петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5946 прочитания

    По-добра ли беше за бизнеса 2011?

    Кои бяха водещите приоритети през годината, споделят мениджъри на ключови компании от различни бизнес сектори
    21 декември 2011, 18:43 a+ a- a

    Въпреки че 2011 започна с раздвижване и оптимизъм, то в края на годината проучване на Българската стопанска камара показа, че 70% от българския бизнес смята, че икономическата обстановка в страната се е влошила в сравнение с 2010. 

    Обърнахме се към мениджъри на ключови компании от различни бизнес сектори, за да направят равносметка на изминалата година и да я сравнят с 2010. Те споделиха кои са били водещите за тях приоритети и най-големите предизвикателства за бизнеса.
     


    Ние имаме добро представяне заради увеличените приходи и по-големия контрол на разходите

    Левон Хампарцумян
    Главен изпълнителен директор
    „Уникредит Булбанк”


    Мога да коментирам само каква беше годината за нашия бизнес, т.е. как се представи „Уникредит Булбанк” през 2011. През третото тримесечие на тази година банката продължава да увеличава печалбата си, която достига дял от 33% от печалбата на банковия сектор в България. Финансовият резултат на УниКредит Булбанк за третото тримесечие се повишава с 18.5% на годишна база. В същото време успяхме да повишим и пазарния си дял с 4.7 процентни пункта. Доброто ни представяне се дължи както на увеличаването на приходите, така и на по-големия контрол на разходите.  Водещите ни приоритети през тази година бяха стремеж към ефективност, фокусиране върху важните проекти и дисциплина по отношение на изпълнение на целите.

    Пазарът продължи да се променя и да налага нови модели на развитие и управление на бизнеса

    Ираван Хира
    Генерален директор
    „Хюлет-Пакард България”


    Въпреки по-оптимистичните очаквания от страна на бизнеса, изминалата година беше не по-малко предизвикателна от 2010. Пазарът продължи да се променя и да налага нови модели на развитие и управление на бизнеса. На корпоративно ниво в „Хюлет-Пакард” бяха взети стратегически решения и предприети ключови стъпки. През тази една година НР България също изживя своята еволюция -  преминахме през различни изпитания, преживяхме успехи, взехме своите поуки и днес сме доволни от равносметката – 2011 беше по-силна от предходната. В резултата на това днес повече отвсякога сме готови да предложим на клиентите си пълно портфолио от цялостни инфраструктурни решения от най-съвременно поколение. Не на последно място - екипът ни в страната се разрасна значително, а като наше общо постижение бих посочил и това, че през изминалата година успяхме да станем по-единни и по-фокусирани, което беше оценено от клиентите ни и повиши тяхното доверие в НР.

    Изминалата година отново премина под знака на кризата


    Андреас Майерхофер
    Главен изпълнителен директор
    „Мобилтел”


    За „Мобилтел” периодът на изминалата година, която отново премина под знака на кризата, беше по-скоро положителeн. И все пак за никого не е тайна, че последните две години внесоха нови предизвикателства за целия телеком сектор. Световната икономическа криза и непрекъснатите промени на телеком пазара поставиха нови въпроси за дискусии и нови задачи за разрешаване. Индустрията осъзна, че вече няма източници на голяма печалба. Постепенно се научихме да работим в микросегментите – малките пазари със специфични потребителски нужди.
    Ето защо „Мобилтел” определено вече не е само мобилен оператор. През последната година ние ясно заявихме, че сме доставчик на пълен набор телекомуникационни услуги. Имаме всичко – мобилни и фиксирани услуги, широколентов интернет, телевизия. Пазарът за мобилен пренос на гласови данни очевидно е прекалено конкурентен. Сега има две големи възможности за нашия сектор – бързият интернет и фиксираните линии. След придобиването на двата оператора на високоскоростни фиксирани мрежи – „Спектрум Нет” АД и „Мегалан Нетуърк” ООД през 2010, през 2011 ние работихме активно за налагането им на пазара. Това неизбежно доведе до положителни резултати. Най-значим за нас е фактът, че постоянно увеличаваме клиентската си база, което е стабилна тенденция през 2011. Използвам възможността да благодаря на нашите клиенти, че ни се доверяват дори в трудни времена.

    За нас беше по-добра – затвърдихме позицията на офиса в България в рамките на глобалната компания

    Диана Стефанова
    Управляващ регионален директор
    VMware


    Бихме могли да кажем, че 2011 беше по-добра от предходната. Един от най-големите ни успехи беше, че успяхме да затвърдим позицията на офиса ни в България в рамките на глобалната компания, а именно – да се превърнем във втория стратегически център за развойна дейност на VMware след този в Пало Алто, Калифорния. В резултат на това привлякохме нови ключови проекти, открихме нови работни места и разширихме дейностите си с академичните общности в България.
    Мога да отбележа няколко основните акцента от изминала година. През 2011 нашият офис в София се разрасна с близо 21%. Разкрихме нови позиции за всички нива – от стажант до мениджър. Търсихме и изключително разнообразни профили - софтуерни инженери, инженери по качество, технически документатори и др. Привлякохме нови ключови проекти в локацията ни в България. Създадохме нови екипи и профили. Бяхме по-интензивни и инициативни в локални и международни конференции.  Разширихме дейностите си по корпоративно-социална отговорност. Продължихме да изграждаме връзки с академичните общности.

    2011 беше по-трудна от 2010, защото потреблението на хранителни продукти се сви още

    Кирил Вътев
    Съуправител
    „Тандем – В”


    Ако трябва да бъда откровен, ще кажа, че 2011 беше по-трудна от 2010, защото потреблението на хранителни продукти се сви още повече. Въпреки това можем да отчетем успех точно по този показател. Проучванията показват, че свиването в относителна стойност е по-малко за „Тандем”, отколкото за целия пазар.
    През 2011 реализирахме един мащабен проект, свързан с разширение на производствената ни база. От няколко дни функционира новият ни модерен хладилен склад.
    Разработихме нова марка месни деликатеси „Хан Аспарух”, базирана на различно от свинско и говеждо месо – например, от конско. В България много хора имат предразсъдъци и бариера към консумацията му. Но си зададохме въпроса защо в толкова развити страни с висок жизнен стандарт като Швейцария, Италия, Франция, Германия продуктите от конско месо са на почит. Оказва се, че ориентацията на потребителите там е продиктувана от полезността на конското месо, което е с ниското съдържание на мазнини и холестерол и с високо съдържание на белтъчини. Благодарение на тези качества на конското месо предстои през следващата година „Хан Аспарух” да добие популярност за всички онези потребители, които имат познанията да ги оценят.

    Имаше много нови предизвикателства, както вътрешнокорпоративни, така и пред фармацевтичната индустрия


    Зоя Паунова
    Изпълнителен директор
    AstraZeneca България


    В „АстраЗенека” сме си поставили за цел всяка следваща година да бъде по-добра от предходната. 2011-та беше година на много нови предизвикателства, както вътрешнокорпоративни, така и пред фармацевтичната индустрия и бизнеса като цяло.
    Моите приоритети и тези на компанията са ръководени от заложените бизнес стратегии в съчетание с ценностите, които изповядаме, а именно предоставяне на стойност за пациента чрез иновации, намиране на решения за развитие чрез сътрудничество и извоюване на доверието на нашите партньори чрез почтеност.
    Удовлетворена съм, защото запазваме лидерски позиции в приоритетните терапевтични области, продължаваме да надграждаме и развиваме екипа си и не на последно място, оставаме верни на корпоративната ни позиция „Здравето ни свързва”, като реализираме редица инициативи с обществена значимост, които целят повишаване на обществената информираност относно риска от сърдечно-съдови заболявания, необходимостта от организирана профилактика, ранна диагностика и скрининг на рака на гърдата.

    2010 беше най-тежка за сектора, през 2011 пазарът започна да се съживява


    инж. Димитър Белелиев
    Председател на борда на директорите
    Централна енергоремонтна база (ЦЕРБ)


    Да, за нас определено изминаващата година беше по-добра в сравнение с миналата. През 2011 увеличихме поръчките си за ремонти с 30% и излязохме на оперативна печалба. Според мен 2010 беше най-тежка за сектора като цяло, а през 2011 пазарът започна да се съживява.
    За нас водещ приоритет не само през 2011, но и през последните 10 години, откакто Централна енергоремонтна база е приватизирана, е постоянното инвестиране в хора и съвременно оборудване, за да подобрим качеството и надежността на извършваните ремонти. Само през 2011 вложихме около 800 000 лв. за модернизиране на високоволтовата изпитателна лаборатория на предприятието, както и за закупуване на модерна преносима апаратура за извършване на ремонт и диагностика на съоръженията на място.


    Тази година със сигурност беше много по-предизвикателна от 2010


    Рууд ван ден Ейнден
    Изпълнителен директор
    „Загорка”


    Тази година със сигурност беше много по-предизвикателна от 2010, защото както в повечето индустрии, ефектът на кризата оказа сериозно влияние и върху бирения пазар, което от своя страна рефлектира и върху нашия бизнес. Въпреки това съм горд, че именно в условията на такава предизвикателна среда, компанията ни може да се похвали с редица постижения през 2011. Една от стратегическите ни марки „Ариана” затвърди още повече лидерската си позиция на пазара и за трета поредна година е най-продаваната бира в България. Водещ приоритет за нас бяха иновациите и съм щастлив, че успяхме да реализираме успешно всички от тях: както за „Ариана”, така и за „Загорка”. И в тази връзка не мога да не спомена най-новия ни продукт, който пуснахме на пазара през ноември – Zagorka Rezerva 2011, която на този етап е изключително успешна и отчита високи продажби. През годината успяхме да стартираме изключително важни проекти, свързани не само с марките в портфолиото ни, но и с модернизирането на пивоварната ни в Стара Загора, където отчитаме голям прогрес. Реализирахме сериозни инвестиции, за да оптимизираме складовата ни база там и започнахме изграждането на нов зелен склад, който ще бъде първият сертифициран по BREEAM в системата на Heineken в цял свят. Съвсем наскоро получихме сертификатите BS OHSAS 18 001:2007 и ISO22000, които гарантират, че всички наши продукти и работната ни среда са здравословни и безопасни.

    Водещ приоритет за нас бе да сме подготвени за евентуална нова промяна в пазарната ситуация

    Елза Маркова
    Изпълнителният директор
    холдинг „Белла България”

    За нас 2011 бе сравнително спокойно година. Водещ приоритет за нас бе стратегическото планиране, за да бъдем подготвени за евентуална нова промяна в пазарната ситуация. За целта се фокусирахме върху оптимизиране на разходите, повишаване на ефективността и разработване на нови продукти, с които да противодействаме на възможни спадове в продажбите. Следим тенденциите на пазара, като сме готови да реагираме светкавично на всеки тревожен симптом. Нашата стратегия е да управляваме процесите, а не да ги следваме сляпо.


    Какво очаква бизнеса през 2012 и кой ще бъде водещият приоритет през Новата година – вижте тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 9 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 11 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 12 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 14 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк