понеделник, 15 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4336 прочитания

    Кога прозрачната опаковка продава?

    11 септември 2013, 11:29 a+ a- a

    Прозрачните опаковки са често срещани в хранително-вкусовата промишленост. Как влияят те на желанието за консумация на потребителите? Отговор на този въпрос дава проучване, публикувано в Journal of Marketing на Американската маркетинг асоциация.

    Според Xiaoyan Deng и Raji Srinivasan, автори на публикацията, прозрачните опаковки имат два основни ефекта. От една страна, визуалният контакт с храната засилва желанието на потребители за консумация. От друга страна, този тип опаковка позволява обстойното оглеждане на храната, което има негативен ефект върху желанието за консумация.

    Учените създават модел, базиран на 2 основни характеристики - размер на храната и нейната визуална привлекателност. След това провеждат серия от 5 експеримента, участниците в които консумират различни храни в прозрачни и плътни опаковки.

    Оказва се, че за по-дребни по размер, изглеждащи добре храни прозрачната опаковка е по-удачният избор. За зеленчуци и по-едри храни изследователите препоръчват непрозрачни опаковки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 57 минути
    Вносът и износът на Китай се свиват през март
    През първото тримесечие както износът, така и вносът са нараснали с 1,5% на годишна база
    преди 2 часа
    Ръстът на британската икономика сочи към изход от рецесията
    Великобритания изпадна в рецесия през втората половина на миналата година
    преди 3 часа
    За втори мандат: Кристалина Георгиева оства начело на МВФ
    Тя беше единственият номиниран кандидат
    преди 4 часа
    Държавата няма да придобива вземания на „Булгаргаз“ и БЕХ от „Топлофикация София“
    Министерският съвет отмени постановление и решения на предходния кабинет поради риск мярката да бъде обявена за недопустима държавна помощ
    12 април 2024, 16:13
    Италия ще инвестира €1 млрд. в изкуствен интелект
    Средствата ще бъдат инвестирани в рамките на 5 години
    12 април 2024, 15:58
    Летище Бургас с нов директор
    Васил Атанасов поема поста от досегашния директор Георги Чипилски