре подготвени специалисти

    Защо Lufthansa Technik реши да съсредоточи голяма част от дейността си за Европа в България, колко и какви кадри планира да наеме компанията, вижте какво сподели пред Economy.bg д-р Рюдигер Хьобен-Щьормер, изпълнителен директор на Lufthansa Technik Sofia
    09 май 2013, 11:27 a+ a- a

    От юни 2012 д-р Рюдигер Хьобен-Щьормер е главен изпълнителен директор на Lufthansa Technik Sofia. Присъединява се към Lufthansa Technik през 2001, където заема различни позиции като мениджър проекти и оперативен директор.
    Завършва инженерство в Университета на федералните въоръжени сили в Хамбург. Има магистратура по бизнес и машинно инженерство от университета в Хаген, както и докторска степен от университета в Хамбург.

    Планира ли Lufthansa Technik нови инвестиции у нас и ще разкрива ли компанията нови работни места?

    Д-р Хьобен-Щьормер, планира ли Lufthansa Technik нови инвестиции в България?
    През 2012 разширихме капацитета си за поддръжка, ремонт и техническо обслужване на самолети от 2 на 5 производствени линии. Инвестирахме около 15 млн. евро. Инвестицията вече е приключена, но сега сме в процес на набиране на необходимия персонал, за да можем наистина да задвижим разширяването. Така че в скоро време няма да правим нови инвестиции, но ще разкрием нови работни места тук в София.

    Колко хора ще назначите?
    През следващите месеци ще назначим около 60 до 80 служители. В момента при нас работят 600 души.

    От специалисти с какви умения ще имате най-много нужда?
    В момента търсим конкретно инженери и хора, които да отговорят за планирането и логистиката, защото в София изграждаме център за поддръжка на останалите центрове на Lufthansa Technik в Европа. Това означава, че от тук ще се координира цялостното планиране и оборудване с материали за останалите центрове. За това търсим съотвените специалисти – колеги, които имат инженерен опит и опит в логистиката.

    Имате ли проблеми с намирането на подобни кадри?
    Досега не сме имали проблеми да намерим съответните служители. Обикновено когато обявим дадена позиция, по нея кандидатстват около 70 до 90 души и досега не сме имали проблеми с намирането на персонал. Трябва да се има предвид обаче, че когато назначим нови колеги, те не са обучени за осъществяването на задачите, които им поставяме. Това означава, че след това ние допълнително обучаваме служителите си, за да усвоят необходимите умения. Но базовите умения, които притежават новите служители, като цяло е достатъчна.

    Какво обучение осъществявате?
    На новите колеги инженери и логистици ние правим практически тренинг. С помощта на по-опитни колеги и в процеса на работа те усвояват необходимите умения. Когато назначаваме колеги, ангажирани в производството, тогава работим с Института по въздушен транспорт. Там колегите минават теоретичен курс в продължение на половин година. А втората част от обучението им е отново практически тренинг при нас в производството.

    Защо Lufthansa Technik реши да съсредоточи голяма част от дейността си за Европа в България и колко клиенти има компанията у нас?

    Защо Lufthansa Technik избра София за този нов център за координация?
    През 2006 взехме решение да построим авиоремонтен център тук. Първите години бяха изключително успешни, както и качеството на работата. Времето за престой на самолет за ремонт при нас в сравнение с други компании също е по-кратко. Това означава, че колегите тук вършат много добра работа. Затова решихме да изнесем тук планирането, логистиката и инженерните дейности за цяла Европа.

    Колко клиенти имате тук в София?
    В момента имаме около 50 клиенти в София, които се възползват от услугата Base Maintenance (базово обслужване) или по-сериозен ремонт, при който самолетът се разглобява напълно и излиза като нов. Предлагаме и Line Maintenance (линейно обслужване), което е по-лек ремонт и за по-кратко време.

    Как Lufthansa Technik оценява бизнес климата у нас и какви са очакванията на компанията за бъдещето на пазара в региона?

    Как оценявате бизнес климата в България?
    Оценявам го и положително, и отрицателно. Що се отнася до Lufthansa Technik, то нашият опит е изцяло положителен тук. От самото начало всичко протича много добре, разширяването също премина добре. Ние сме много доволни и от кадрите тук. Клиентите ни също са много доволни от работата ни за тях тук. По-негативната част по-скоро касае тези, които тепърва искат да инвестират в България. Те трябва да са наясно, че решенията тук се вземат по-бавно, отколкото в Германия. В случай на съдебен спор не може да се разчита на справедливо решение. Това не го знам от собствен опит, но е често оплакване особено на малките и средни предприятия тук, които невинаги получават справедливо съдебно решение. Но за Lufthansa Technik мога да кажа,че през последните години не сме имали проблеми.

    Какви са очакванията Ви за бъдещето на пазара в региона?
    За следващите години очаквам да продължим да работим толкова успешно в София, както досега. Ще стабилизираме дейностите си за останалите центрове. Поне за следващите две години не очаквам големи инвестиции за разширяване на капацитета, защото първо трябва да стабилизираме работата си след разширяването. Колегите, които ще ръководят новите ремонтни линии са много млади, а за да е стабилно едно предприятие, трябва първо да развием добре капацитета, който в момента имаме. Всяка година ремонтираме по около 100 самолета, което в сравнение с партньорите ни в мрежата е голямо постижение.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Заетостта в нощните заведения се намалява наполовина
    В тях на открито и закрито вече ще се допуска по един човек на 2 квадратни метра
    преди 11 часа
    Клиничното проучване на ваксината на AstraZeneca продължава
    Проучванията в Бразилия и Великобритания са възстановени, очаква се скоро това да се случи и в САЩ
    преди 11 часа
    Турски инвеститори в туризма с интерес към СПА и голф индустрията у нас
    Предлагам балканските страни да останем отворени помежду си. Да не се затваряме и въвеждаме карантина, заяви министърът на туризма Марияна Николова пред най-големите туристически сдружения в Турция
    преди 11 часа
    преди 11 часа
    ЕК: Наказателна процедура за България, ако не спре "златните паспорти"
    Тези схеми крият рискове за сигурността, за корупция и за пране на пари, подчерта еврокомисарят за правосъдието Дидие Рейндерс