петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7946 прочитания

    FT: Пловдив става все по-популярен сред чуждестранните туристи

    Увеличаването на посетителите помага на българските фестивали да процъфтяват, пише британският вестник
    15 януари 2018, 10:05 a+ a- a

    Пловдив с винения туризъм и фестивалите влезе във „Файненшъл таймс“ в статиите за европредседателството на България, съобщават от община Пловдив. Британският вестник публикува поредица от материали за страната ни на политически и икономически теми, в които извежда Пловдив и като популярна дестинация. Споделя се фактът, че градът е увеличил туристическия си поток двукратно последните шест години и според кмета Иван Тотев през 2019-та, когато Пловдив е Европейска столица на културата, се очакват над 2 млн. посетители. В статията, озаглавена  „Увеличаването на посетителите помага на българските фестивали да процъфтяват“, се казва още, че през 2018-та Пловдив ще бъде домакин на второ глобално събитие за вино.

    Ето и целия текст за  Пловдив в статията:

    „На по-малко от два часа път с кола от София по магистрала „Тракия“ се намира Пловдив, чийто 350 000 жители го превръщат във втория по големина град в България. Смята се, че е кръстен на Филип II Македонски, баща на Александър Велики и негов завоевател през 4 в. пр.н.е. Пловдив става и все по-популярен сред чуждестранните туристи.

    „За шест години ние удвоихме туристическият поток и през 2016 г. повече от 800 000 туристи посетиха нашия град“, каза кметът на Пловдив Иван Тотев. „През 2019 г. Пловдив ще бъде Европейска столица на културата и тогава очакваме 2 млн. посетители“.

    Фестивали продължават да никнат из цялата страна и след използването на европейски средства за развитие на местния туризъм от много общини в държавата. Техният брой се покачва значително за четири години, като около 200 от тях за възродени и им е вдъхнат нов живот, а повече от 350 са създадени, за да съберат заедно любителите на етнографията, храната, изкуството, виното или спорта.

    Когато става дума за винен туризъм, фестивалите се превръщат и в международни – през 2018 г. Пловдив ще бъде домакин на второ глобално събитие за вино за по-малко от две години.

    „България се стреми да привлече още повече туристи и експерти чрез такива мероприятия и създаване на препратки към тракийското ни културно наследство“, казва Меглена Михова, основател на маркетингови компании и такива за производство на вино в България, Белгия и САЩ.

    Властите и бизнесът се опитват да „подобрят имиджа на страната, а едновременно с това и да рекламират производството на вино“, казва Михова. По данни на списание „Винен ентусиаст“ за 2017 г. Тракийската долина, където се намира и Пловдив, е втората най-добра дестинация за винен туризъм.“

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 10 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 11 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 12 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 15 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк