събота, 07 декември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    663 прочитания

    Пощенска банка финализира оперативното обединение с Банка Пиреос България

    В резултат от обединението, Пощенска банка придобива пазарен дял от над 10% по размер на активи, кредити и депозити и затвърждава позицията си на системна за пазара банка
    18 ноември 2019, 13:48 a+ a- a

    Пощенска банка („Юробанк България“ АД), която е част от международната банкова група Юробанк, успешно финализира оперативното обединение с „Банка Пиреос България“ АД (Банка Пиреос) на 17 ноември 2019 г., съобщиха от финансовата институция.

    Това е заключителният етап от сделката, която е ключова за групата Юробанк, с основни акционери – канадски и американски фондове, и е част от стратегията ѝ да разширява дейността си с фокус върху пазарите, на които е лидер. 

    На 12 ноември 2019 г., само 5 дни по-рано, приключи и юридическото обединение на двете банки, при което Банка Пиреос се преобразува чрез вливане, което доведе до нейното прекратяване без ликвидация. Пощенска банка стана правоприемник на Банка Пиреос, като цялото имущество на Банка Пиреос, в това число всички права и задължения по сключените договори с клиенти, преминаха към Пощенска банка.

    След вливането на Банка Пиреос в Пощенска банка двете банки продължават заедно напред като една институция, която ще работи под търговската марка „Пощенска банка“. Те обединяват международната си експертиза и дългогодишно стратегическо присъствие у нас, за да отговорят на най-високите изисквания на своите клиенти и партньори, а потребителите им ще имат възможност да се възползват от иновативни продукти, широка клонова мрежа, услуги за дигитално банкиране и персонални финансови решения.

    От датата на оперативното обединение за клиентите на Банка Пиреос влизат в сила изменения в условията по действащите договори, Общи условия, Тарифи и Лихвени бюлетини, като най- съществените са автоматичната промяна на номера на банковата им сметка (IBAN), промени в интернет банкирането и преиздаване от Пощенска банка на дебитните и кредитните карти на клиентите от Банка Пиреос. В мащабна информационна кампания под мотото „Заедно напред“ Пощенска банка запозна предварително потребителите на Банка Пиреос с планираните промени, като включително създаде специално за обединението и EVA Postbank – първото мобилно банково приложение у нас с функция „live chat“. Уточняват от банката.

    Пощенска банка, в резултат от обединението си с Банка Пиреос, придобива пазарен дял на българския пазар от над 10% по размер на активи, кредити и депозити, като затвърждава позицията си на системна за пазара банка. Очакванията са тя да заеме трето място по размер на кредитния портфейл с обем от 7.5 млрд. лв. и по размер на депозитите – с 9.3 млрд. лв. Обединената банка ще разполага с още по-широка клонова мрежа в цялата страна и ще продължи да предлага иновативни продукти и услуги, високо качество на обслужването и гъвкави финансови решения за индивидуални и бизнес потребители. Стратегията ѝ за развитие и занапред е базирана на органичен растеж, ефективност и дигитализация. 

    „Придобиването на Банка Пиреос е нов ключов етап от успешната история на Пощенска банка, която вече 28 години е сред лидерите на българския пазар. Обединяваме силните си страни: международна експертиза, натрупан опит, екипи от професионалисти и продължаваме заедно напред. Целта ни е да постигнем още повече добавена стойност за потребителите, за обществото, за нашите служители и акционери. Стремежът на Пощенска банка и занапред остава непроменен – да предлагаме на клиентите си най-доброто потребителско изживяване (т.нар. customer journey), базирано на индивидуалните им потребности, както и иновативни дигитални услуги. През последните години ние ежегодно бележим устойчив ръст над средния за пазара и рекордни финансови резултати, модернизираме клоновата си мрежа и създаваме иновативни финансови решения за потребителите. Уверена съм, че придобиването на Банка Пиреос ще затвърди положителните тенденции в развитието на Пощенска банка и ще я направи още по-успешна, силна и голяма системна банка – един от лидерите на пазара у нас“, коментира Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Пощенска банка. 

    Пощенска банка има 28-годишно присъствие на банковия пазар в България. През март 2016 г. тя придоби дейността на Алфа Банк България, отново за рекордно кратко време. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    FT: България привлича рекордни инвестиции в технологичния сектор
    Facebook, Световната банка и самият „Файненшъл таймс“ разкриха свои технологични центрове в София през последната година
    преди 22 часа
    Над 2000 стартъпа са създали 15 хил. нови работни места у нас
    София е сред десетте най-добри градове за развиване на стартъп предприемачество, подчерта президентът Радев
    преди 1 ден
    Остават 10 дни за промени и плащане на авансовия корпоративен данък за 2019
    Това е и последният срок, в който фирмите имат възможност да направят корекция на декларираните от тях авансови вноски за тази година
    преди 1 ден
    Wizz Air поиска отпадане на бизнес класата за всички кратки полети
    Нискотарифният превозвач призова авиационната индустрия да спре да изпълнява полети с празни места в бизнес класа
    преди 1 ден
    General Motors ще строи фабрика за автомобилни батерии
    Тя ще е на стойност $2.3 млрд. и ще бъде съвместно дружество с южнокорейската LG Chem