вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    19600 прочитания

    Sutherland: Ще разкрием още 800 работни места в България до половин година

    Шон Кенинг, старши вицепрезидент и директор за ЕМЕА, Китай и Малайзия в Sutherland Global Services, пред Economy.bg
    21 юни 2017, 09:57 a+ a- a

    Sutherland е глобална организация за трансформация на бизнес процеси, която обслужва клиенти във всички основни индустрии. Компанията оперира в 19 държави, в които има 60 офиса и над 38 000 служители. През 2008 Sutherland открива в София многоезиков център за обслужване на клиенти. Днес компанията вече има 1700 служители в четири офиса у нас: два в София, един в Бургас и един във Варна.

    Economy.bg разговаря с Шон Кенинг за плановете на компанията в рамките на Годишната аутсорсинг конференция в Бургас.

    Как ще се разраства Sutherland у нас: с колко и накъде?

    Шон, под Вашето ръководство Sutherland се разрасна до три града в България – имате офиси в София, Бургас и Варна. Планирате ли да откриете офиси и в други градове у нас?
    Да, обмисляме да открием офиси и на други места. В момента обаче нашият план е да продължим да растем в трите града, в които вече присъстваме. Така че ще продължим да растем в София, в Бургас и във Варна. Но търсим и други локации за офиси. Оглеждаме доста градове в цяла България. Имаме вече шортлиста с възможни места и в даден момент ще вземем решение къде да открием офис.

    Кои са градовете в шортлистата?
    Има няколко града в шортлистата. Сред тях са Пловдив, Велико Търново и още няколко града. Но Пловдив и Велико Търново са фаворитите ни засега.

    Кои са основните фактори, които ще повлияят на решението ви?
    Има няколко фактора. Списъкът с критерии по време на дю дилиджънс е доста обхватен. Но от ключово значение е да има висококачествени офис сгради за служителите ни, както и да има достатъчно кадри с добри езикови умения. Това е най-важното за нас.

    Споменахте, че фокусът ви сега е да разширите активността си в офисите в София, Варна и Бургас. Колко още служители планирате да наемете?
    Днес имаме около 1700 служители в България. Казвам около, защото броят им се променя всеки ден. Нови хора се присъединяват към екипа ни, а други си тръгват. Но броят им е около 1700. От тях по-голямата част са базирани в София. Имаме около 1300 служители в столицата. Тук, в Бургас, служителите ни са около 300, а във Варна са около 100. Това прави общо около 1700 служители. Имаме спешна нужда да продължим да се разрастваме в София. Така че през следващите 3 до 6 месеца очаквам да наемем още до 500 служители в столицата. Това че продължаваме да растем там е много добра новина. Но в Бургас и във Варна вероятно също ще се разрастнем с още между 100 и 200 служители общо за двата града през следващите три до шест месеца.

    Къде виждате най-голям потенциал за разрастване в градовете, в които вече присъствате?
    В София, ако успеем да прибавим още 500 служители през следващите 3 до 6 месеца, мисля, че ще можем да кажем, че сме достигнали максимума на потенциала в столицата. Извън София бих казал, че най-голям потенциал за растеж има тук, в Бургас и във Варна.

    Как Sutherland се справя с недостига на кадри?

    Срещате ли трудности в привличането и задържането на кадрите?
    Да намериш точния брой добри кадри винаги е предизвикателство. Това е бизнес, който разчита на хората и затова инвестираме много време и енергия в процеса на подбор. Освен това работим и с университети и училища, за да намерим потенциални нови служители.
    Едно от предизвикателствата, с което винаги се сблъскваме, е да съчетаем уменията на потенциалните служители, които са налични на пазара на труда, с нуждата от разрастване, наложена от проектите на нашите клиенти. Например, тук, в Бургас и във Варна, сме фокусирани повече върху сезонния бизнес за клиенти от сектора на търговията на дребно. Това е наложено от търсенето, което достига своя пик около Коледа. Тези модели на сезонна заетост се оказват работещи в Бургас и във Варна заради туристическата индустрия. Хората в региона са заети с туризъм през лятото, но в края на сезона те отново могат да бъдат ангажирани. Това пасва на нашия модел и ние можем да наемем тези хора за обслужване на клиенти от търговията на дребно, така че те да работят с нас през зимните месеци, когато има много работа в търговията. През лятото те отново могат да се върнат към туризма. Този модел се оказва доста ефективен.

    В София с какви проекти са ангажирани служителите ви?
    В София в момента работим с клиенти основно от технологичния сектор и от търговията на дребно. Но тук не говорим за сезонно търсене, а за целогодишен ангажимент.

    Кои са основните езици, на които обслужвате клиентите си?
    Покриваме всички европейски езици. Най-голямо търсене тук, в България, има на хора, владеещи английски, немски, френски, испански и италиански език. Това са езиците, които най-много търсим. Но ние ангажираме също хора, които владеят скандинавски езици. Доста трудно намираме такива хора тук. Затова се опитваме да намерим скандинавци, които да релокираме тук.

    Значи наемате и чужденци?
    Абсолютно.

    Освен скандинавци чужденци от кои други страни ангажирате най-често?
    От цяла Европа. Около половината от персонала ни е съставен от чужденци. Идват от Европа, но и от цял свят. Имаме служители, релокирани тук от САЩ, от Латинска Америка, от Азиатско-тихоокеанският регион, от Индия, от Филипините.

    Доволни ли са от инвестицията си у нас Sutherland?

    Разраствате се сериозно в България. Означава ли това, че сте доволни от инвестицията си тук?
    За Sutherland инвестицията в България е невероятен успех. Продължаваме да сме много позитивно настроени към страната, продължаваме да инвестираме в България. Планираме да се разрастваме още, като разкрием още работни места и създадем допълнителна заетост. Така че историята ни тук продължава.

    Има ли бъдеще аутсорсингът в ерата на роботизацията?

    Какво е бъдещето на аутсорсинга в ерата на автоматизацията?
    Мисля, че бъдещето е много позитивно. В тази индустрия съм от около 30 години. Спомням си как тогава хората ме питаха дали наистина това е правилният кариерен път за мен, съмняваха се дали тази професия ще я има след 30 години. Нещата не са се променили много оттогава. Да, навлязоха технологиите, както ще навлезе и автоматизацията. Но не бива да се страхуваме от автоматизацията. Тя ще направи две неща: първо, ще премахне лесните повторяеми занимания, които нашите служители намират за скучни. Това ще опрости нещата за тях и за крайните клиенти, като ще подобри потребителското изживяване. Това ще е ползата от автоматизацията. Но това, разбира се, ще отправи предизвикателство към нас и служителите ни, защото ще се наложи те да се преквалифицират. Ще трябва да придобият нови умения и квалификации. За мен това е положително.

    Ще заменят ли изкуственият интелект и автоматизацията част от служителите ви?
    Не мисля, че ще има замяна на служители. Ще има замяна на част от основните задачи по транзакции, които служителите в момента вършат. Но ние ще преквалифицираме тези служители и ще им дадем по-сложни задачи. Силно вярвам, че хората искат да работят с хора.

    В какво ще се трансформира аутсорсингът в резултат на автоматизацията и изкуствения интелект?
    Ще се трансформира в работа с по-висока добавена стойност.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 17 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти
    преди 18 часа
    преди 18 часа
    Tesla намали допълнително цените в САЩ и Китай
    В Азия цената е намалена с около $2000
    преди 19 часа
    НС отложи на първо четене пълната либерализация на пазара на ток
    Либерализацията на пазара на ток за бита се отлага с година
    преди 22 часа
    Ocado Technology създава ново звено в България
    Дивизия за мониторинг и техническа поддръжка на автоматизираните и роботизирани складове на компанията се създава в софйския й офис