петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4404 прочитания

    Ideal Standard: 90% от производството ни в България се изнася за над 100 държави по света

    Торстен Тюрлинг, главен изпълнителен директор на Ideal Standard International, пред Economy.bg
    21 ноември 2019, 11:40 a+ a- a

    Производителят на санитарна керамика и арматура „Идeaл Cтaндapт – Bидимa“ oтбeлязa 85 гoдини oт cъздaвaнeто си, като oтĸpи инвестиция за 62 млн. лв. в модернизация на завода в Севлиево. Обновяването включва автоматизация на част от процесите и намаляване на ръчния труд, което ще доведе до увеличаване на капацитета на 6,5 млн. бр. продукти.
    Компанията води началото си от основаването на кооперация „Труд“ през 1934. Самата „Идеал стандарт – Видима“ е създадена през 1992 като съвместно дружество между „Видима“ и American Standard. През 2007 става собственост на американския фонд Bain Capital, а от 2014 в нея влиза още един финансов инвеститор от САЩ – Anchorage Capital. През 2018 Anchorage изкупува дела на Bain.
    Ideal Standard International е базирана в Брюксел, като продуктите й се изнасят за над 100 държави. За ISI работят близо 9 хил. души в над 30 старни.
    Освен заводите за производство на санитарна арматура и керамика у нас Ideal Standard International е базирала своя Дистрибуционен център, Център за ИТ компетенции, Център за финансово обслужване, развоен център и търговската дейност в регион Източна Европа. „Идeaл Cтaндapт – Bидимa“ е един от най-големите работодатели в България с над 3200 служители. От 1992 в нея са инвестирани над 300 млн. лв.

    За да разберем повече за плановете на компанията у нас, разговаряхме с Торстен Тюрлинг, главен изпълнителен директор на Ideal Standard International.

    Каква е инвестицията и какви са плановете на Ideal Standard за заводите у нас?

    Г-н Тюрлинг, отбелязвате 85-годишнина. Как компанията успява да се адаптира към промените във времето? Коя e рецептата за изграждането на устойчив бизнес?
    Наистина това е голямо събитие – 85-годишнина. Основателите са създали компанията с визията, куража и решимостта тя да е успешна през годините. Времената се променят. Важна стъпка е поставена през 1992 – „Видима“, която дотогава е държавна компания, е приватизирана. След това се създава съвместно дружество с тогавашната ни компания майка American Standard. Оттогава нататък се инвестира много, така че да се гарантира, че компанията работи с най-новите технологии и има иновативни продукти, за да остане релевантна на пазара не само в България, но и глобално.

    Какъв е размерът на инвестицията ви в България?
    От създаването на съвместното предприятие през 1992 досега са инвестирани 300 млн. лв. През последните 18 месеца във фитинг завода тук са вложени 22 млн. лв. За последните три години инвестициите в производството на фитинги и санитарен фаянс възлизат на над 60 млн. лв. Продължаваме да инвестираме силно. Това е важно, защото конкуренцията е голяма и ние трябва постоянно да се развиваме.

    Какви са амбициите ви за следващите години?
    Стремим се към по-нататъшен растеж.

    Да растете в каква посока?
    Искаме да постигнем по-голям пазарен дял и да имаме по-силни позиции на пазара в Европа и в света.

    Какъв е пазарният ви дял в момента в България, в Европа и по света?
    В Европа сме пазарен лидер по отношение на продукти като кранове за чешмяна вода. Номер три сме по отношение на санитарна керамика и фитинги. Амбицията ни е да продължим да растем не само в Европа, но и да разширим присъствието си глобално.
    България е нашият производствен център както по отношение на санитарната керамика, така и при фитингите. От общо 9000 служители 3200 са тук в Севлиево. Така че градът е основен център за нашето производство.

    "Имаме над 3000 работещи, всяка година добавяме нови 100-200 служители. 60 души работят в развойния център".

    Планирате ли да разширите екипа, или да откриете нов завод или производствена база в България?
    Растем в съществуващите ни рамки. Нямаме нужда от нови сгради, а от това да повишим ефективността си. Постигаме го чрез внедряване на нови технологии. Това ни помага да увеличаваме постепенно работната сила и обема на продукцията.

    Все пак планирате ли да откриете нови работни места в България?
    Всяка година растем с около 5-10% като обем продукция, което означава, че ежегодно трябва да увеличаваме служителите си с около 2-3%. Тук имаме над 3000 работещи, така че всяка година трябва да добавяме нови 100-200 служители.

    Имате също развоен център тук. Срещате ли трудности в намирането на точния талант за него?
    Имаме квалифицирани инженери в развойния център в Севлиево. Той работи по проекти за санитарната керамика и за фитингите.

    Колко души са заети в него?
    60 души работят в развойния център. Това са много квалифицирани хора, които сме привлекли от университетите в региона.

    Планирате ли да автоматизирате част от производството в отговор на липсата на работна ръка?
    Инвестициите, които направихме през последните 18 месеца в завода за фитинги тук, са в автоматизация. Това дава възможност операциите, в които се изисква много тежък труд, да се извършват от машини. След това можем да преместим работниците в други етапи на производството.

    Машините не са изместили хората?
    Не, защото имаме нужда от хората. Ако дълги години те извършват операции, изискващи тежък труд, то за тях е добре след това да бъдат заети с нещо друго. Това ни помага, въпреки недостига на работна ръка на пазара, да имаме достатъчно служители, които да покриват увеличения обем производство. Постигаме го чрез технологиите и иновациите.

    Ще се отрази ли на бъдещето на компанията промяната в собствеността от 2018?

    Как промяната в собствеността на компанията миналата година ще се отрази на бъдещото ви развитие?
    Това, което стана миналата година, е, че имахме няколко акционери, и един от тях изкупи дяловете на останалите. Не беше значителна промяна, защото той вече имаше участие в компанията и просто изкупи дяловете на другите акционери.

    Какво ще означава това за бъдещето на компанията?
    Мениджмънтът и ръководството на компанията подкрепят на 100% това, което искаме да постигнем. Структурата на акционерите и финансирането е опростена, което ще ни позволи да продължим курса по разширяване на присъствието на компанията и разрастване на бизнеса ни. Консолидацията ще улесни тези процеси.

    "90% от производството в България се изнася за над 100 държави по света".

    В колко страни присъствате? Където и да отида, виждам ваши продукти.
    Достигаме до пазарите в над 100 страни – в Европа, Африка и Близкия Изток.

    Кои са най-големите ви пазари?
    Най-големите ни пазари като приходи са Великобритания, Германия, Франция и Италия. Разбира се, България като локален пазар е също много важен за нас. Но както вече казах, България е нашият производствен център. Обслужваме пазарът тук, но това е едва 10%, 90% от производството в България се изнася за над 100 държави по света.

    Казахте че, Великобритания е най-големият ви пазар в Европа. Как ще ви се отрази Brexit?
    Ще се възползваме и вече го правим от несигурността около Brexit. Причината е, че имаме голям завод за санитарна керамика във Великобритания. Ние сме единственият производител на тези продукти в страната. Това ни прави много по-независими от политическата среда в сравнение с останалите компании, които внасят оборудване. Във Великобритания ние сме възприемани като местна британска компания. Ние сме Made in UK. Което очевидно е от полза в контекста на Brexit, когато всички други внасят продукти. Уверени сме, че това ще бъде от полза за нас като присъствие на Острова.

    Задава ли се икономическа криза?

    Виждате ли сигнали за предстояща икономическа криза? Притеснени ли сте?
    Няколко години икономическата ситуация беше чудесна. Сега имаме леко забавяне, но сме далеч от криза. Не се притеснявам и не виждам признаци на предстояща голяма криза. Работим при различни икономически сценарии. Ние сме силна компания, имаме растящ бизнес, увеличаваме пазарния си дял. Вярваме, че дори и при негативен сценарий ние сме добре подготвени да победим в конкуренцията и да вземем допълнителен пазарен дял. Можем да смекчим всеки потенциален спад. Но към момента не виждам такъв. Икономическият растеж малко се забави, но ние все още растем.

    Значи сте оптимист?
    Оптимист съм.

    Как изглежда фабриката на бъдещето и има ли място за хората в нея?

    Как си представяте фабриката на бъдещето? Има ли място за хората в нея?
    Фитинг производството ни има висока степен на автоматизация. Производството на керамични продукти в Севлиево все още силно зависи от човешкия труд. Винаги ще разчитаме на работата на хората, защото тя е в основата на производство на санитарна керамика. Все пак, има нужда и от известна степен на автоматизация, за да се поддържа балансът между разходна конкурентоспособност и налична работна ръка. Не очакваме фабриката да стане напълно автоматизирана. Това, което предвиждаме, е по-нататъшна дигитализация. С други думи крайните ни клиенти имат някаква потребност, подават ни я дигитално към дигиталната производствена система, роботите автоматично се задействат, складът също се дигитализира. Но винаги ще има нужда и от човешки труд.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 минути
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 9 минути
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 1 час
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 17 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България