вторник, 25 февруари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    889 прочитания

    Всяка администрация ще бъде оценявана по поне 5 метода

    Кабинетът прие 15 нови задължителни стандарта за административно обслужване и 5 задължителни метода за обратна връзка и измерване на удовлетвореността
    23 януари 2020, 13:35 a+ a- a

    Правителството прие промени в Наредбата за административното обслужване, с което се реформират изцяло системата за обратна връзка от потребителите и стандартите за качество на административното обслужване.

    Предвидени са 11 метода за измерване на удовлетвореността на потребителите от качеството на административното обслужване, от които 5 стават задължителни. Задължителни за всички администрации стават анкетните проучвания, консултациите със служителите, наблюдението по метода „таен клиент“, анализирането на сигнали и жалби и на медийни публикации.

    Въвеждат се нови стандарти за административно обслужване, хармонизирани със съвременните изисквания за качество и съобразяване с потребителския интерес при предоставянето на услуги. Новите стандарти се разделят на общи - задължителни за всички администрации и собствени - задължителни само за администрацията, която ги е обявила. 

    Общите за всички администрации стандарти включват подходящи условия и достъпност до и в центровете за обслужване, стандарти при комуникация с потребителя, стандарти за начина, по който се предоставя информацията за административно обслужване, поддържане на система „Най-често срещани въпроси и отговори“, стандарти за срок за отговор на запитвания, за минимизиране на броя посещения на гише, за използване на опростени и лесни за попълване образци и/или формуляри.

    Измененията в Наредбата за административно обслужване дават възможност на администрациите да усъвършенстват качеството на обслужване чрез постигане на допълнителни, собствени стандарти - за местоположение на центъра за обслужване, осигуряване на паркинг, онлайн комуникация с потребителя, служител с нарочна роля по предоставяне на информация за обслужването, онлайн проверки на статуса на услугата и проактивно информиране на потребителя по инициатива на администрацията, униформено облекло, възможност за контакт и обслужване в извънработно време.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ЕК отпусна $232 млн. за борба с коронавируса
    Допълнителни средства ще се отпуснат на страните-членки, както и за проучвания, които да помогнат за по-бързата диагностика и лечение на COVID-19
    преди 16 часа
    Fitch Ratings потвърди кредитния рейтинг на България
    Дългосрочният кредитен рейтинг на България в чуждестранна и местна валута е ‘BBB’ с положителна перспектива
    преди 17 часа
    Morgan Stanley купува E-trade
    Сделката е на стойност $13 милиарда
    преди 20 часа
    Daimler „сериозно засегната“ от коронавируса
    Компанията съобщи още, че може да не успее да отговори на новите стриктни мерки за въглеродни емисии в ЕС
    преди 21 часа
    Shopify се присъедини към Libra Association
    Криптовалута на Facebook е разработена, така че да трансферира средства между портфейли с минимални такси
    преди 21 часа
    Пробите на починалия у нас британец са отрицателни
    56-годишният Юнг Бонг за последно е бил в Китай през 2018 година