Най-често това са млади и активни хора, показва проучване на УниКредит Булбанк
Според проучване на пазара на УниКредит Булбанк всяка година потребителите на мобилното банкиране нарастват със значителен темп. Вече една трета от клиентите на банката са активни потребители на мобилното банкиране. За 2019 банката отчита ръст от 40%, а през 2018 г. процентът стига 66%. През Булбанк Мобайл клиентите взаимодействат с банката средно по 10 пъти месечно.
Проучването очертава и профила на потребителите на дигитални услуги. Това най-често са млади и активни хора, на възраст между 26 и 35 години с доход между 1000 и 2500 лв. и на експертна позиция. Интересите им са свързани със семейство, дом, екскурзии и нови придобивки. В Интернет ползвателите на мобилното банкиране следят социални медии, четат новини, гледат телевизия и слушат радио.
Банковите услуги, от които се интересуват, са ипотечен и стоков кредит, лизинг и възможности за спестяване. През дигиталните канали тези клиенти най-често плащат ипотека, наем, битови сметки и лизинги, сочи още проучването на УниКредит Булбанк.
От финансовата институция съобщиха, че клиентите им вече могат да изтеглят заем изцяло дистанционно - през приложението за мобилно банкиране на банката. Първият кредитен продукт, който банката предлага чрез Булбанк Мобайл от повече от месец, е т.нар. дигитален овърдрафт*.
Анализът и новият продукт на бан
ката бяха представени на пресконференция. Там бе съобщено, че финансовият продукт се предлага от 10 октомври и вече 200 клиенти на банката са се възползвали от услугата. Най-често размерът на тези заеми е до 780 лв.
Участниците на пресконференцията се обединиха около идеята, че новите технологии няма да изменят природата и същината на финансите, но ще направят финансовите услуги по-опростени и удобни за клиентите.
*Овърдрафтът е краткосрочен заем, с който клиентите могат да покрият временен недостиг на средства и който обичайно се погасява напълно при получаване на следващото постъпление (заплата) по сметката.