Те са предназначени както за ученици, така и за учители и са в рамките на кампания на Джуниър Ачийвмънт България, подкрепена от МОН и бизнеса
Джуниър Ачийвмънт България (ДАБ) стартира своята мащабна кампания за повишаване финансовата грамотност (The Financial IQ Project) на българските ученици от 1 до 12 клас, съобщиха от организацията.
Проектът започва през ноември 2015 и ще продължи до лятото на 2017. Първият етап от него е проучване на нивото на финансова грамотност на учениците, а вторият – обучения за ученици и учители в страната.
Предвижда се изследването да обхване 200 училища и да се проведе в периода ноември 2015 – февруари 2016. То ще се осъществи по методологията на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), като участие в него ще вземат водещи експерти от организацията. Очаква се експертите от ОИСР да представят резултатите в началото на 2016, а в поредица от семинари след това да споделят опита на други държави в обучението по финансова грамотност, както и да предоставят конкретни мерки и препоръки на страната ни.
Министерството на образованието и науката (МОН) оценява нуждата от въвеждането на обучение по финансова грамотност в българските училища като част от обучението по предприемачество и е официален партньор на проекта.
Проектът ще се осъществи със съдействието на трима представителя на финансовия сектор у нас – NN България, MasterCard и УниКредит Булбанк. Основната им цел е младите хора да подобрят възможностите си за управление на личните финанси и да развият икономическите си възможности, така че да могат по-добре да осъществяват стремежите си и да преодоляват трудностите.