Американската консултантска и технологична компания Accenture ще удвои екипа си в България. В следващите 12 месеца дружеството планира да разшири с още 160 специалистите си у нас, като така те ще достигнат 300 души. Компанията търси специалисти с опит във водещите дигитални технологии, включително Java, SAP Hybris, Salesforce и Adobe, за офисите си в София и Пловдив. В България Accenture работи по 50 проекта в над 10 държави. Става дума главно за решения, свързани с електронната търговия и дигитализацията, за потребителски марки и ритейлъри. Accenture стъпва у нас през 2015, когато придобива българското звено на британската Javelin Group. В глобален мащаб компанията има около 442 000 служители в повече от 120 държави.
Economy.bg разговаря с Кирякос Сабатакакис, регионален директор на Accenture за България и Гърция, за да разбере повече за плановете на компанията у нас.
Защо Аccenture стъпи у нас?
Кирякос, Accenture придоби Javelin преди три години. Каква е равносметката за този период? Бих казал доста положителна. За последните три години успяхме да интегрираме изцяло компанията, която придобихме. По този начин се възползвахме още по-добре от потенциала на България с фокус върху новата дигитална икономика, електронната търговия и свързаните с тях услуги и да обслужваме по-добре клиентите ни по света.
Защо всъщност решихте да придобиете компанията? Решихме да придобием компанията заради натрупаните умения тук, които бяха много ценни, особено в сфери като електронната търговия.
Какви са плановете на Accenture за България?
Какъв е размерът на инвестицията ви досега? Не мога да разкрия точната сума, но инвестицията е значителна. В момента имаме около 130 служители. Можете да си представите обема на работа, която вършат тези хора. Нашата амбиция е да удвоим екипа тук в рамките на тази година. Очакваме да постигнем високи приходи.
Имате офиси в София и Пловдив. Обмисляте ли откриване на офиси в други локации в България? Не непременно.
Или офис в друга страна на Балканите? Вече имаме значително присъствие в Румъния и това показва възможностите за страна като България. Защото, ако погледнете колко голям е екипът ни в Румъния – около 3 хил. души, можете да си представите възможностите за разрастване и във вашата страна предвид огромното търсене на дигитални услуги в цял свят.
Какви кадри търси компанията у нас?
Пазарът на труда у нас е доста конкурентен. Имате ли трудности да намерите точния талант? Как се справяте с това предизвикателство? Винаги е предизвикателство да намериш точните хора. Нарича се „война за таланти“. Вярно е, че България създава добри кадри. Знаем, че много хора учат тук и после заминават за чужбина. Искаме да им покажем, че и в България има възможности за добра кариера. Като глобална компания ние можем да предоставим шанс за изключително интересна кариера на хората, които останат тук и се присъединят към нас.
Какъв тип специалисти търсите? Хора, които могат да работят с технологии за електронна търговия, с технологии за продажби. Такъв тип опит би бил много полезен, защото реализираме много проекти, използвайки подобни технологии в цял свят.
Върху какъв тип проекти работи екипът в България? Кои са основните ви клиенти у нас? Както вече казах, проектите са основно в сферата на електронната търговия, а клиентите ни са много големи ритейлъри. Голяма част от клиентите, които обслужваме от България, са базирани в Западна и Северна Европа, но не само, центърът тук е глобален.
Как оценявате потенциала и предизвикателствата пред българския ИТ сектор? Потенциалът е голям. България постави сериозен фокус върху ИТ сектора, което създаде клъстерен манталитет, така че една компания довежда друга и т.н. Това създава екосистема.