неделя, 20 октомври 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1096 прочитания

    МОСВ: Да се спре вносът на дизелови автомобили, които не покриват Евро 4

    Вижте какви мерки предвижда проект на Национална програма за контрол на замърсяването на въздуха 2020 – 2030г.
    26 юни 2019, 16:28 a+ a- a

    Промяна в данъците, ограничаване на вноса и субсидирано приемане за скрап на дизелови автомобили са част от мерките, които консултанти от Световна банка препоръчват на българското правителство да предприеме, за да се справи със замърсяването на въздуха. Мерките са представени в проект на Национална програма за контрол на замърсяването на въздуха 2020 – 2030г., която е предложена за обществено обсъждане от Министерство на околната среда и водите.

    Основната цел на Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха е да изпълни определените за страната задължения за намаляване на емисиите спрямо 2005г., съгласно изискванията на Директива (ЕС) 2016/2284. В Директивата са определени задълженията за намаляване на емисиите за 2020г. и 2030г., които се отнасят до общите годишни антропогенни емисии на всяка държава-членка на: серен диоксид (SO2), азотни оксиди (NOx), неметанови летливи органични съединения (НМЛОС), амоняк (NH3) и фини прахови частици (ФПЧ2.5).

    В програмата са предвидени мерки в сектори, които са по-значими източници на емисии в атмосферния въздух, като селско стопанство, автомобилен транспорт и битово отопление.

    По отношение на автомобилния транспорт в програмата се отбелязват съществуващите мерки: категоризиране на превозните средства спрямо отделяните емисии и обвързване на данъците с възрастта на превозното средство, вида двигател и европейските стандарти за изгорели газове. Експертите предлагат въвеждането на допълнителни мерки като отнемане на регистрацията на превозни средства, които не отговарят на необходимите Евро стандарти, напр. такива с отстранен катализатор или филтър за дизелови частици.

    Предлага се също така българското правителство (с одобрението на ЕК) да ограничи вноса на превозни средства с клас под Евро 4, с цел предотвратяване на „изхвърлянето“ на стари дизелови превозни средства на българския пазар. Очаква се при въвеждане на тази мярка внесените коли втора употреба в България да бъдат с евро стандарт минимум Евро 4, а делът на автомобилите със стандарт Евро 5 и 6 да се увеличи.

    Друга идея на консултантите е да се субсидира приемането за скрап на стари дизелови превозни средства.

    Предлага се още създаване на зони с ниски емисии за намаляване на броя на автомобилите със стандарт Евро 1 или неотговарящи на Евро стандартите, които влизат в центъра на София и Пловдив. 

    По данни на Министерство на транспорта към юли 2014 в България е имало регистрирани над 1 млн. автомобила и над 20 хил. автобуса на дизел.

     

     

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    „Тракия Глас България“ разширява производството си в Търговище
    Правят се подобрения по електро- и газопреносната мрежа за по-добро обслужване на индустриалната зона в Търговище
    преди 2 дни
    Кристин Лагард застава начело на Европейската централна банка
    Тя встъпва в 8-годишен мандат от 1 ноември
    преди 2 дни
    Credit Suisse въвежда отрицателни лихви
    Те ще важат за индивидуални и бизнес клиенти с депозити над 2 млн. швейцарски франка
    преди 2 дни
    БНБ пуска в обращение нова банкнота от 50 лева
    Старите издания също ще са валидно разплащатеолно средство
    преди 2 дни
    United Group преговаря за придобиването на Vivacom
    Стойността на сделката е около 1,2 милиарда евро
    преди 2 дни
    Борисов за преговорите на РС Македония и Албания с ЕС: „Нищо не е приключило“
    Премиерът е оптимист за предстоящия европейски доклад по механизма за сътрудничество и проверка