четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2920 прочитания

    Една трета от компаниите у нас са имали предварителен кризисен сценарий

    42% от организациите биха искали да подобрят предварителната си подготовка за бъдещи кризи, показва проучване на Бойден България
    30 юни 2020, 16:13 a+ a- a

    Малко повече от една трета от компаниите в България са имали предварителен кризисен сценарий, който е бил успешно моделиран, докато повече от половината висш мениджмънт оценява реакцията си адекватна въз основа на интуитивен подход, показва проучване на специализираната в намиране и привличане на висши мениджърски кадри компания Бойден България.

    Резултатите показват, че 42% от всички компании биха искали да подобрят предварителната си подготовка за бъдещи кризи.

    Проучванто е проведено през втората половина на май 2020 с цел да измери оценката на реакциите на компаниите по време на извънредната ситуация. За онлайн допитването са били поканени над 330 представители на директорския състав на фирмите в страната – изпълнителни, финансови и оперативни директори. Обхванати са основно секторите на търговията, производство, финанси, фармация и технологии. Главната цел на въпросника е била да измери качеството на стратегическото планиране като инструмент

    За постигане на добра предварителна подготовка при извънредни ситуации, организациите би следвало да имат въведен структуриран процес по стратегическо планиране за средносрочни и дългосрочни времеви хоризонти при използване на различни инструменти и специализиран екип.

    Голямото мнозинство от участниците декларират, че имат структуриран процес по изработване на стратегия, както и че самите те участват в този процес. Само в една трета от запитаните компании има отдел Стратегическо планиране. В болшинството организации тази функция е в обхвата на отдел Финанси и Изпълнителния Директор. Времевият хоризонт на стратегическите планове преобладаващо е в рамките на 3-5 години. Главният стълб на добрата подготовка за необичайни ситуации е проработването на различни стратегически варианти. Малко над половината от респондентите потвърждават наличието на вариативно планиране в организациите си.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 5 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 10 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 10 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 11 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам