четвъртък, 06 август 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2162 прочитания

    Пламен Тошев, Acronis: Планираме офисът ни в София да се превърне в най-големия R&D център на компанията в света

    Предвиждаме в България да нараснем до около 1 000 души в следващите 2 години, коментира пред Economy.bg управляващият директор на компанията
    02 юли 2020, 09:47 a+ a- a

    Пламен Тошев, управляващ директор, Акронис България

    На 5 юли 2020 Acronis Sofia R&D Center навършва 2 години. Технологичната компания, специализирана в киберзащитата, отчита стабилен ръст на служителите от 20 до около 300 и дори по време на пандемията продължи да наема нови служители и да разширява офиса си. От 1 юли 2020 в експлоатация са 4 допълнителни етажа в Сан Стефано Плаза, където е позициониран офисът на компанията в България. Амбицията е броят на служителите в страната да стигне 1 000 до края на 2022, с което Acronis Sofia R&D Center ще се превърне в най-големия R&D център на компанията в света. 

    Равносметката дотук и плановете занапред обобщи пред Economy.bg Пламен Тошев, управляващ директор на компанията. Разговаряме и за предизвикателствата, които крие работата от вкъщи, заплахите за сигурността и как можем да се защитим.

    Acronis Sofia R&D Center навършва 2 години. Какво се промени от стъпването ви в България до момента и какво ново предстои?
    В последните 2 години Акронис расте бързо и през миналата есен се превърна в компания еднорог с оценка от над 1,5 млрд долара. Освен растежа на офиса, в София изграждаме екипи работещи по всички продукти на Акронис. На практика, за тези две години центърът ни тук се превърна в ключова част от компанията.

    Колко души работят в компанията и какви са плановете ви за разрастване?
    В момента имаме около 300 специалисти в София от около 1500 в глобален мащаб. Разбира се, апетитът идва с яденето и вече планираме това да се превърне в най-големия ни офис глобално. По-конкретно, с тези темпове на растеж предвиждаме в България да нарастем до около 1000 в следващите 2 години.

    Какви специалисти ще наемате и ще предлагате ли повече възможности за хоум офис предвид настоящата ситуация?
    Търсим хора за доста разнообразни позиции – програмисти, специалисти по кибер сигурност, тест инженери, дизайнери, продуктови мениджъри, специалисти за дейта центровете ни, техническа поддръжка, маркетинг, продажби, и други. Като цяло работата в Акронис дава възможност да се извършва отдалечено без сериозни трудности, а и в резултат на опита ни в последните 3 месеца със сигурност планираме да бъдем по-гъвкави в бъдеще.

    Как пандемията се отрази на бизнеса на компанията?
    По-скоро косвено – някои от нашите клиенти изпитват сериозни затруднения в момента. Ето защо Акронис взе решение още преди 2 месеца да предостави голяма част от продуктите си безплатно до края на юли, с цел да подпомогнем пострадалите бизнеси в този тежък момент. От друга страна нуждата от кибер защита е дори още по-видима в условията на работа от вкъщи. Акронис ускорява своя темп на растеж в последните години, така че съм уверен, че тази криза няма да се отрази негативно на компанията.

    Работата от вкъщи се превърна в нормалност за много от нас. Кои са най-големите заплахи и как можем да се защитим от нерегламентиран достъп до данните ни? Какво бихте посъветвали работодателите и какво - служителите?
    Мисля, че повечето работодатели осъзнават добре рисковете свързани с работата от вкъщи. Всички служители ползват недобре защитените си домашни мрежи, в които има най-разнообразни умни устройства – прахосмукачки, хладилници, телевизори. За тези устройства сигурността не е основен приоритет и се използват от престъпниците за пробив в мрежата. Ето защо е изключително важно защитата на устройствата, с които служителите достъпват корпоративните мрежи, да бъде на високо ниво. На практика целия фокус на кибер защитата се измести от фирмените мрежи към крайните устройства.

    Дайте пример за някои от най-често наблюдаваните кибератаки напоследък. Станаха ли по-креативни хакерите с оглед на ситуацията с коронавируса?
    Престъпниците са креативни и виждат възможност при всяка криза. В сегашната ситуация се появиха хиляди фалшиви сайтове за разпространение на зловреден софтуер, с имена включващи или наподобяващи Сovid-19. Често срещани са и мейли съдържащи полезна информация и съвети от световно признати здравни организации, но същевременно разпространяващи вируси. Други престъпни организации изпращат съобщения, които изглеждат като изпратени от директори до техните подчинени свързани с коронавируса или работата от вкъщи.

    Работите ли върху нови решения за киберзащита? Какво е бъдещото на индустрията в ера, в която все повече хора ще работят от домовете си?
    Светът става дигитален и киберзащитата е основна човешка нужда за оцеляване в този дигитален свят, както е защитата в реалния такъв. Освен това, в последните години кибер престъпниците не са единични хакери, а големи добре финансирани организации, понякога подпомагани от държави с огромни бюджети. Един обикновен човек или малка организация нямат шанс да се предпазят от подобни заплахи сами. Ето защо фирмите като Акронис трябва да бъдат винаги напред от технологична гледна точка, създавайки непрекъснато нови продукти и подобрения за защита на своите клиенти и партньори. Нашият продукт Acronis Cyber Protect предоставя именно такава иновативна и цялостна защита, предлагайки нови версии с подобрения всеки месец.

    Как Acronis като компания, която разработва и предлага решения за киберзащита, защитава своите данни?  Как гарантирате сигурността на работния процес от дома?
    Разбира се, ползваме собствените си продукти като споменатия вече Acronis Cyber Protect, но и Acronis Cyber Files, даващ възможност за синхронизация и споделяне на служебна информация по сигурен начин. Освен осигуряване на собствената ни защита, по този начин получаваме непрекъсната обратна връзка за качеството на продуктите ни и проблемите в сигурността на домашните мрежи. 

    Какво според Вас ще е дългосрочното отражение на кризата с коронавируса върху ИТ сектора в България?
    За типичните аутсорсинг компании, както и тези предоставящи ИТ услуги на автомобилния или туристическия сектор ситуацията в момента не е лека. От друга страна обаче ИТ секторът в България се доказа като най-адаптивния и прогресиращ такъв в последните 10 години. В дългосрочен план очаквам повече клиенти да се ориентират към България, измествайки държави извън ЕС поради намаляващото доверие към Китай, Русия и други. Изключително важно е в тази ситуация държавата да осъзнае възможността да се превърнем в истински ИТ център за Европа и да подпомогне решаването на основния проблем пред сектора, а именно - липсата на кадри. Това може да се случи чрез реформа в образованието, но и улесняване на процедурите за наемане на висококвалифицирани специалисти от други държави.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Абърдийн в Шотландия също е под локална карантина
    Това е първата местност в Шотландия, в която бяха въведени локални мерки
    преди 6 часа
    Над 55 млн. американци останаха без работа за 20 седмици
    През последната седмица новите безработни са 1,2 млн., което е по-малко от очакваното
    преди 7 часа
    Правителството няма да подава оставка, Борисов остава премиер
    Кабинетът има намерение да изкара пълния си мандат заяви Валери Симеонов
    преди 7 часа
    Bank of England запази лихвите непроменени
    Британската централна банка предупреди за по-бавно икономическо възстановяване
    преди 8 часа
    Uber придобива британската технологична компания Autocab
    Това ще позволи на приложението да оперира в региони, където в момента това не е възможно