сряда, 29 ноември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4903 прочитания

    Навиците на изключителните комуникатори

    Как да общуваме ефективно?
    14 август 2013, 11:33 a+ a- a

    Неотдавна писахме, че съществуват три вида комуникатори – представителят на празнословието, представителят на посредствеността и представителят на вдъхновението. Последният е изключителен комуникатор – той е магнетичен, успява да накара слушателите да променят това, в което са повярвали и ги зарежда с енергия, вдъхновение и ентусиазъм. Как постига това? 

    В блога Buffer Бет Купър разкрива кои са  петте основни навика на ефективните комуникатори:

    1. Първо изслушват и едва след това говорят и предлагат решения. Емпатичното слушане е ключът към провеждане на съдържателна и смислена комуникация.

    2. Споменават често името на събеседника си – това увеличава шансовете ни да бъдем чути, разбрани и да ни  бъде предложена помощ. Както казва Дейл Карнеги „за един човек собственото му име е най-значимият и сладък звук във всеки език“. Ето защо е толкова важно да положим усилия, за да запомним имената на хората, с които общуваме.

    3. Оставят/насърчават другите да говорят за себе си. Всички обичаме да разказваме за себе си. Изследванията показват, че тези моменти пораждат същото чувство на удоволствие, което изпитваме от храненето, парите и секса. Ако искаме събеседникът ни да се почувства добре, трябва да го насърчим да разкаже са себе си и своите интереси.

    4. Карат другите да се чувстват важни. Как да постигнем това? Като поднасяме честни комплименти и искаме съвет, съветват психолозите.

    5. Подчертават прилики – ние се сближаваме с хора, които имаме сходни интереси и харесваме едни и същи неща. Открояването им е важно по време на комуникация, ето защо трябва да слушаме добре. Експертите по комуникация препоръчват да насочим разговора в област, към която имаме общи интереси. Дори повтарянето на фраза, използвана от събеседника ни, или перефразирането на част от неговите думи, могат да имат изключителен ефект. 

    В речта на изключителния комуниктор няма място за паразитни думи, уклончиви изрази, уговорки и резерви. Според инструктора по комуникация Кармайн Гало фрази, които ни провалят като комуникатор са: „може би“, „аз мисля“, „ами нали знаете“, „до известна степен“, „някак си“, „съжалявам, това, което се опитвам да кажа е...“ и др. подобни.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Бизнес климатът през ноември отчита минимален ръст
    Според данните на НСИ мениджърите в строителството и услугите очакват известно увеличение на цените
    преди 3 часа
    Amazon.com надмина както UPS, така и FedEx по доставени пратки в САЩ
    Пощенската служба на САЩ все още е най-голямата колетна услуга по обем – обработва стотици милиони пакети и за трите компании
    преди 5 часа
    Подписахме споразумение с Intel в областта на изкуствения интелект
    Целта на меморандума е да осигури подготовка и достъп до ключови умения за работа с AI
    преди 5 часа
    Проучване: За 2/3 от хората по света AI ще е от полза за работата им
    В момента около 70% от служителите използват активно GenAI, сочи доклад на Adecco Group
    преди 21 часа
    ИКЕА отвори нов магазин във Велико Търново
    Това е 6-ият обект на шведския бранд в страната
    преди 1 ден
    Над 200 млн. долара финансиране са привлекли проптех компаниите у нас
    Над 1000 души са заетите в тези дружества у нас, сочи нов доклад