четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12477 прочитания

    България ще стане основен център за обслужване на клиенти и ИТ услуги за Paysafe

    Какви са плановете на компанията за България, колко и какви специалисти ще наеме през 2016, разказва Илияна Търнина, VP Operations Digital Wallets & Managing Director на Paysafe България
    28 януари 2016, 14:43 a+ a- a

    Илияна Търнина, VP Operations Digital Wallets & Managing Director на Paysafe България

    През август месец Optimal Payments придоби Skrill на глобално ниво, в резултат на което от ноември месец 2015 обединената група вече оперира под бранда Paysafе. 

    И двете компании, и Optimal Payments и Skrill, оперираха в сектора на онлайн разплащанията и имаха офиси в България. Как преструктурирането на бизнеса ще се отрази на пазара на онлайн разплащания, какво се случва с екипите на двете компании и какви са плановете за България, разговаряхме с Илияна Търнина, VP Operations Digital Wallets & Managing Director на Paysafe България.    
     

    Как обединението на Optimal Payments и Skrill ще се отрази на пазара на онлайн разплащанията?

    Г-жо Търнина, през август месец 2015 Optimal Payments придоби Skrill на глобално ниво. Каква е стойността на сделката?
    Да. На 10 август 2015 Optimal Payments придоби Skrill за сумата от 1,1 млрд. евро.  В следствие на което вторият и третият  в индустрията вече стават една обща компания, с още по-голям набор от продукти. Общата група добива и ново име. От 9 ноември 2015 официално вече нашето име е Paysafe Group. В България съответно ще се казваме Paysafe България. 

    И двете компании - и Optimal Payments, и Skrill - оперираха в областта на онлайн разплащанията. Как обединяването на двете компании ще се отрази на пазара на онлайн разплащанията?
    Смятам, че обединението на двете компании действително ще ни позволи да бъдем много конкурентни в този пазар. Наборът от продукти, които предлагаме, в момента не се предлага от нито една компания от тази индустрия. Това, което ние правим, е много подобно на това, което PayPal прави в международен план. След обединението ни Paysafe става компанията номер две в тази индустрия, като ще се стремим да станем номер едно.

    Това означава ли, че запазвате отделните продукти на компанията?
    Засега и двата електронни портфейла - и на Skrill, и на Optimal Payments - остават. Планираме да обединим продуктите, но няма да спрем дотук. Ще продължаваме да ги разширяваме и да търсим нуждите на нашите клиенти.  

    В България колко клиенти имате?
    В България досега Skrill може би е по-популярното име, най-вече заради това, че е от по-отдавна на пазара като работодател. Според мен България има много голям потенциал да използва онлайн разплащания в бъдеще. И определено България ще е сред таргетираните пазари заедно с останалите 200 държави, в които оперираме. 

    Какво се случва с екипите на двете компании в България след обединението им?

    И двете компании - и Optimal Payments, и Skrill - присъстваха в България. Какво се случва с екипите на двете компании след обединението им?
    Екипите на двете компании ще започнат да работят заедно. Мисля, че са много ентусиазирани, защото срещаме екипи в подобна индустрия, с подобни предизвикателства, които са решили по подобен начин. Тогава, когато сме имали проблем с намирането на добри кадри, сега виждаме готови, обучени хора, които са професионалисти. След обединението, единственото, което остава, е да съберем сили и да продължим напред, за да бъдем още по-конкурентни на пазара.

    След обединението колко служители има новата компания в България?
    В момента имаме около 600 служители, като целите на компанията са да продължава да инвестира в развитието на офиса в България. Той ще се превърне в основен център за обслужване на клиенти и ИТ услуги. Това ще бъдат и основните позиции, за които ние ще търсим хора оттук нататък.

    Колко ключова е ролята на България за компанията?
    В общ план компанията има около 1600 служители в над 10 локации. От тях малко над 600 са в тук, което означава, че България е централното място. Плановете на компанията са да продължава да наемаме персонал тук, като стратегическата цел е да се направи център за обслужване на клиенти и ИТ услуги в България.

    Защо Рaysafе избра България за своя център за обслужване на клиенти и ИТ услуги

    С какво България ги спечели? Защо именно тук е идеята да се развива компанията?
    Спечелихме с това, че имаме изключително големи професионалисти и експерти. Имаме хора, които искат да се развиват. Обичат да постигат резултати. Обичат да се състезават. И да са успешни. Това са важните неща, които харесаха в нас -  и в Skrill, и в Optimal Payments.

    По-ограниченият пазар на труда не е ли пречка?
    Да, би могло да бъде пречка. Затова ние се стремим да бъдем добър работодател и хората сами да желаят да работят при нас. В момента считам, че имаме успех в намирането на най-правилните хора. Може би добър пример за това е, че само за последните два месеца успяхме да наемем над 100 човека. 

    С какво успявате да ги привличате и считате, че наистина ценят във вашата компания?
    Вярвам, че това, което харесва на хората, е, че вече като обединена група бихме могли да предложим доста повече възможности за развитие. Това, че инвестираме в обучение и развитие. Инвестираме в приятна работна среда. Отношенията между хората са неформални и винаги има елемента на забавление между работата. 

    Какви инвестиции планира компанията у нас

    Какво планирате като инвестиции в България?
    Само за 2016 на първо място ще отворим още поне 150 нови работни места. Само в технологии ще инвестираме около 1,5 млн. евро. Самият офис, който сме направили, е 5 000 м2. Неговата инвестиция възлезе на 2 млн. евро.

    Какво включва тя?
    Не включва наем. Включва единствено това да направим офиса едно приятно място за работа. 

    Какви специалисти работят при вас? Тук, в българския офис?
    Най-големите ни екипи са в ИТ и в обслужване на клиенти. ИТ екипите са изключително необходими за осигуряването на електронната платформа, върху която функционира нашия бизнес. Тя трябва да е сигурна и надеждна, за да могат клиентите ни да доверят парите си при нас. Другият важен отдел е „Обслужване на клиенти”. Само от България обслужваме клиенти на над 20 езика по света. Имаме отдел „Риск”, които се занимават с осигуряването на сигурност в разплащанията. В офиса в България има също отдел „Маркетинг”, който се занимават с привличане чрез маркетингови кампании на нови клиенти и нови бизнес партньори. Имаме отдел „Продажби”, акаунт мениджъри, които се занимават с дългосрочните ни взаимоотношения с нашите бизнес партньори и привличането на нови. Имаме и отдел „Финанси”, които са доста значително звено, тъй като ние сме и финансова компания до голяма степен. 

    Какви хора ще търси през тази година Рaysafе

    Казахте, че планирате да се разраствате. Какви хора ще търсите? 
    Очакваме да отворим поне още 150 нови работни места. Голяма част от тях ще бъдат в екипа за обслужване на клиенти и в екипите за ИТ специалисти. За екипа за обслужване на клиенти, ще търсим хора с добри комуникативни умения и познания на различни  езици. Другият отдел, в който ще инвестираме много, са ИТ услугите. Там ще търсим различни специалисти, които да се присъединят към екипа и да ни помогнат да постигнем целите си.

    Отворените ли сте за млади хора без опит, или по-скоро ще търсите хора, които вече са се доказали като професионалисти?
    Отворени сме за млади хора без отпит. За нас е най-важно човек да има правилната мотивация и отговорно отношение към работата. Много от тези хора тепърва се учат при нас и ние нямаме нищо против това да е така. 

    Ако се видим след една година, какво бихте искали да кажете – каква беше 2016?
    На първо място, бих се радвала, ако сме постигнали набелязаните цели. Това би означавало, че бизнесът продължава да се развива, както сме го очаквали. Може би дори още по-добре. Очаквам и се надявам да имаме също така амбициозни цели и за по-следващата година и пазарът на труда да ни го позволява. Ако останем реалисти, пожелавам си в края на 2016 да сме около 750 човека.  

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 3 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 3 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 4 часа
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 4 часа
    преди 4 часа
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС